Thursday, February 25, 2010

MaaFkaN akU Dak KImo...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:00 AM
Photobucket

Aku hantar kamu ke Vally Animal Clinic. Aku tahu kamu marah. Kamu tidak suka ke klinik. Aku kuatkan juga hati. Biarlah kamu marah pun. Aku tidak kisah. Semuanya untuk kebaikan kamu. Tengok mata kamu? Sudah separuh terkeluar biji matanya. Sakitkah?

Doktor kata kamu kemungkinan besar kemalangan. Bukan bergaduh. Situasi mata tersembul keluar ini adalah kesan dari hentakan kuat. Rahang kamu juga berdarah di dalam. Pipi kamu tersagat sedikit. Kepala kamu juga luka. Semuanya di sebelah kanan. Kamu di langgar sesuatu.

'Matanya tidak dapat di selamatkan'. Ayat itu membuatkan aku menangis tanpa segan silu. Airmata tidak dapat di tahan. Kata doktor perempuan itu lagi. ' Jangan sedih. Dia masih boleh melihat. Cuma kehilangan sebelah mata. Dia kemalangan, tapi syukur masih bernyawa.'

Airmata bertambah laju. Kamu juga demam Kimo. Sebab itu kamu tidak mahu makan. Doktor kata perut kamu kosong, pembedahan boleh di jalankan petang ini. Oh! Mungkin sekarang ini. Ya Allah, permudahkan segala urusan.

Photobucket

Badan kamu di masukkan air. Kamu di suntik dan di bawa pergi. Aku masih menangis. Mendaftar dalam keadaan yang di luar kawalan. Selesai segala urusan pembayaran aku duduk seketika untuk menenangkan diri. Ya Allah. Aku begitu lemah.

Sepanjang perjalanan balik aku memandu dalam keadaan menangis. Sungguh -sungguh menangis. Hibanya hati hanya Allah sahaja yang tahu. Aku sudah tidak peduli orang melihat. Rasa sakit hati ini melihat kamu begitu mengatasi segalanya. Aku beristigfar sepanjang pemanduan. Allahuakbar..

Maafkan aku kerana mengizinkan mereka membuang sebelah daripada mata kamu. Aku harap kamu faham. Semuanya demi untuk menyelamatkan nyawa kamu. Maafkan aku sungguh-sungguh!

Kamu paling lama dengan aku. Empat tahun lebih. Aku sayangkan kamu. Aku mahu buat yang terbaik untuk kamu. Percayalah.

Aku berhenti di sini. Nanti aku tulis lagi pasal kamu. Airmata aku tidak mahu berhenti. Semoga pembedahan kamu berjaya. InsyaAllah.

Nota kakitanganku : Aku buat mana yang terdaya untuk kamu....





48 kUs-kUs:

Cik Biol on February 24, 2010 at 2:58 PM said...

tedi tabah ye..aku pun sedih..ternangis gak iskk..nanti apa2 perkembangan gtau la ekk..

..::..ein..::.. on February 24, 2010 at 3:04 PM said...

sedih nye baca...tabah ye tedi...tedi dah wat yg terbaik utk dak kimo...moga dak kimo sigt seperti selalu...dak kimo pasti tau yg tedi wat suma tu sbb syg kan dia...

Misz Pinkie Winkie on February 24, 2010 at 3:24 PM said...

cik tedi
sabar yer..
saya sangat sedey..air mata gugur juga dan berderai laju.
pilu sungguh hati ini.
nipis seperti bawang.

mamai on February 24, 2010 at 3:32 PM said...

semoga kimo selamat

F.Aminurrashidd on February 24, 2010 at 3:33 PM said...

aku faham perasaan mu..
sekarang aku mula rindu dengan kucing-kucing aku di rumah.

cikgu isza on February 24, 2010 at 3:33 PM said...

sabarnya tedi..
dak kimo pasti memahami dan kembali menceriakan hatimu..

Softtouch [Hanim] on February 24, 2010 at 3:34 PM said...

sabar ye tedi...mesti dak kimo faham nape tedi buat dia mcm tu..moga2 lepas ni dak kimo bertambah sihat...jgn sedih tedi...dak kimo selamat..

mukasurat17 on February 24, 2010 at 3:36 PM said...

sedey nye... sabar tedi.... ko mmg sungguh baik dan prihatin.

tabik ah!

keen on February 24, 2010 at 3:41 PM said...

moga dak kimo akan ok dan dak oyen akan pulang pada tedi..moga diberi kekuatan dan kesabaran dalam ujian yanng didatangiNya.

ashie023 on February 24, 2010 at 3:42 PM said...

owh...dak kimo..

....
.....

tedi..jangan nanges..

Snowwhite Zone on February 24, 2010 at 4:05 PM said...

tabahkan hati kamu ted.. kimo will be fine.. ok?

Alimaz-Kembara Terasing on February 24, 2010 at 4:07 PM said...

sabar tedi...semoga dak kimo selamat

Watierman, rmanbkr on February 24, 2010 at 4:19 PM said...

Astagfirullahalazim....Syukurlah Dak Kimo masih dengan kita semua...walaupun terpaksa kehilangan sebelah dari penglihatannya Dik...Kita mesti redho dengan ketentuan dan ketetapan yang Allah aturkan ini Dik....kuatkan lah semangat mu Dik....hanya semangat dan kata2 perangsang yang kawan2 mampu tiupkan buat kamu..selebihnya bukan daya kami di luar sini...Namun kamu seorang yang KUAT Dik...terus TABAH Dik...Dak2 itu perlukan kamu...Akak akan terus mendoakan yang terbaik buat kamu & Dak2 semua!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on February 24, 2010 at 4:22 PM said...

kamu memang berhati mulia

semoha Allah membalas jasamu terhadap kucing itu

nangis

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on February 24, 2010 at 4:22 PM said...

kamu memang berhati mulia

semoha Allah membalas jasamu terhadap kucing itu

nangis

norliza_osman on February 24, 2010 at 4:24 PM said...

sabar lah.. sekurangnya dia masih disisi

Hello Kitty on February 24, 2010 at 4:34 PM said...

tedi,sbr ye..
hope everything will be ok..

Dee on February 24, 2010 at 4:35 PM said...

tedi tabah ye..keputusan yg tedi buat tu mmg yg terbaik utk kimo..moga dia sembuh dgn segera..

Wanita Itu on February 24, 2010 at 4:36 PM said...

kawan..

Tuhan saja bisa balas budi kamu..

sabar ye ted|..

ted|..kalu ada pape kiter leh tolong bagitau yer..

~LP Lum~ on February 24, 2010 at 4:57 PM said...

salam tedi~

jgn bersedey eik tedi.. aku tau mcm mna [erasaan ko sbb aku sndri pun trasa kesedhannya itu...
aku pun mndoakan mga pembedahan itu akan berjaya...

Si DaiSi PuTih on February 24, 2010 at 5:08 PM said...

4thn?? Lama tuh. Dah mcm part of family. Takpe. At least kimo masih idop. :)

lupie on February 24, 2010 at 5:13 PM said...

I hope Dak Kimo's surgery goes well.

Sending lots of positive vibes to Kimo, be strong sis - jangan nangis2, nanti Kimo pun sedih.

Believe that Kimo will be okay.

zaradgreat on February 24, 2010 at 5:18 PM said...

tedi,
sabar ye
mungkin ini dugaan untukmu
harap kau bertabah
semoga dak kimo sembuh.

sabar ye.
ku doakan dak kimo dan lain-lain okeh sentiasa

Tulip on February 24, 2010 at 5:21 PM said...

sabar ye..doakan moga kimo selamat..

Ms.Independant on February 24, 2010 at 5:30 PM said...

Ya Allah...
kesian nye kimo...
aku pon rase nak nagesh...

bgs la dibuang.
supaya tak melarat ke tmpt laen plak...

si tedi jgn sedey...
kimo dh untong sgt dpt tuan mcm kamu.
yg jaga die...
syg die...
bg makan & minum...
amek berat psl die...

flygurl on February 24, 2010 at 5:52 PM said...

tedi...

sabar ye..
Anggap ini satu ujian daripada Allah..
Semua kawan-kawan disini doakan yg terbaik buat dak kimo dan tedi juga..

embun d tengah malam on February 24, 2010 at 6:06 PM said...

banyak2 besabar

sahabat kecil on February 24, 2010 at 6:31 PM said...

sedihnye...
teringat dulu colgate my cat, xsmpt nk bwk p clinic, di dh pegi...eemmmmmm

aNiSa hANg tUaH on February 24, 2010 at 6:47 PM said...

kak tedi mesti tabah
:)

cik syazni on February 24, 2010 at 7:22 PM said...

sedihnya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fiD on February 24, 2010 at 8:13 PM said...

bodah betul sape yg buat tue!

Solehah on February 24, 2010 at 9:06 PM said...

tedi, tabah ya..

cahayachenta on February 24, 2010 at 10:25 PM said...

tedi sabar yer...

mgkin dak kimo pn berterima kasih dgn keputusan ko tu...

lg pn ko dh buat yg terbaik kan... untuk ringnkan kesakitan dia juga,,,

siti murni ishak on February 24, 2010 at 10:41 PM said...

sabar ya tedi, i know u've try ur best for kimo..utk kebaikan dia. jgn sedey2 k...we pray for kimo too:-)

didie on February 24, 2010 at 11:42 PM said...

sbar ek...
i tau perasaan u..
i've xprienced it...
but be strong..
dye akn ok...
bg la kepercayaan pd doktor tu tok merawat dye..

didie on February 24, 2010 at 11:42 PM said...

sbar ek...
i tau perasaan u..
i've xprienced it...
but be strong..
dye akn ok...
bg la kepercayaan pd doktor tu tok merawat dye..

syaf on February 25, 2010 at 12:37 AM said...

sayang sgt2 kaw kat kucing 2 kan...
jarang aq jumpe org cam ko ni
anyway tabah yer...walaupon die kucing aku tabik spring dengan perasaan sensitif yg kaw ade...
hope kucing itew akan ok

Ah Fatt on February 25, 2010 at 2:33 AM said...

alahai
kesiannya dak kimo

sharamli on February 25, 2010 at 3:05 AM said...

mungkin tu yg terbaik tuk dak kim0

Tuah said...

Cik ted... kesiannya dgn dak kimo. mudah2an dak kimo akan selamat dan dapat bersama kamu semula.

Orang yg langgar tu, kalau sengaja langgar, mudah2an Allah akan balas kekejamannya. kalau x sengaja, mudah2an dia akan lebih berhati2 di lain masa.

Saya doakan dak kimo sihat dan cepat sembuh. Amin...

Uruchimaru @ kf on February 25, 2010 at 11:09 AM said...

dak kimo masuk hospital?

fikaryna on February 25, 2010 at 11:19 AM said...

cik tedi..sabar banyak okeh..bila yg kita sayang ditimpa kemalangan..saat derita yg dilalui sgt memilukan..apa2 pun aku doakan dak kimo masih punya nyawa yg panjang utk teruskan ahri2 mendatang bersama kamu..ttp Allah lebih tahu apa yg baik baik..tabahkan hati yer..

PinQib on February 25, 2010 at 11:59 AM said...

da ckp,, bukan gado ni..
ish2
x pa akak,
ni kebaikan kimo gak.
OK..
sabr..

[s][u][e][h][a][n][n] on February 25, 2010 at 12:38 PM said...

tedi...aku pun sedih bila baca..ko dah buat yang terbaik..byk2 sabar tau.

LiNda on February 25, 2010 at 1:29 PM said...

huhuuuu sedihnya ...

aNIe on February 25, 2010 at 4:16 PM said...

tEDl...akak tau betapa sedihnya tEDl...tapi alhamdulillah kimo masih bernyawa...kucing akak pernah terlanggar...tapi tak dpt diselamatkan...dan yg melanggarnya akak sendiri...akak menangis berhari2...memandu dgn airmata memikirkan anak kucing itu kucing kesayangan akak....

Sabar tedi...semoga kimo akan segera sembuh...

Kyuubi_85 on February 25, 2010 at 5:54 PM said...

yg pntg dia msh bernyawa kan... mungkin tu dh takdirnya, tk boleh nak buat pa.. yg pntg skrg kimo msh hidup.. :D

♀.รﻨν.♂ on February 25, 2010 at 8:56 PM said...

kau syg sgt dgn kucing kan tedi?
:)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting