Tuesday, February 23, 2010

aDa BuDak HILanG!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:05 AM
Sudah 6 hari aku cari. Tapi masih tidak jumpa. Sudah hilang suara aku jerit panggil namanya. Tapi masih tidak pulang! Mengapa? Apa yang di rajukkan? Mengapa buat aku begini? Mengapa pergi membawa diri tanpa sebarang berita dan pesan?

Aku mencari anak yang hilang!

Usianya dalam satu tahun lima bulan. Berbulu Oren tanpa belang. Sedikit putih
di bawah dagu sehingga ke leher. Berstokin pendek juga warna putih.

Hati menjadi gundah bila mengingatkannya. Minumkah dia? Makankah? Berpanas atau terkena tempias hujan? Sihat atau cedera?

Perlu juga berfikiran negatif andai dia sudah tidak bernyawa. Namun tiada bau apa-apa yang membuktikannya. Atau ada yang durjana membuangnya jauh dari pandangan mata?

Kata Abah, jika dia ada, sejauh manapun dia melangkah dia akan kembali juga. Tapi bila? Aduhai! Mengapa ini yang terjadi?

Dak Oyen,
Baliklah walau sekejap menunjuk diri.... :(

Nota kakitanganku : Rindu bisingnya....




43 kUs-kUs:

Cik Biol on February 23, 2010 at 10:09 AM said...

semoga dak oyen baik2 ajer walau kt dia berada amin2 :(

ber_uwang on February 23, 2010 at 10:15 AM said...

la sape curik

deena awanis on February 23, 2010 at 10:22 AM said...

dak oyen oi...pulanglaaaa..
sian aku tengok boss ko merana ni..

Watierman, rmanbkr on February 23, 2010 at 10:23 AM said...

Tabahkan Hati Dik....Akak juga pernah merasa situasi sebegini....doakan yang terbaik Dik....hingga kini Akak masik tercangak2....kalau2 Ricky Akak akan muncul satu ketika...walaupun dah hampir 5 tahun ia menghilang....habis semua longkang dan bangunan Akak jenguk...!Moga Dak Oyen selamat dalam peliharaannya..Amin!

Softtouch [Hanim] on February 23, 2010 at 10:40 AM said...

semoga dak oyen ditemui dgn cpt...jgn risau sgt2 tedi..InsyaAllah dak oyen dlm keadaan yg selamat..

NARDtheNERD on February 23, 2010 at 10:44 AM said...

moga moga dak oyen balikk ye kakk...=))

[s][u][e][h][a][n][n] on February 23, 2010 at 10:45 AM said...

mana dak oyen pgi ni??? sabo ted..nnt dia balik la tu erk

..::..ein..::.. on February 23, 2010 at 10:45 AM said...

huhu....sedih nye...hope dak oyen balik cepat...xmo tedi susah hati

~0~ on February 23, 2010 at 10:52 AM said...

dia merajuk ke kak....

Koyuki on February 23, 2010 at 10:53 AM said...

Kembali lah dak oye
semoga dia selamat

relevan on February 23, 2010 at 11:03 AM said...

Report kat biro pengaduan awam lah..

Ah Fatt on February 23, 2010 at 11:11 AM said...

uik. harap2 dia ketemu jalan pulang

~LP Lum~ on February 23, 2010 at 11:16 AM said...

salam tedi~

harap2 dak oyen akan kembali pd kau semula..

mukasurat17 on February 23, 2010 at 11:21 AM said...

dak oyen p lombok kot. tersangkut dgn org sana. skg mmg byk kes cmtu.hehehe

JMR on February 23, 2010 at 11:26 AM said...

ke manakah dia menghilang ye..dia g melancong kot..

My A,B,C,D...... on February 23, 2010 at 11:29 AM said...

tedi teruskan mencari....

Alimaz-Kembara Terasing on February 23, 2010 at 12:19 PM said...

bawah katil dah carik...

Yunus Badawi on February 23, 2010 at 12:22 PM said...

takut dah dibuang oleh jiran kalau dak oyen suka berak kat rumah jiran

syaf on February 23, 2010 at 12:23 PM said...

2 lah kejam sgt, tengok dak oyen dah lari rumah...kikiki
alah biarlah die...cri yg baru,,,kikki

Ms.Independant on February 23, 2010 at 12:36 PM said...

jgn riso...
nnti balek ler tu...

die pegi explore taman sebelah kot...

:)

LiNda on February 23, 2010 at 12:43 PM said...

ala.... sedihnya...

Dee on February 23, 2010 at 12:49 PM said...

ni mesti mcm ibu kucing kehilangan anak..x mcm ibu kucing yg dee buat entry smlm..x syg anak langsung..

aNiSa hANg tUaH on February 23, 2010 at 1:26 PM said...

dak oyen..
pulanglah..

cik syazni on February 23, 2010 at 1:27 PM said...

sedihnye.. :(
semoge dia balik :(

ashie023 on February 23, 2010 at 1:44 PM said...

ai dak oyen...ko pegi mane weh????

zaradgreat on February 23, 2010 at 1:50 PM said...

sabar tedi
ku mendoakan semuanya selamat
amin..

doa banyak3..

[z@ck] on February 23, 2010 at 1:51 PM said...

weyh tedi..
rindu kat ko!!

sueanne on February 23, 2010 at 2:18 PM said...

die duk kat umah org kut beb..smoga die takde ape2x..

asilahmuhajer on February 23, 2010 at 2:47 PM said...

oic..ni la yang mengganggu fikiran tedi sampai takde mood nak berblog ye?

cikgu isza on February 23, 2010 at 3:12 PM said...

semoga tiada apa2 yang berlaku..

mamai on February 23, 2010 at 3:42 PM said...

dah buat laporan polis tak

♥akukahmilikmu®♥ on February 23, 2010 at 4:55 PM said...

semoga dia cepat kembali ke pangkal rumah..

embun d tengah malam on February 23, 2010 at 5:12 PM said...

doakan semoga bejumpa

ninim on February 23, 2010 at 5:35 PM said...

ciannya
semoga beliau selamat

maiyah on February 23, 2010 at 7:19 PM said...

moga dia akan muncul nanti.. dia pegi jejalan je tu

.millalara. on February 23, 2010 at 7:19 PM said...

dak oyen,, sila cam bau cik tedi, sila pulang!

Watierman, rmanbkr on February 23, 2010 at 7:52 PM said...

Tedi...dah jumpa Dak Oyen ke belum....nape tak de berita ni!!!

white rose on February 23, 2010 at 9:02 PM said...

dia mencari makwe laa tuh kak...

Wanita Itu on February 23, 2010 at 9:32 PM said...

aduh..kalu ini punya hal..memang sakit jiwa dibuat nya ted|..sabar ye ted|...te doakan dia balik yer..

kak anie on February 24, 2010 at 1:24 AM said...

tEDl..semoga dak oyen akan balik....sedihnya bila 'anak' yang disayang ilang...huhuhu

Snowwhite Zone on February 24, 2010 at 2:37 PM said...

dak oyen hilang?

sabar ye ted.. pulang la nanti tu...

PinQib on February 25, 2010 at 11:54 AM said...

sabr le..
doa bnyk2 nnt dia balik la tu

日月神教-任我行 on April 8, 2010 at 5:14 PM said...

成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,a片

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting