Monday, May 03, 2010

MoHD SaFuaN HiLmi Di TaHan? : JawaBLah DenGan JawaPan yanG Sama kamU kOmeN Di FACEBOOK keRaNa akU PasTi KamU ReLa Di GanTunG!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:30 PM
Photobucket


Benarlah lelaki yang di tahan di salah satu kawasan di Butterworth itu adalah Mohd Safuan Hilmi? Aku harap waktu itu dia bukan ingin menyorok atau melarikan diri. Harap-harap dia bukan pengecut orangnya.

Harap-harap dia bukan hanya berani di laman sosial tetapi kenyataannya di umpama ayam jantan yang sedang di acu pisau tajam di leher tapi sempat memancut tahi. Waktu kau di soal siasat aku harap kau berani berkata-kata seperti yang kau taipkan di Facebook. Jangan berdolak dalik 'pulekkk'.

Aku harap kau di adili seadil-adilnya supaya selepas ini kau dapat belajar sesuatu yang berguna iaitu hormati orang lain walau kau tidak mempunyai sefahaman dengan mereka. Jaga tutur kata kerana pepatah ada mengatakan 'Kerana mulut badan binasa', tapi aku tukar 'Kerana jari kau yang gatal menaip kau terimalah natijahnya.' Bukan kau sahaja rasanya, tapi seluruh ahli keluarga dan 'girlfriend' kau juga!

Berita selanjutnya mengenai penahanan suspek yang di syaki menyiarkan komen berbaur ugutan boleh di baca di Mstar.

Gambar : Hasil carian di Google dan jumpa di blog Mofasad

Nota kakitanganku : Bajet macam dia boleh baca blog aku semasa dalam tahanan polis. Ha ha ha..





22 kUs-kUs:

aNiSa hANg tUaH on May 3, 2010 at 7:24 PM said...

emm
macam2 kes skrg ni

jangan la terlampau emo kalau bab2 cmni
hehe

Meow on May 3, 2010 at 7:28 PM said...

yup...sokong....kalu berani tunjuk la...

kak Anie on May 3, 2010 at 7:35 PM said...

tEDl...nampak dlm gambar tu ...orangnya boleh tahan baik rupanya...tapi mulut macam longkang...cakap tak guna otak...akhlaknya tak sebaik paras wajah yang dikurniakan ALLAH...

~LP Lum~ on May 3, 2010 at 7:37 PM said...

susah gak kalo terlalu taksub ngan politik nie..

mamai on May 3, 2010 at 7:39 PM said...

masih ada lagi mereka yang cetek akal fikiran dalam umno nie yer...ingat dah maju mereka akan berubah

al-mankaraqi on May 3, 2010 at 7:45 PM said...

saya mengharap yg terbaik untuk beliau. harap2 ada kemaafan untuk beliau. terlalu muda utk memahami erti kehidupan agaknya.

saya memilih untuk memaafkan beliau sekalipun kata2nya amat mengguris hati ini.

pada saya, beliau perlukan penerangan bukan hukuman.

alvin takda rumah harga 8juta.... on May 3, 2010 at 7:47 PM said...

oooooooo...
ini zaman melayu bunuh melayu rupanya..

manusia semakin berani..

a.z.r.i.n.a.03.07 on May 3, 2010 at 7:50 PM said...

tulah kan..
dont judge book by its cover.

muka boleh cari makan; tapi hati ....

blueCITY® on May 3, 2010 at 7:51 PM said...

takbir!!!!!!













ku tetap sokong islam dulu kini dan selamanya..

kak Erna on May 3, 2010 at 8:03 PM said...

masyaallah...ingatkan diri kita ni ISLAM..itu yang penting..

Frodo Baggins on May 3, 2010 at 8:06 PM said...

dah kene tangkap?
bagossslah. ingat nyawa main2 ke?

zumiela7 on May 3, 2010 at 8:35 PM said...

harap allah mengampuni die...

Nadya ©™ on May 3, 2010 at 8:39 PM said...

Sekarang ni kena lebih berhati² bila berkata²..Kan da kena..huhuhu

e.t.t.y on May 3, 2010 at 8:58 PM said...

adeh, sekali hensem lah, tp perangai tak hensem.

Alynn Notnot on May 3, 2010 at 9:19 PM said...

bising mcm tin kosong la dia ni.

ashie023 on May 3, 2010 at 9:26 PM said...

ada kemudahan yang canggih manggih, ikut suka hati je menaip...

Papa meow on May 3, 2010 at 10:21 PM said...

Muka baik tapi sayang hati sakit...

Tapi dia cuma suspek kan?

umi_e on May 3, 2010 at 11:53 PM said...

salam...

papa kata 'muka baik' :S

* manusia seperti ini ke nak jadi pemimpin???

** boleh rosak generasi akan datang!!!

faizzzz on May 4, 2010 at 12:48 AM said...

dia muda lagi , moga dapat dimaafkan, semoga apa yg terjadi menjadikan dia lebih berhati2, tanamkan sifat hormat menghormati walaupun tidak sealiran di dalam politik.

N@zihah on May 4, 2010 at 4:12 AM said...

Kenapa tiada orang pun yang ambil tindakan atas dia ni,(pegawai yg berkuasa la maksudnya),kalau tak sampai bila pun dia tak sedar,perbuatan dia yang angkuh tu,dan niat dia yang melampau sangat.politik bukan lah medan untuk saling bersaing memenangkan parti,apatah lagi untuk berbunuhan!!

N@zihah on May 4, 2010 at 4:16 AM said...

Sama-sama lah berdoa supaya dia mendapat hidayah,sedar dgn perbuatan buruknya.

dkama on May 9, 2010 at 5:55 PM said...

Ehm aku tak sokong mana2... PEACE....

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting