Wednesday, February 24, 2010

KamU MemanG SeLaLu Buat akU MeNanGIs....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:52 AM
Pagi-pagi lagi sudah ada ujian baru. Ujian lama kehilangan Dak Oyen masih belum terjawab. Dak Oyen masih belum balik lagi. Ujian baru ini juga beri aku persoalan. Namun apa pun ujian aku tetap berpegang pada yang satu, Allah S.W.T ingin menduga hati dan kasih sayang.

Pagi tadi bila aku jerit-jerit nama Dak Kimo sebelum pergi kerja untuk bagi dia makan, dia datang dengan segera. Dari jauh aku sudah nampak ada kelainan pada mata kanannya. Mustahil tahi mata terlalu banyak sehingga matanya nampak 'hitam' seperti lebam selepas di tumbuk di mata. Semakin dia dekat menghampiri semakin jantung aku berdebar.

Aku nampak kelainan pada matanya. Aku hanya mampu memanggil Abah untuk melihat mata Kimo dari jarak dekat dan aku cuba-cuba untuk melihat sendiri.

Masya-Allah....

Biji matanya tersembul keluar. Ya Allah. Aku sudah mula menangis. Kasihan betul aku tengok dia walau dia macam tiada apa-apa sahaja. Dari pandangan tepi memang nampak biji mata dia. :(

Aku berfikiran positif. Mungkin dia bergaduh sehingga jadi seteruk itu. Jika lain dari itu, hanya Allah S.W.T sahaja yang tahu.

Mahu membawa dia ke klinik. Tetapi aku tidak terfikir mahu terus mengurung dia tadi. Telefon semula ke rumah, Kimo sudah tiada. Tapi InsyaAllah. Hari ini juga akan di bawa ke klinik supaya tiada jangkitan apa-apa yang akan buat ianya melarat.

Semoga kedudukan biji matanya dapat di betulkan. Tapi seandainya dia buta, aku terima. Mungkin balasan kerana aku membuang Si Buta dan rakan-rakan dulu. Allah itu Maha Adil...

Pohon rakan-rakan mendoakan agar Dak Oyen dapat kembali dengan selamat dan kecederaan Dak Kimo tiada yang parah. InsyaAllah..

Nota kakitanganku : Terima sepatutnya dengan senyum bukan tangis..




23 kUs-kUs:

Watierman, rmanbkr on February 24, 2010 at 9:15 AM said...

Salam Dik...mana mungkin hati yang lemah ni mampu terima dengan senyum...walaupun redha....tapi air mata tetap deras mengalir....Akak DOAKAN MOGA DAK OYEN akan balik kepangkuan Adik dengan selamat dan kecederaan mata Dak Kimo dapat di sembuhkan dengan izinmu Ya ALLAH...sesungguhnya Kau Maha mendengar...dan mengetahui...Permudahkanlah segalanya buat Hambamu....Amin!!!

ber_uwang on February 24, 2010 at 9:23 AM said...

nanti balik la tu.. biasanya dia tahu jalan balik dan dia tahu my twin sayang dia

mamai on February 24, 2010 at 9:32 AM said...

biasanya kalau tidak kerana bergaduh pasti disebabkan oleh kuman...disarankan bawa ke klinik dengan kadar segera

Alimaz-Kembara Terasing on February 24, 2010 at 9:37 AM said...

sabaq la no...nanti dia balik la tu...saya ada bela dulu kucing..macam dak oyen...bila dah besaq dia kluaq cari pasangan dan tak balik2 lagi...sedihnya....

Softtouch [Hanim] on February 24, 2010 at 9:40 AM said...

alahai....moga2 dak oyen balik cpt n dak kimo xde ape2 yg serius..nnti bila dah pg klinik bg tau yer punca nape matanya jd mcm tu...sabar tedi...

arryani on February 24, 2010 at 9:42 AM said...

"Dak tu" tgh tenteramkan diri dia la...NNti blik la tu...don wori ehhh

Sabaq nooo

Misz Pinkie Winkie on February 24, 2010 at 9:45 AM said...

cik tedi
sabar yerk.
tuhan pasti permudahkan jalan utk kita.
kuatkan semangat.
ini hanya dugaan kecil.
moga cik tedi sabar dan terus berjuang.

deena awanis on February 24, 2010 at 10:01 AM said...

sabar laa ye tedi...
moga dugaan tu menjadikan ko lebih tabah..
chill k...=)

Si DaiSi PuTih on February 24, 2010 at 10:01 AM said...

sedih nyerr~ harap2 dak oyen balik semula n dak kimo nyer mata ok. :)

Amieynna Amin on February 24, 2010 at 10:03 AM said...

tedi..
sabar yer..
xlama ilang tu..
nanti balik la..
kang da g klinik insyaallah elok mata dak kimo tu..
jgn sedey2 k..

Dee on February 24, 2010 at 10:14 AM said...

kalo aku pun mesti takut tgk..tapi kesiankan..walau aku x suka sgt kucing..tp aku kasihan..x smpi hati nak menganiaya mereka..nanti bwk kimo gi klinik cepat2..

kayteeze on February 24, 2010 at 10:17 AM said...

Kak tie simpati... harap-harap dak kimo dapat sembuh semula. Dan Dak oyen kembali ...

~0~ on February 24, 2010 at 10:18 AM said...

insyallah nanti balik la

Wanita Itu on February 24, 2010 at 10:19 AM said...

kita baca pun dah berair mata nih...
ted|,
te doakan dak Oyen selamat balik, n dak Kimo sembuh balik dari kecederaan tu.. Moga Dia lindungi mereka. Dan semoga Tuhan berkati kamoo atas kebaikan ini. Amin.

Ted|..kamoo kuat..

asilahmuhajer on February 24, 2010 at 10:27 AM said...

tedi, ada orang kata kucing ni ada 7 nyawa. pastu dia boleh rawat diri sendiri. insyaAllah dia ok dan kuat. sedih camne pun, kalau tedi kuat, dak2 tu pun akan kuat macam tuannya.

NARDtheNERD on February 24, 2010 at 10:39 AM said...

kesian nye~..semoga takde pape kat mate die..and semoge dak oyen balik cepat..=))

insyaAllah~

iqbalsyarie on February 24, 2010 at 10:54 AM said...

Ya Allah....sedihnya...sedih dengan dengan keadaan kucing yg sakit dan sedih terharu dangan keprihatinan kamu menyayangi makhluk Allah

JMR on February 24, 2010 at 10:56 AM said...

sis, kucing sy kt umah pon gitu gak..owh bukan, arwah kucing sy..then g bwk jmp vet, bwt operation buang mata tu. tapi infection dh merebak smpai ke otak..

ashie023 on February 24, 2010 at 11:12 AM said...

O.o..the hell..what happened to kimo?????ada org tumbuk dier ke?kenapa mata sampai bleh tersembul??eh ko tedi biar betul ni??ko memain eh????owhh..

i hope everything will be fine..
and dak oyen,,,be home safety..

*kalu aku mesti aku x sanggup nengok dak kimo..arnab aku mati kurus kering pun, aku nanes x sanggup tgk..suh ank sedara aku je tanam..dak kimo , get well soon..

lupie on February 24, 2010 at 12:03 PM said...

Be strong sis - they need you!

Will pray for Dak Kimo to get well soon! And Dak Oyen - return to meowmmy soon ya!

Ms.Independant on February 24, 2010 at 12:06 PM said...

alahai ciannye die...
harap si tedi saba ye...
mungkin die ilang utk cari ubat...
kucem pandi wat ubat sndri taw...

Cik Biol on February 24, 2010 at 12:35 PM said...

isk siannya dia..semoga yg baik2 je berlaku amin2

PinQib on February 25, 2010 at 11:57 AM said...

ishh2.
saspen ingt apa da td.
lal..
kucin memang slalu gado.
tp x tau plak smpai leh jdik buta.. ;(
sabar akak

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting