Thursday, February 04, 2010

B|La Car| T|aDa. B|La Tak Car|, aDa!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 PM
Hari ini Penyelia Kanan Sektor Jaminan dan Kualiti datang membuat pemantauan. Dari satu soalan ke satu soalan di tanya kepada Bos! Tiba-tiba dia bertanyakan tentang akaun. Jumlah baki tahun lepas. Aku jawab sedikit. Bos cakap banyak. Bos cakap ada lebih kurang RM 5,000.00. Eh! Mana ada! Dalam RM 2,000.00 sahaja.

Pegawai tersebut bertanya pula tentang Audit. Oh! Audit 2009 akan di lakukan di Pejabat Audit pada minggu hadapan. Audit 2008 memuaskan. Beliau meminta laporan Audit 2008.

Cari punya cari punya cari, aku tidak jumpa-jumpa. Sedangkan laporan itu selalu aku tengok sebagai bahan rujukan untuk siapkan PATSKOM 2009. Baru lagi.

Geledah sana sini, tidak juga berjumpa. MasyaAllah, kemanakah menghilangnya? Hairan bin Ajaib! AKhirnya aku hanya hulurkan salinan surat jawapan Audit 2008 beserta fail sahaja. Penyatanya sampai ke sudah tidak jumpa.

Aku malas mahu terus mencari dan mengadap komputer semula. Duduk sahaja aku jengah bawah meja komputer ada buku berkulit hijau. MasyaAllah, bawah meja komputer rupanya laporan tersebut. Ya Allah. Waktu perlu ia tidak muncul, bila tidak mahu ada pula. Ha ha ha ha..

Pernah tidak kamu mengalami situasi ini, bila perlu tiada bila tak perlu ada.

Nota kakitanganku :Macam biskut!





21 kUs-kUs:

zaradgreat on February 4, 2010 at 8:47 PM said...

selalu tedi aku kena cenggitu
sabar je la
hahhahaa

GhOsToNe on February 4, 2010 at 8:50 PM said...

biase n selalu jewk!

ninim on February 4, 2010 at 8:57 PM said...

memang sokmo gitu

♀.รﻨν.♂ on February 4, 2010 at 9:10 PM said...

selalu.
tp mak aku la.
hahaha

mamai on February 4, 2010 at 9:16 PM said...

kadang-kadang memang macam tu bila dah jumpa tu rasa macam nak buang ajer

hisham on February 4, 2010 at 9:21 PM said...

salam...itu adelah dugaan kecil yg Allah bg....hehe

ONE ZABA on February 4, 2010 at 9:48 PM said...

udah tak cari kat situ...tak junmpa la.

JMR on February 4, 2010 at 10:37 PM said...

skejap ada skejap takde.....:-p

~LP Lum~ on February 4, 2010 at 10:54 PM said...

salam tedi~

aku pun penah gak jd mcm 2.. nak2 msa 2 mmg ngah urgent nak antar tutorial, aku cri segenap sudut bilik aku,bag aku,n dlm kete.. alih2 esknya aku jmpa btl2 dlm buku rujukan aku.. sakit atie sngguh sbbnya aku trpksa copy n paste mmber akunya jwpn... :)

ps : welcome back tedi.. :)

~LP Lum~ on February 4, 2010 at 10:55 PM said...
This comment has been removed by the author.
bellar0ssa on February 4, 2010 at 11:58 PM said...

huhu ted,aku baru je mengalaminye.
aku ilang air rotor(instrument tuk wat cavity) gila lah aku cari merata..padahal aku rase de je depan mata aku mase aku posting len.nak nangis pon de.dah la mahal mende alah tu.. aku dalah tgh pape kedane.. tup2 tadi aku carik gak..JUMPE!!! mcm dpt duit seploh juta.gaga.heppy.

maiyah on February 4, 2010 at 11:59 PM said...

jap xde jap ada xpe le jgn hilng trus

[asam]pedas on February 5, 2010 at 1:48 AM said...

dah biase~

cik syazni on February 5, 2010 at 2:16 AM said...

selalu sgt, bnci..haha

::alwaniamalini:: on February 5, 2010 at 6:31 AM said...

ahahaha..btul2..selalu sangat jadi camni..masa xnak tula dok nampak2 depan mata..masa nak terus hilang..macam main nyorok2 lak dia ehehe

Jard The Great on February 5, 2010 at 6:48 AM said...

so takyah cari ar lenkali..ehehe

fikaryna on February 5, 2010 at 8:19 AM said...

pernah sgt..bila nak guna xde, bila x nak guna nampak jer..huhu..

Watierman, rmanbkr on February 5, 2010 at 8:24 AM said...

Kat rumah Akak ni senario biasa...waktu tak nak...nampak jer..bila nak guna....dah jenguk tempat yg sepatutnya pun masih tak perasan jugak.....cam ada yg sembunyi..kan!

@rE-LonG on February 5, 2010 at 8:36 AM said...

Penah2..
lagi2 citer smLam..cari tisU..dari dapur ke blik..

rupa2Y dkat meja je..dpn kTorg mnjamu nasik..hampeh tol..

Tinie a.k.a Ibu Fatin on February 5, 2010 at 9:43 AM said...

selalu terjadi!! bila taknak guna, selalu nampak. bila nak guna , ntah kat mana!!!!!!

Dak Wan® on February 5, 2010 at 9:26 PM said...

Kengkadang klu kelam kabut, kita selalu tersalah letak kan?

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting