Wednesday, February 23, 2011

BenarKaH ManusIa TiDak PernaH BeLaJaR DariPaDa TeGuraN TenTanG HukUm HaLaL Dan HaRaM? DuLu syiLinG, haRi iNi BeraS Di anGkuTnyA MaCam HaK SenDirI!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:45 PM
Aku pernah menulis mengenai ketidakmaluan manusia yang mengambil syiling bukan hak seolah-olah ianya duit sendiri.

Hari ini bila melihat orang ramai sekali lagi berpusu-pusu mengambil ratusan kilogram beras yang jatuh dari treler yang mengalami kemalangan jalanraya, aku hanya mampu menggelengkan kepala sambil tersenyum sinis.

Kelindan treler maut dalam kemalangan ini.

Photobucket

Photobucket

Mahu buat apa beras itu? Jual semula atau beri makan anak isteri?

Kredit gambar untuk Kosmo dan Utusan.

Sumber berita dari sini.

Nota kakitanganku : Sudah jadi kebiasaan mungkin. Malu sudah hilang!





8 kUs-kUs:

MAKCEK bukan NENEK on February 23, 2011 at 3:13 PM said...

siyez rasa malu nak ngaku malaysia macam nih .
makcik2 pakcik2 semua dah tak tao hukum halal haram .
tak tao nak kata apa . mengucap je lah .

ctpayong on February 23, 2011 at 3:14 PM said...

shalawat atas Nabi SAW

tu yang payah bila orang anggap rezeki terpijak macam rezeki sendiri.

asilahmuhajer on February 23, 2011 at 3:17 PM said...

macam seram lak nak makan beras tu bila fikir ada yang maut dalam eksiden tu. huhu..

Suara Kalbu on February 23, 2011 at 3:30 PM said...

Sudah tua2 pun masih tak tahu hukum hakam makan hasil yang tidak ada izin hukumnya apa.

Mengambil sesuatu yang bukan milik sendiri dengan gembira ? Sedihhnyaaa...

VIVIAN on February 23, 2011 at 5:21 PM said...

mak oi..siap cedok masuk pick up...

black_mel on February 23, 2011 at 6:02 PM said...

ssh nk paham bila org tamak macam ni...

Miey on February 24, 2011 at 7:43 AM said...

Membuktikan rakyat Malaysia sebenarnya masih segelintir yang kebuluran dan dihimpit dengan kemiskinan dan kos sara hidup yg semakin tinggi.

Ikah on February 24, 2011 at 12:03 PM said...

apa dorang ingat kalo ada eksiden semua barang mangsa bukan jadi milik mangsa lagi? ape jenis ISlam tak tahu..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting