Tuesday, February 02, 2010

PerBuaLan aLa-aLa BuL| DenGan BuDak LeLak| DarJah EmpaT!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:00 PM
BD4 : Makcik, nak guna telefon boleh?
Aku : Banyaklah kau punya makcik!
BD4 : Yelah! Makciklah!
Aku : Bila masa pula aku kahwin dengan pakcik kau?
BD4 : Erk!
Aku : Panggil kakak!
BD4 : Kenapa pula tak boleh panggil makcik?
Aku : Sebab tak bolehlah.
BD4 : Kalau nak panggil juga?
Aku : Kalau kau panggil makcik, letak dalam tabung tu 40 sen. Kalau kau panggil kakak, letak 20 sen je.
BD4 : Lah.. mana orang ada duit lagi?
Aku : Sendiri mahu ingatlah!
BD4 : Yelah, orang panggil kakak. Letak 20 sen je kan?
AKu : Tau tak pe!
BD4 : Main paksa-paksa lak.
Aku : Hutang kau 10 sen dah 2 minggu belum bayar lagi. Letak lagi 10 sen.
BD4 : eeeeeee. Dah lama pun ingat!!
Aku : Hutang! Berdosa tak bayar.
BD4 : Yelah. Orang masuk dalam tabung 30 sen.
Aku : Eh! Dua kali je dengar bunyi.
BD4 : Orang pakai syiling 20 satu, sepuluh sen satu.
Aku : Yelah tu. Percayalah sangat.
BD4 : Tak caya sudah.

Ha ha ha ha. Itu perbualan aku dengan seorang budak Darjah 4. Nama dia Aliff. Hari-hari waktu rehat mesti mahu telefon emak dia. Itu tertinggal, ini tertinggal. Ada sahaja alasan dia. Budak-budak ini kalau mahu guna telefon kena masukkan 20 sen dalam tabung untuk sekali panggilan. Maklumlah, sekolah UE mana ada duit banyak. He he he. Bil Telefon pun PIBG yang bayarkan.

Saja mahu menyakat dia panggil aku kakak. Dia panggil aku Acik. He he he... Mahu bagi dia boring. Nanti tidaklah selalu dia melangut di bilik aku mahu telefon sahaja! Ekekekeke..

Eh! Tapi serius budak-budak ini belum layak panggil aku makcik. Masih pangkat kakak ni. Muda lagi. Ha ha ha.. Mahu juga!!!

Nota kakitanganku : Dah tua dah Tedi oooiiii!!






24 kUs-kUs:

@rE-LonG on February 2, 2010 at 2:32 PM said...

Memg kdg2 kT pn ada org pgil makcik gak..hampeh tol..hoho!!

~LP Lum~ on February 2, 2010 at 2:47 PM said...

ahaks~

aku dah biasa dah bdk2 pnggil aku mokcik... sbbnya anak2 buah sepupu aku pun dah bosar2... so aku xkisah ar... tp kalo dorg pnggil aku kakak, aku lagi suka... ;p

Che' Pit on February 2, 2010 at 2:48 PM said...

errrk, comel apa panggiul makcik tedi..

JMR on February 2, 2010 at 2:53 PM said...

baik akak....

mudanyer akk...:-p

maiyah on February 2, 2010 at 2:54 PM said...

hehe.. mmg betul le budak tu kan.. agaknya suma org dewasa dia pnggil makcik gak kot

Tuah on February 2, 2010 at 2:57 PM said...

budak-budak...

Alimaz-Kembara Terasing on February 2, 2010 at 3:12 PM said...

salam..biasa la budak2 lagi.....atau pun dia suka sakat tedi kot....

FarhanaDr on February 2, 2010 at 3:19 PM said...

Makcik tedi.. Pape pn ko tetap maintain muda.. Hik hik.. Pujiankah ini? Ngeeee.. ;p

~0~ on February 2, 2010 at 3:32 PM said...

UE tue ape kak???

Dee on February 2, 2010 at 3:39 PM said...

kalo lum kahwin oklah tu panggil kakak..hehehe..suka ko sakat bebudak eh..

Watierman, rmanbkr on February 2, 2010 at 3:42 PM said...

Untie Tedi....Reena dah Tahun 6..Untie tak marah pun Reena panggil dah lama...Jello dgn Tomei pun panggil Untie....Untie marah??? Mama kata..kalau Untie marah nanti kena jual....!!

zaradgreat on February 2, 2010 at 3:59 PM said...

hehehehe
dulu kalau tepi jalan orang panggil aku adik
skang panggil kakak.
perghh
terasa tuaaaaaa

Didi Nadhirah on February 2, 2010 at 5:15 PM said...

2 la kekdg akak jual nasi bungkus ni anak dah form 1 pun ade hati nk panggil kite kakak nyamphs I

relevan on February 2, 2010 at 5:19 PM said...

Baik lah Makcik Tedi..erh!..baik lah akak Tedi..!

Ms.Independant on February 2, 2010 at 5:44 PM said...

Hehehe.
comel jer korang.
ske nyakat ant satu sama laen!

:)

en.alierostam on February 2, 2010 at 5:54 PM said...

jujur budak tu..hehe

Amieynna Amin on February 2, 2010 at 6:15 PM said...

beselah budak2..
yang xbagi itu yg nak dgunakan...

yusuf mujahidin ™ on February 2, 2010 at 6:46 PM said...

so cute pbualan tu..hehehe

♀.รﻨν.♂ on February 2, 2010 at 7:46 PM said...

makc...err..kak tedi~
:D

Jijahh @ f.k on February 2, 2010 at 8:14 PM said...

hehehe sabo jee .. ilang japs keayuan ekk ...

budak kecik memang nampak kite besooo n lagi tua dari dia .. tapi kalo budak remaja .. haa siap koo .. dia buat macam geng lak ... memang trill lah keje ngan budak baru lepas sekolah ni ... selalu nak kena ready ngan silambam beb...

«♪Ruff♪» on February 2, 2010 at 8:15 PM said...

erk ted, UE tuh ape ye?

Aiydalela on February 2, 2010 at 8:59 PM said...

sembang ngan bebudak memang best!

:)

Faarihin on February 2, 2010 at 11:43 PM said...

hohoho.. lawak aje budak2 tu.. terpaksa di melayan 'akak acik' ni..
huhuhu.. (^__^)

white rose on February 3, 2010 at 12:27 AM said...

eh, mokcik...
eehhh...kakak ke???
wahahaha...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting