Friday, February 12, 2010

akU Rasa Nak mInTa kaU LImaU ManDarIn sEPuLuh KoTak seBab Kau HaLanG KerETa akU!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:02 AM
Photobucket

Abaikan cermin hadapan kereta aku yang kelabu. Nampak pacuan 4 roda di hadapan itu? Tuannya telah menghalang kereta aku dari tempat letak kereta!

Okey! Aku cerita dari mula. Tengah hari aku tidak balik ke rumah tetapi terus ke Jusco. Pelbagai aktiviti di lakukan di sana. Eh! Urusan. Bayar bil, sembahyang dan makan. Eh! Siapa pandang-pandang aku semasa aku makan tadi? Perempuan okey! Kamu kenal aku ke? He he he he.. Tahulah aku makan seorang diri. Tiada berteman. Main jeling-jeling pula. Nasib baik kamu senyum. Kalau kenal tegurlah. Mahu minta autograph pun boleh. Ekekeekkeke..

Siap semuanya aku terus ke CIMB di Bukit Baru untuk memasukkan cek. Siap sahaja urusan kamu tengoklah gambar di atas itu. Macam mana aku mahu keluar? Panas terik. Berasap jugalah! Baju batik pun dah kena peluh! Dalam 15 minit tunggu baru tuan dia datang. Lelaki Cina yang sudah agak berumur. Tidak berani aku mahu ambil gambar. Ekekekekke..

'Soli... soli... manyak olang dalam tu wooo'. Sambil tunjuk-tunjuk bank! Ayat itu aku main agak sahaja sebab aku dalam kereta. Ha ha ha ha..

Aku senyum dan angkat tangan sahaja. Malas mahu berbalas pantun dalam cuaca yang panas terik begini. Tidak pasal-pasal berlarutan pula nanti! Siap dengan dondang sayang segala!

Nasib baik tidak sampai 1-2 jam. Jika tidak aku yang kepanasan pasti sudah rentung kebakaran dan akan menjadi hantu untuk mencari tuan punya pacuan empat roda itu. ha ha ha.. Tinggi betul imaginasi aku!

Kamu ada pengalaman sebegini? Jika kamu apa yang akan kamu katakan kepada tuan punya kereta yang meletak kereta macam tempat itu 'bapak' dia yang punya?

Nota kakitanganku : Minum Jus Oren Mandarin saja!!






16 kUs-kUs:

Unknown on February 11, 2010 at 8:27 PM said...

salam tedi~

hehehe... kalo aku block kete orang len, aku bubuh no tipon n aku tulis "please call me at this number.. and im sory coz blocking ur car... :)"

kalo aku lak yang kena block, aku hon sekali dua.. kalo xde gak, aku hon byk2 kali smpai tuan empunya kete 2 kuar n alihkn ketenya.. kalo x, aku call aje tow truck... baru pdan muka dia... :))

Amieynna Amin on February 11, 2010 at 8:29 PM said...

xpernah lagi kene..
tapi pernah tgk org kene..
die naik hantu..
sebab tekan hon tanpa henti selama 5minit..
yang jadi mangsa?
saya... hampir pekak ok..
sbb tgh mkn kat situ..

eeeda on February 11, 2010 at 8:34 PM said...

Aku tak pernah block keta org. Orang block keta aku ada gak. Pernah depan bank keta aku kena block jenis keta pun sama mcm kat atas tu...

Yang aku panas siap lock stering tu. Apa aku buat. Aku hon tampa henti sampai lah tuan keta tu datang. Semua org tengok je kat aku. Mana tak nya dalam 15 minit hon tanpa henti.Aku buat bodoh je dalam keta.

Abd Rahim on February 11, 2010 at 8:40 PM said...

panggil jer towing car..suruh tarik..!!

Unknown on February 11, 2010 at 9:38 PM said...

aku byk kali kena...
mula2 sabar
kalu lambat sgt aku main hon lah ...
hehehehe

Wanie-san on February 11, 2010 at 10:13 PM said...

uh...tedi..kamu sgt sabar ye...ak kalu tggu 5minute tengah panas pon dah mengamuk..aish....kesabaran ak xkuat..huhu

pak long on February 11, 2010 at 10:55 PM said...

salam cik tedi...
biasa kena cam ni....ati kecik membengkak jer....pemandu cam ni memang nak senang dia jer...

F.Aminurrashidd on February 11, 2010 at 11:37 PM said...

cik tedi perasan tak, dua tiga hari nie panas cuacanya luar biasa.. time panas cam nie.. minum jus oren.. letak secubit garam.. lega.. try laa.. ;)

Unknown on February 11, 2010 at 11:55 PM said...

Salam Tedi. Kalau saya,saya ambil staring lock ketuk batang hidung dia sampai berair biji mata...

Nor Hayati B. on February 11, 2010 at 11:56 PM said...

hahahahaha..
penyabarnya cik tedi ni..
bagus..bagus..

zino on February 12, 2010 at 12:26 AM said...

kalau dia berani block tu makna nya dia jangka berurusan tak lama la kot.. tapi kalau lebih 10 minit memang tak berhati perut la jawab nya.. panggik tow truck angkat je hehe

syaf on February 12, 2010 at 12:27 AM said...

aku x kan cakap ape2...
cume aku akan calarkan kerete die, pancitkan tayar, pecah kan cermin krete ataw aku tulis nota mencarot2 kat cermin die...

Dak Wan® on February 12, 2010 at 12:56 AM said...

Sikap Kiasu yg paling teman benci.... Klu kena blok kete depa, pandai plak mengaruk! Huh!


p/s : Bese klu double park ghitu, turunkan henbrek... org boleh alih kan.

Rowena Zainuddin on February 12, 2010 at 5:07 AM said...

huhuu..
cian tedi berpeloh2..
dah laa cuaca panas..
huhuu..
nape xhon je??
hahahaaa...
wat kje giler ckit...

Relevan on February 12, 2010 at 7:29 AM said...

10 kotak sikit Tedi..minta ajer 10 lori..

mukasurat17 on February 12, 2010 at 7:36 AM said...

ragam manusia... hahaha...
jgn minta buah limau.minta r cina yg ensem cam JET LI... :)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting