Thursday, February 24, 2011

MenDerA? Di DerA? TerDerA? LukA? Di Luka? TerLukA? MenGaPa PiLih RumaH akU? KenAPa PiLih akU? MenGaPa kaU amBiL JaLan MuDah Dan SusaHkaN OranG LaIn?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:30 PM
Photobucket

Mengapa? Kenapa? Adakah dia mencederakan diri sendiri? Apa salah dia? Apa dosa dia? 'What the fuck' dia jadi macam ini? Adakah ini macam dia di cucuh putung rokok? Bisul dalam 10 tempat sekaligus? Kenapa??

Photobucket


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Luka, luka dan luka. Seluruh bahagian bawah badannya penuh dengan lubang dan luka. Duburnya macam 'ulser'. Ya Tuhan! Azabnya dia. =((

Kenapa buang di rumah aku kucing yang begini rupanya? Mengapa? Kenapa? Apa salah aku pada kamu? Apa silapnya aku untuk kamu campakkan masalah ini di bahu aku? Mudahkan? Sangat mudah....

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Apa yang perlu aku buat? Apa lagi alasan yang perlu aku beri. Banyak mana yang aku perlu berbohong untuk aku bantu dia? Apa cerita yang ingin aku reka?

Kamu yang membuangnya,
mahukah kamu memikul dosa aku kerana perlu menipu dan berbohong untuk selamatkan kucing ini dan menjaga dia sehingga dia sembuh? Mahukah kamu membayar segala dosaku kerana perlu melakukannya secara sembunyi-sembunyi agar tidak di marahi? Mahukah?

Jika mahu mari kita buat perjanjian. Kamu tanggung semua dosaku menipu agar kucing ini dapat terus hidup. Muncul kamu dan mari kita tandatangani perjanjian itu!

Entahlah! Aku rasa sangat marah! Sangat-sangat marah! Dengan keadaan kucing. Dengan keadaan aku!

Semoga Allah akan sentiasa membantu.... Amin..

Nota kakitanganku : Pernahkah aku menolak? Otak beku... =((






16 kUs-kUs:

Shorbaini on February 24, 2011 at 2:32 PM said...

Ya Allah azabnya kucing tu, kalau ia seprang manusia mesti dia merintih2 kesakitan.

apalah daya seekor kucing :(

sunyi sepi on February 24, 2011 at 2:45 PM said...

uikk.....kronik nyer luka dia...mna dtg dak ni....org buang...sebab ape...mungkin kena pukul la teDi...ataupun dia ade sakit gatai yg teramat kronik....tp itu mcm mustahil jer...

baincardin on February 24, 2011 at 2:54 PM said...

kesian kucing ni. kita sama² doakan yg terbaik utk kucing ni, amin...

Tuah said...

kalau dilihat lukanya seperti tersusun saja. seperti dibentukkan sebegitu. kalau luka akibat bergaduh, bisul sekalipun, mesti lukanya bersepah2. ini tidak... elok je. 2 kiri kanan. atas bontot.

kalau betullah org yg buat dia mcm ni... mmg sgt2 xberakal.

Suara Kalbu on February 24, 2011 at 3:29 PM said...

Gila orang macam ini. Otak sudah letak di lutut

Mamarempit on February 24, 2011 at 3:30 PM said...

siannya....manusia yg buat ni...bukan otak ltak kt lutut...tapi memang tidak berakal..otaknya matiiiiiii

ctpayong on February 24, 2011 at 4:11 PM said...

assalamualaikum

memangvsakit atau di dera. tapi bila diamat-amati lukanya seperti didera. mana pergi perasaan org mcm ini.

J.M.R on February 24, 2011 at 4:52 PM said...

walaupun aku ganas, tp bila tgk haiwan jalan tempang, luka sana sini, mesti terdetik gak rasa sebak tu..;-(

aNIe on February 24, 2011 at 5:47 PM said...

kesian kucing tu.. kalau betullah dia didera...biarlah ALLAH saja yg membalas perbuatanya...

Papa meow on February 24, 2011 at 6:36 PM said...

Kesiannya dia...

Cik Tedi dah x buleh bela kucing lagi? ada orang marah? saja tanya sebab bunyi ayat2 tu lain macam. Susah lah macam tu, mesti sedih kalau x dapat tolong lagi, tapi harap2 dipermudahkan segala urusan dalam mambantu cumel2 ni, nk membantu x kan berdosa pulak kan. Tapi entah lah...masih x tau masaalah Cik Tedi. Doakan yang terbaik buat Cik Tedi, amin...

umi_e on February 24, 2011 at 7:26 PM said...

As salam...

Sedihnya tengokkan si comel yang tak bedaya untuk melawan didera sedemikian rupa... Manusia yang 'menghantarkannya' ke rumah Tedi merasakan si comel yang malamg akan dapat pembelaan dan rawatan... tetapi mereka tak tahu masalah yang dialami...

*Banyakan berdoa semoga lembut dan terbuka hati orang yang kita kasihi turut sama mengasihi kucing2 yang memerlukan bantuan itu agar kita rasa senag dan tenang...

keen on February 24, 2011 at 7:45 PM said...

ya Allah!..sy x mampu nk berkata ape2...*speechless :((

Chika on March 1, 2011 at 1:03 PM said...

kesiannya kucing tu... macam Otis masa kecik

Semoga Allah permudahkan segalanya untuk kamu dan kucing itu... Amin

Catlady said...

Aduh,...pedis hati Catlady melihat keadaan kucing tu..sanggupnya manusia yg kejam tu mendera kucing yg begitu cantik & manja!!!!! nasib baik dah kena rescue, nescaya rezeki akan dikurniakan Tuhan kpd insan prihatin yg tlh resue kucing ni..=) Pls kindly adopt biarpun disahkan mengandung...bakal kittens ia turut cumil2 belaka...

Anonymous said...

sememang yew manusia yg berhati binatang..
x layak jadi manusia.
elok jadi binatang yg x berakal tp tau nilai kasih sayang..
semoga Allah akn membalas pada manusia yg berhati binatang ini,
Amin

gt hans on March 11, 2011 at 1:55 PM said...

seksanya dia..:(

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting