Saturday, February 06, 2010

'JusCo MeLeTup Tu Dah Buka!!'

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:30 AM
Sebelum Subuh lagi Along sudah mesej beritahu pasal ini. Aduhai.... Aku yang sedang mamai terpinga-pinga. Ada Jusco meletup lagi ke? Di mana? Dalam keadaan berfikir-fikir aku terlena semula. He he he he..

Subuh tadi baru aku baca mesejnya dalam keadaan sedar. Oh! Jusco yang meletup dulu sudah di buka dengan rasminya semalam. Baguslah. Tambah satu lagi tempat membeli belah di Melaka ini. He he he.. Tempat 'perabehh' duit gaji! Ha ha ha ha..

Melaka banyak benar pasaraya. Tidak cukup tanah di tambak laut. Wow!! Kalau dulu orang tanya 'kau kerja apa?' Kemudian ada yang jawab 'Tambak laut!!' Ha ha ha.. Sekarang dekat Melaka sudah ada weyy!! Laut semua sudah tenggelam dek tanah. Rumah atas laut. Pusat belah belah atas laut. Lepas ini taman tema air atas laut! Huh! Dasyat!!

Tapi aku bukan jenis orang yang terlalu teruja hingga mahu pergi di minggu-minggu pertama di buka ini. Kamu boleh bayangkan betapa ramai umat manusia nanti.

Tapi ada yang sudah pergikan? Apa yang menarik dan lain dari yang lain yang ada di sana ya? Ada Zoo tidak dalam Juscoitu? Maklumlah, dengarnya yang paling besar di Malaysia!!

Kamu pula bagaimana? Suka pergi minggu pertama bila ada pasaraya baru di buka? Atau kirim salam sajalah... Ha ha ha..

Nota kakitanganku : Poket masih penuh! He he he ....






18 kUs-kUs:

Faarihin on February 6, 2010 at 9:16 AM said...

pergh.. melaka macam2 dah ada.. semua nak yang terbesar2 aje kan.. hehehe.. ade fulus leh la pi..

miss keroppi on February 6, 2010 at 9:31 AM said...

nad xpenah ag menjejakkan kaki ke negeri bersejarah itu......nak pergi..nak pergi...

ween on February 6, 2010 at 10:12 AM said...

aku pula sgt teruja :D dah pergi semalam. ok la x crowded sgt (working day). expecting hari ni dan esok pasti akan sesak. sales ongoing till Sunday, plus free parking. meriah! puas hati sbb berjaya menjejakkan kaki semalam. HAHA. sekarang dah bole tido lena.

kayteeze on February 6, 2010 at 10:39 AM said...

Samalah dengan kak tie. Tak suka berasak-asak ni. Suami kak tie pun gitu. Kalau ada exp0, tunggu sampai dah nak abis baru pergi..teruk betul.

Mybabah on February 6, 2010 at 10:56 AM said...

Salam. Wah Melaka semakin maju ke hadapan walaupun negerinya kecil. Saya suka ke Melaka kerana landskapnya cantik pada waktu malam dan nampak bersih pada siang hari...
Orang-orangnya juga sudah tidak suka mencarut. He..he..

Uruchimaru @ kf on February 6, 2010 at 11:02 AM said...

ekonomi harap2 naek ler!

Didi Nadhirah on February 6, 2010 at 11:16 AM said...

hari ni tgk adnan sempit sesorg

AzuanBudakMemandai on February 6, 2010 at 11:29 AM said...

kirim salam je la..x suka sangat tempat ramai orang hoho

LiNda on February 6, 2010 at 11:41 AM said...

wahhh.... poket masih penuh !

ada peluang mintak belanja ! bolehhhhhhhhh ?

ONE ZABA on February 6, 2010 at 11:49 AM said...

maka meletup letup la poket nanti...bocor!!!!

Si budak Aboi on February 6, 2010 at 11:49 AM said...

kat jb ni ade byk gak jusco,tpi aboi jrg pergilah! c4 jugak yg best!

relevan on February 6, 2010 at 11:58 AM said...

Harap jangan meletup lagi..

told la hejauw on February 6, 2010 at 12:35 PM said...

kalo g tmpt shopping ni bkn boleh..ckp je xnk beli..last 23 beg gak hahah

~LP Lum~ on February 6, 2010 at 1:03 PM said...

salam tedi~

hehehe ko kat melaka bkak jusco kn??
aku kat somban bukak carefour... :)
tp aku pun mls nak poie awl2 mcm nie... biar ar org2 yg nak raya 2 poie beli dlu... :)

Snowwhite Zone on February 6, 2010 at 2:11 PM said...

anis nak tido.. zzZZZZ

bellar0ssa on February 6, 2010 at 4:25 PM said...

weh ted.ko org mlk rupenye? huhu.. kalo aku kat ,lm leh aku roger ko t. hari tu aku blik msia..tutup..dulu aku blik tgh buat..adik aku kecoh kate best..pastu aku blik lagi skali kecoh meletopplak..xpnh jejak sane weh.

||| PöJìé PööH ||| on February 6, 2010 at 5:14 PM said...

Aiyooo Melaka dah xbest dah tambak sana sini...

en.alierostam on February 7, 2010 at 3:17 PM said...

besaaarrr punye
............besar punye..
haha

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting