Monday, September 20, 2010

aiyOoo!! SiaPa ReTakkaN CermIn KereTa saYa? SayA maHu awaK GanTi haRi InI JuGa!!! : akU TuTup TeLinGa RapaT-RapaT!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:30 PM
Dalam kesunyian petang selepas budak-budak habis kelas ada suara kecoh-kecoh dari luar membawa ke dalam pejabat.

'Siapa pecahkan cermin kereta saya? Siapa yang mesin rumput tadi?'

Bla... bla... bla..

Aku malas mahu campur bila seorang guru lelaki membebel tanpa henti. Bila di selidik seorang pakcik PRA yang bertugas di tempat kejadian mengaku bertanggungjawab

'Kenapa tidak beritahu saya awak sudah pecahkan cermin kereta saya? Kenapa diam saja?'

Menurut Pakcik PRA dia tidak perasan cermin itu retak. Dia tidak dengar bunyi apa-apa. Tidak perasan kesimpulannya. Guru lelaki itu macam tidak puas hati. Aku rasa mahu cakap begini dengan cikgu itu.

'Cuba cikgu di tempat pakcik. Bunyi mesin. Bunyi kenderaan lalu lalang di jalan raya. Pakai topi tutup telinga. Pakai cermin mata hitam. Perasan tidak kalau ada batu kecil yang melompat dan menghentam cermin belakang kereta cikgu?'

Orang mahu bertanggungjawab pun mahu bising-bising lagi. Lainlah kalau tiada siapa yang mahu ganti!

Nota kakitanganku : Bila manusia tidak tahu bersyukur....





15 kUs-kUs:

Tuah said...

Kesian p.cik tu. Bukan murah nak ganti cermin tu... :(

sarah shafie on September 20, 2010 at 8:06 PM said...

owh, bru crmin blakang kena mcm tu..tp aku tk mrah sgt sbb die mgaku trus..hehe..pucat lesi muka budak tu..

eeeda on September 20, 2010 at 8:18 PM said...

Pendek kata, nak ganti cermin tu berapa hari gaji pak cik tu mesin rumput baru cukup... bukan ke cermin keta ada insurans... hari ini kita bertimbang rasa... esok tuhan akan beri ganjaran yang lain pulak...

eeeda on September 20, 2010 at 8:18 PM said...

Pendek kata, nak ganti cermin tu berapa hari gaji pak cik tu mesin rumput baru cukup... bukan ke cermin keta ada insurans... hari ini kita bertimbang rasa... esok tuhan akan beri ganjaran yang lain pulak...

deena awanis on September 20, 2010 at 8:32 PM said...

sian pak cik tu..kena bayar ganti rugi cermin kereta bukannyer murah..kalo aku yang kena, tergaru2 kepala gak dibuatnyer tu..

white rose on September 20, 2010 at 8:33 PM said...

sy penah terjadi mcm ni...
tukang kebun tgh mesin rumput, dia tak dengar...

sy xmintak ganti rugi, tapi sy tggu dia mintak maap...

sampai laaa ni tiada ucapan maaf itu

Black_roses92 on September 20, 2010 at 9:24 PM said...

gelabah betul la dia tu.. pada2 la pun..kalau nak marah. dah ngaku cukup baik la.. kalau kita, hentak terus bagi pecah habis.. hehe.. :D

J.M.R on September 20, 2010 at 9:26 PM said...

kereta bmw/merz kah???

azieazah on September 20, 2010 at 10:59 PM said...

Sungguh angkuh...!

~AmyLiana8886~ on September 20, 2010 at 11:53 PM said...

xreti bersyukur langsung..

ejaMaria on September 21, 2010 at 7:55 AM said...

sian pakcik tu...

Eye_nee on September 21, 2010 at 8:25 AM said...

Kesian Pak chik tu...tp apa nak buat..terpaksa ganti semula..itu cikgu patut kene masuk sekolah semula..Sekolah Budi bahasa...ada ke???

[s][u][e][h][a][n][n] on September 21, 2010 at 8:55 AM said...

hai...cikgu2...untung pakcik tu nak ganti..apsal la bising2.

Softtouch [Hanim] on September 21, 2010 at 9:11 AM said...

sian pakcik tu..yelah dah pcik tu nk bertanggungjwb, diam jelah..xyah bising2

m.q on September 21, 2010 at 3:59 PM said...

isk kesian lak dkt pakcik tu
dia hanya menjalankan tugas

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting