Monday, February 08, 2010

NuFFnanG : kENaPa PenDaPaTan saYa sED|k|T saHaJa? ( S|r| ii)

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:11 PM
Siri pertamanya ini, dan ada yang mengomen 'Blogging sebab Nuffnang ke?' Serius aku menyampah dengan komen itu dan aku sudah membalas komen itu. Walaupun komen itu di tujukan kepada mereka-mereka yang merungut tentang pendapatan yang sedikit, tolong jangan komen dan adili orang lain tanpa mengetahui kehendak dan keperluan orang berblogging.

Masing-masing. Aku selalu menulis di sini. Pendapatan melalui berblogging bagi aku adalah satu bonus. Jadi aku tidak salahkan blogger yang merungut-rungut bila pendapatan mereka sedikit. Tidak juga salahkan mereka jika mereka berusaha mencari tips bagaimana mahu meningkatkan pendapatan.

Macam inilah, lain orang lain ragamnya. Macam ada blogger yang mengklasifikasikan 'entry mengarut' dengan 'entry' yang berisi. Separuh orang tidak suka membaca 'entry' yang tiada isi, menipu katanya. Letak tajuk bukan main gah, tapi isi 'hampagas'.

Aku tidak suka mahu mengadili orang lain. Kalau kau rasa, kau menyampah orang merungut-rungut pasal pendapatan mereka yang sedikit, itu hak dia. Suka hati dia. Siapa kita mahu adili orang?

Tidak salah mencari dan bertanyakan tentang tips-tips untuk trafik. Tidak salah berkongsi. Aku ada terbaca dalam satu blog yang bertanya mengapa nilai sen pendapatannya masih tidak bergerak. Ada tips? Aku sudah beri beberapa tips atau lebih kepada pengalaman aku sendiri. Eh! Siapa punya blog sila angkat tangan? He he he..

Aku memang tidak layak untuk bercakap mengenai ini sekali lagi. Tapi aku tetap mahu berkongsi pengalaman dan pengetahuan yang sedikit ini. Perkongsian itukan kasih sayang. Ini tanda kasih sayang aku kepada kamu yang sudi membaca dan menjenguk blog yang tidak seberapa ini.

Tips aku ini berpandukan daripada pendapatan aku sendiri. Tips ini juga boleh di baca oleh mereka yang bertanyakan 'Mengapa mereka tiada Buffered Earnings?'

Aku menulis berdasarkan apa yang aku lakukan sehingga aku dapat menggerakkan pendapatan aku dalam setiap genap 7 hari. Aku menulis berdasarkan 'buffered earnings yang aku dapat 5-6 ketul itu. Aku menulis dengan cara yang mudah dan ringkas :

1. Aku menulis. Aku mengemaskini blog sekurang-kurangnya 3 'entry' terbaru setiap hari. Kena rajin okey.
2. Aku menjarakkan setiap 'entry' itu sekurang-kurangnya 3 jam dan lebih.
3. Aku 'blogwalking' dan suku dari mereka akan membalas lawatan. Mengapa suku sahaja? Entah. Jika aku 'blogwalkang' dalam 100 blog, hanya 30 yang membalas dan tinggalkan komen. Lagi 70? Tidak di ketahui. Mungkin 70 itu kamu? He he he...
4. Aku memastikan trafik ke blog aku sentiasa ada. Jika tidak sempat menulis 'entry' baru, aku akan mengulang setkan 'entry' yang terakhir.
5. Tidak membalas komen! Opss!! Ini tipu!! Jangan ikut.

Okey! Perkara 1 hingga 4 sahaja. Mungkin 4 yang paling penting kerana perkara 1-3 hasilnya adalah nombor 4.

Itu sahaja setakat ini. Lagi sekali aku ulang, ini atas pengalaman aku sendiri. Berdasarkan pendapatan sendiri. Jika kamu mahu seminggu RM 100.00 masuk ke akaun, jangan tanya aku, aku tidak tahu.

Nota kakitanganku : Alhamdulillah...






35 kUs-kUs:

[s][u][e][h][a][n][n] on February 8, 2010 at 2:28 PM said...

kna rajin n rajin n rajin macam kamu ted :)

♪ cik katak ♪ on February 8, 2010 at 2:28 PM said...

huhuhu...
penah try no 1-3..
n menda tu betol...
tapi saya pemalas..
hehehe
so bersyukur aje dengan apa yg dapat..

btw.. tq 4 sharing.. :)

dfsdf on February 8, 2010 at 2:28 PM said...

emmmm...perkara biasa la 2...
xsemua org akan balas balik kunjungan kita...n xsemua yg klik 2 akan loading smpai abis ..kal0 clck 2 mmg clck tp adakah smpai bis loading>????
2 yg buat income xbnyak 2..

adie on February 8, 2010 at 2:33 PM said...

betul la tu caranya tu.
mana ade duk saje bleh dpt duit.
kena rajin.
tapi yg org nampak, wah senangnye buat duit dari nuffnang,tapi diorang tak tau betapa sengsaranya nak kumpul duit nuffnang tu.

Anonymous said...

stuju!!!

ak dah sebulan..

50 pn x smpai!

Anonymous said...

stuju!!!

ak dah sebulan..

50 pn x smpai!

Unknown on February 8, 2010 at 2:34 PM said...

mahu banyak...tapi malas..eloooooo...kerja snediri pon nak rajin gak...
hehehhe

Unknown on February 8, 2010 at 2:37 PM said...

cayang si tedi :) banyak berkongsi maklumat yg manfaat, penulisan kemas, i likeee!! :)

Maiyah on February 8, 2010 at 2:45 PM said...

bukan duit tu yg kisah sgt tp rasa terharu dan seronok krn tndanya sahabat2 ada beri sokongan kan kan kan

Alimaz-Kembara Terasing on February 8, 2010 at 2:48 PM said...

minggu ni cuma dapat 5 hengget saj...heheheh

zella y on February 8, 2010 at 2:49 PM said...

harap2 boleh rajin mcm teddy...
minggu ni kecewa sbb pendapatan menurun sket mb sbb xupdate2 blog...
;(

Unknown on February 8, 2010 at 2:50 PM said...

ermmm...

aku ke yg kena angkat tangan tu???

hehe~~~

thanks sis tedi utk tips... ko mmg patut buat 1 ebook la...

Solehah on February 8, 2010 at 2:51 PM said...

hehe..bnyk pengorbanan nak dapat rm5 pun sebenanrnya..huhu..

Kak aNIe on February 8, 2010 at 2:51 PM said...

Kalau berblog hanya nak duit..hmmm...kena usaha...kalau tak memang le tak kesampaian hajat tu...klu hanya berpeluk tubuh & mengharap lebih...gigit jarilah...

Bagi akak blogging adalah kerana suka...dpt duit dari nuff...satu bonus...setuju!!

Ibu Ammar on February 8, 2010 at 2:54 PM said...

huhu...terpulang masing2 kan.yg penting, bahagia..

1 week serratus mmg masyuk, aku 1 week plg byk pun rm7. alhamdulillah!

Dee on February 8, 2010 at 2:56 PM said...

setuju dgn kamu tedi..

nareiQa on February 8, 2010 at 3:03 PM said...

hi! i'm new here :D
i have follow u just now while i'm blog walking :D
actually i've something to ask :
nuffnang tu ape?
betul ke bleh dapat duit?
how?
from cara 1-3 i'm not understand yet :(
please advice me :D
love yah! XOXO!

www.secukuprasagaram.blogspot.com

Unknown on February 8, 2010 at 3:10 PM said...

thanks kak

Unknown on February 8, 2010 at 3:22 PM said...

terima kasih cikgu~ :)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on February 8, 2010 at 3:22 PM said...

ALHAMDULILLAH
WALAUPUN SEDIKIT
dah 2 kali aku cash out :)

Murni Alfathunnisa on February 8, 2010 at 3:30 PM said...

tedi..u mmg rajin buat entry...itu satu pujian..

zue on February 8, 2010 at 3:36 PM said...

klu setiap 3 jam ada n3 baru...mahu akak x leh buat kerja ni.

semoga sukses lah tedi. dpt kumpul wang byk dari nufnang.

Relevan on February 8, 2010 at 3:39 PM said...

Aku menulis bukan kerana nama..

CITY® on February 8, 2010 at 3:45 PM said...

uhuhu
sabo2 ya

dak tedi
ada nama u dalam ni http://bluevirgolady.blogspot.com/2010/02/press-conference-siti.html

nak senyum ke nak marah i ni?
heeeeeeee

ampun2 ya

mamai on February 8, 2010 at 4:07 PM said...

sikit sikit lama-lam jadi banyak betul tak

Amir on February 8, 2010 at 4:27 PM said...

salam, aku pun mcmtu jgk. byk buat blogwalking tp kdg2 bgantung kpd nasib jgkla. maybe blogger lain sibuk nak balas2 kunjungan kita kan.

kalau entri blog yg aku baca aku akan komen... kalo x menarik aku jrg baca.

d0tbl0gsp0td0tk0m on February 8, 2010 at 4:33 PM said...

mcmn nak bertambah.. iklan nuffnang pun x de.. muwakakakak

zns on February 8, 2010 at 4:53 PM said...

haha..aku mmg tak tau ni semua...aku pemblog yang goblok...

Amieynna Amin on February 8, 2010 at 5:04 PM said...

terima kasih kerana berkongsi..
kamu selalu memberi tips..
saya suke membacanya..

Nidza on February 8, 2010 at 6:23 PM said...

saya sedang belajar...huhuhuh

Unknown on February 8, 2010 at 7:23 PM said...

Sekarang nie aku tengok blogwalking dah kurang membantu ... macam ko cakap , klu 100 yang balas dalam 30 jer .

Blogger sekarang lebih pentingkan entry ... lagipun jenis "aku klik ko ko klik aku dah kurang ."

Anonymous said...

wah bunyi mcm dh byk kali cash out nuff ni si tedi!

well congrate!

Jard The Great on February 9, 2010 at 12:00 AM said...

aku 30 yg dtg blog kamu.. ahaha

Suraya I. on February 9, 2010 at 7:02 AM said...

sy sgt bnci kene seseme..sekse gle kene thn2 hingus T__T

sweetkakayau on February 20, 2010 at 12:55 PM said...

tenkiu utk tips2 yee..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting