Saturday, September 25, 2010

BiLa Dak iTam BeGinI, akU MenanGis BaGai TiaDa LaGi esOk BaGinyA. kEraNa akU JaDi TerLaLu RinDu PaDa Dak KimO. =((

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:24 AM
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Bila Dak Itam balik malam tadi dalam keadaan matanya begini, aku jadi begitu trauma.

'Kenapa Dak Itam? Siapa buat? Ada orang pukul? Atau kau gaduh dengan siapa? Sakit tak?' Macam-macam soalan walau aku tahu tidak akan ada jawapan!! Aku tidak berani untuk melihat secara dekat. Sekali imbas nampak macam ngeri.

Hati tiba-tiba rasa sayu dan sebak. Teringat kesayangan aku Dak Kimo. Matanya lebih parah dari Dak Itam. 'Entry'nya 'Maafkan aku Dak Kimo.'

Maka meratap hibalah aku seorang diri di sisi Dak Itam yang sedang enak menjamu selera dengan ikan rebusnya. AKu fikir positif. Ini mungkin kesan dari pergaduhan.

Petang tadi bawa dia ke Jabatan Veterinar Jasin.

Setelah di telek-telek oleh Pembantu Veterinar, rupanya hanya kelopak matanya sahaja yang terlipat atau terkeluar. Matanya tidak terjejas. Sujud syukur kepada Yang Esa. Takut sangat aku kalau Dak Itam jadi macam Dak Kimo, buta sebelah mata. =((

Tapi sayangnya, Pembantu Veterinar itu tidak berani untuk lakukan apa-apa. Seniornya pula tidak ada. Sudahnya dia beri aku krim yang perlu di letak di dalam mata. Datang lagi nanti katanya.

Alhamdulillah. Cedera Dak Itam tidak parah.

Dak Kimo aku telah pergi bukan kerana sakit akibat parah di mata. Malam ini hati sekali lagi jadi hiba dan menjadi tasik bila terpaksa membuka 'entry' yang tidak pernah aku ulang baca kandungan dan juga komennya.

'Jam Loceng Saya Sudah Tiada.'

Nota kakitanganku : Yang patah tidak sama dengan yang tumbuh!!! =((






13 kUs-kUs:

Unknown on September 24, 2010 at 8:37 PM said...

salam tedi~

insya Allah dak itam xkan apa2.. sesama ar berdoa eik...

NUNU EERA on September 24, 2010 at 9:06 PM said...

agreed wif 'yg patah xsama dgn yg tumbuh'.. tpi u da jga dak itam baik2 kan.. cpt2 baik ye..

Anonymous said...

sedih bila ingat yg telah "pergi" tsk!

ItaJeff on September 24, 2010 at 10:18 PM said...

kak doakan dak itam cepat sembuh matanya...sabar yer tedi...

Tuah said...

Dak itam... Mcm mana kamu gaduh sampai jd mcm ni??? Jgnlah kamu buat hati mommy kamu sedih dan bimbang. Kamu perlu makan ubat ye... Cepat sembuh ye dak itam.

Nampaknya aunty terpaksa suruh mommy kamu kurung kamu dulu buat sementara waktu ni. Dah baik nti barulah kamu boleh jln2 lg.

JMR on September 25, 2010 at 12:32 AM said...

sakit ke tu?

meowwmania on September 25, 2010 at 12:57 AM said...

dak itam cepat sembuh yer... :(

Chenta on September 25, 2010 at 5:00 AM said...

saya pun rasa sedih..
harap semuanya ok

Lea Isnawi on September 25, 2010 at 8:53 AM said...

dulu kucing ai tercabut matanya...
tapi still hidup
kesian..T__T

Softtouch [Hanim] on September 25, 2010 at 9:06 AM said...

sedih tedi...alhamdulillah xserius ..sy faham tedi trauma..

wanita mutalib on September 25, 2010 at 10:21 AM said...

nasib baik dak itam tak pape yer ted|..

sabar yer..

Suara Kalbu on September 25, 2010 at 1:19 PM said...

Alahaiiii.... kesiannya dak itam.

Cepat sembuh yer

Qistina on October 1, 2010 at 9:36 AM said...

huhu sebak moga kamu baik2 aje dak itam :(

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting