Monday, May 10, 2010

Kes AminulrasyiD : PoLis yanG MeNemBak TeLah Di Dakwa Di MahKamaH! SyukuR. SemOGa keaDiLan akaN Di Temui.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:35 PM
Korporal Jenain Subi yang menembak matia adik AMmirulrasyid hari ini di dakwa di Mahkamah Seksyen.

Beliau di tuduh di bawah Seksyen 304 Kanun Kesiksaan iaitu menyebabkan kematian tanpa niat membunuh.

Beliau tidak mengaku bersalah dan minta di bicarakan.

Syukur. Keadilan terserlah. Semoga kes ini akan berjalan dengan adil dan saksama. Semoga kematian Aminulrasyid akan terbela.

Siapa yang salah dan siapa yang benar, InsyaAllah akan terbukti.

Berita lanjut di sini.

Nota kakitanganku : Tunggu dan ikut perkembangan.





24 kUs-kUs:

Misz Pinkie Winkie on May 10, 2010 at 2:11 PM said...

yang salah tetap akan terima balasan.kalo tidak di dunia pastie akan terima di akhirat.
ALLAH itu maha adil.

Lya Colours on May 10, 2010 at 2:12 PM said...

kebenaran dan keadilan harus di tegakkan
baik balas baik
sebaliknya, sendiri mau ingat

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ on May 10, 2010 at 2:28 PM said...

berita petang ini......

Asyraf Hamasaki on May 10, 2010 at 2:36 PM said...
This comment has been removed by the author.
Roronoa Zoro on May 10, 2010 at 2:49 PM said...

mudah2an kes nie bersih tanpa rasuah.. amin!!

To Asyraf Hamasaki :

aku x benci polis sgt pon.. mmg benar cakap kau.. kalo salah berhentilah.. jgn lari.. sebb aku pon pegang prinsip itu..

malangnya bukan semua manusia adalah sama seperti kita yang berpegang pada prinsip yang sama..

andai aku didalam keadaan dia.. yang berumur 15 tahun dan membawa kereta tanpa lesen ditambah2 lagi setelah cuuri guna kereta kakak.. pasti aku juga akan pecut kereta.. sapa x cuak beb.. masa kita sebaya dia, kita pon macam tue juga.. sori.. mungkin kau tak..

satu lagi.. tolonglah jgn salahkan ibu mengandung... sebb kemungkinan sentiasa ada.. budak tue pon mungkin curi2 guna kereta.. kan?

sekadar renungan : positif lagi bagus.. jgn adili sesuatu tanpa dengar penjelasan dari semua pihak...

p/s: aku x kenal kedua2 pihak, sebb tue aku x berani jugde.. salah jugde berdosa besar beb!

hanie@nisya on May 10, 2010 at 2:50 PM said...

stuju dengan asyraf. tapi bila dah libatkan kematian, hal dah jadi besar. so same2 tunggu keadilannye..

::[si putihpurple]:: on May 10, 2010 at 2:57 PM said...

tedi..kau dah mcm surat kabar begerak aku dah..byk btul brita dr msia aku tau dr kau..toche2..kekeke~


alamak..to asyraf..
>>itu takdir arwah mati mcm tu..klu kau yg ad kt tmpat mangsa pun same jgk..org pasti akn bangkitkan hal ni..klu dah ajal dan takdir mcm tu sape mmpu halang kan? xyah lah nk tunding jari kt sape2 skrg ni..masing2 pun ad salah..cume lpas ni harap diperbaiki mane yg salah..perbaiki ke arah lebih baik..ok

Allah jadikan pristiwa ni bkn untuk ckp sape salah sape yg tak..tp untuk sume amek iktibar dan pngajaran..harap2 lepas ni xde kecuaian yg mcm ni lg brlaku..moge Malaysia aman damai salu..ameen~

bye2 tedi..hihi

[rajen plak aku komen harini]

Asyraf Hamasaki on May 10, 2010 at 3:06 PM said...

wa buka emo
wa cuma bagitau on fact
to be honest
aku rasa bende ni tak lebih dari mainan politician yang nak tunjuk hero tak tentu pasal
sebab tu aku tak sker bab2 politic ni dari zaman2 belajar sampai la zaman kerja
dan dan je time tu la mp hantar wakil untuk family budak tu gpms pun masuk campur konon2 nak membela
dari buat press conferece
ada lagi bagus aku rasa diorang buat kenduri arwah baacaan yasin dan alfatihah supaya budak tu tenang kat sana
bukan biar diri kita di provoke oleh orang yg nak ambil kesempatan
think rasional la
at the end of the day yg rugi tetap melayu
sistem pertahanan kucar kacir sebab mereka mmg nak timbulkan keraguaan pada sistem pertahanan kita
army @ cop
dalam setandan pisang takkan semua busuk mmg patut pun di bersikan yg busuk tapi tak perlu nak gembar gembur satu dunia

yang pasti kalau betul mereka meraka tu nak tunjuk hero
kenapa tiada siapa yg nak bela
keluarga budak ni pulak?

budak ni sampai hilang ingatan di langar aduk yg racist Cetak Artikel Cetak . E-mel Rakan Emel Rakan .
Penuntut UiTM hilang ingatan
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/PenuntutUiTMhilangingatan/Article

sapa yang nak bela sapa?
sampai ke hari ni tak ada apa apa tindakan
budak tu la harapan mak bapak dia
so?
mmg nampak sangat la kes di atas hanya mereka yg nak amik kesempatan je akan busy body
kan?

alvin takda rumah harga 8juta.... on May 10, 2010 at 3:08 PM said...

bro kat atas dah komen panjang..aku abiskan masa nak tulis komen kat kau dgn baca komen di atas..
so aku jawap ada gak relevan dgn komen di atas..

niesz on May 10, 2010 at 3:35 PM said...

xfaham btul manusia yg xde ati perut nie..kalo ye pon, xyah la nk tembak melulu..gune kan kuase yg d bg tu elok2..bkn tuk tunjuk hero..xpasal2 org yg xbesalah jd mangsa..

zue on May 10, 2010 at 3:37 PM said...

x tahu nak ckap siapa yg salah...biar mahkamah yg menentukan.

maiyah on May 10, 2010 at 3:39 PM said...

moga rohnya dicucuri rahmat.. bg pihak arwah.. moga mndapat keadilan yg diingini dan bg pihak koperel tu moga belajar dr kesilapan dan terima segala hukuman..

polis dah terbiasa dgn ganas utk hadapi yg ganas.. sbb tu tu kesilapan berlaku dimana mana

HonEyBuNNy on May 10, 2010 at 3:40 PM said...

Ya..kita tunggu dan lihat...kita tunggu keadilannya...

relevan on May 10, 2010 at 3:53 PM said...

Anda sungguh relevan Asyraf..

zns on May 10, 2010 at 3:55 PM said...

yalah...sama sama kita doakan

Dee on May 10, 2010 at 4:10 PM said...

nk tgk berita malam ni..

embun d tengah malam on May 10, 2010 at 4:15 PM said...

mudah-mudahan kebenaran terbukti

white rose on May 10, 2010 at 4:29 PM said...

dh dengar berita tdi...

mudah2an keadilan terbela...

GhOsToNe on May 10, 2010 at 4:29 PM said...

betoi2!!!
moga kebenerana n keadilan dpt ditemukan!

Solehah on May 10, 2010 at 4:37 PM said...

kita pantau dlu kes ni macam mana..tak tau lagi ending dia..harap mmg btl2 telus.

Solehah on May 10, 2010 at 4:37 PM said...

kita pantau dlu kes ni macam mana..tak tau lagi ending dia..harap mmg btl2 telus.

dotblogspotdotkom on May 10, 2010 at 4:44 PM said...

ntah le... macam lagu bangau of bangau plak... memula salahkan polis.. lepas tu salahkan mak bapak.. lepas tu salah kan si mati la.. sbb dah mati....

kalau takat kene tahan polis tu.... berenti je la.. xde gunanye nak lari.... dari elok kene amaran lisan... dah kene kad kuning.. silap gaya kad merah... sape susah... mula la tunding jari..

moral of da stroy :-

mak ayah :- baru le mereka sedar selama ini anak mereka suka klr malam...

polis :- jangan ikut sangat nafsu bila bertindak...

si mati :- tak moral dah le.. sbb dah kene tembak....

sesungguhnye setiap kejadian itu ada hikmahnye... belajar lah memeahi hikmah disebalik kejadian.. bukan menunding jari kearah orang lain....

atty's on May 10, 2010 at 4:52 PM said...

tukang perati ..jer..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on May 10, 2010 at 5:24 PM said...

:) tumpang baca komen sajok

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting