Tuesday, September 21, 2010

BiLa oranG PakaI kOPiah PuTih PeGanG LasTik DaN MeLasTik KucinG akU. akU RasA maHu karaTe saJa Dia.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:15 PM
Pernah nampak dia pegang lastik beberapa hari lepas. Aku fikir positif. Mungkin lastik monyet yang bersepah belakang rumah kami.

Tapi malam tadi depan mata aku dia lastik Dak Itam yang datang bertandang rumah dia. Sekarangkan musim mengawan. Macam biasa, aku ini ala-ala halimunan. Duduk dalam gelap di beranda rumah sambil tunggu si Mama Yang Comel makan.

Aku jerit.

'Dak Itam!! Balik!! Apa merayap rumah orang malam-malam buta????'

Orang kopiah putih terus masuk dalam rumah!! Terkejut agaknya aku ada di luar rumah!

Dia orang yang sama baling Dak Itam dengan batu dulu.

S.H.I.T!

Susah kalau dapat jiran yang talam dua muka dan perangai kalah haiwan!

Nota kakitanganku : Mahu saja aku bakar kandang arnab dia. Tapi aku tidak zalim!!!





21 kUs-kUs:

Softtouch [Hanim] on September 21, 2010 at 9:09 AM said...

kejam nya dia..ada ke baling batu n lastik..mcm budak2...halau jer lah kalu xsuka jgn aniaya kucing tu

gadisBunga on September 21, 2010 at 9:09 AM said...

lastik bonbon dia!!!

Kak Anie on September 21, 2010 at 9:18 AM said...

Kopiah dia je putih tEDl... hati dia hitam.... hipokrit!!

Suara Kalbu on September 21, 2010 at 9:23 AM said...

Jahatnya dia. Kita lastik dia pulak

ProfHariz on September 21, 2010 at 9:27 AM said...

jangan lastik langgu je ngan backhoo..


New Entry ProfHariz
Tips n Trick Kepada Pengguna Sony Ericsson.

deena awanis on September 21, 2010 at 9:28 AM said...

apsal dak itam gi mengawan kat umah dia??x kan mengawan ngan rabbit kot??aiyyaakk..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on September 21, 2010 at 9:28 AM said...

ko lastik jer orang tu. biar dia rasa sakit ker tak. suka hati jer!

lupie on September 21, 2010 at 9:49 AM said...

Kesian Dak Hitam ....
I hope he is okay?
Take care sis!

Kuman Chaos on September 21, 2010 at 11:22 AM said...

nampaknya dalam minggu nii ada la org makan Sate Arnab ni karang :0
haha

kuman Entry

Misz Pinkie Winkie on September 21, 2010 at 11:35 AM said...

aduhai.
nasib baek tedi ada time tue.
siannya dak itam.
moga orang tue dapat balasan nantie.

~LP Lum~ on September 21, 2010 at 11:44 AM said...

salam tedi~

amat2 melampau.. sepatutnya dia tnjukkan teladan yg baik..

suhaila-ab on September 21, 2010 at 11:51 AM said...

orang tua ke bebudak yg buat keje bangau tu?...aku pun hangin dengor citer2 macam ni...

Lady Giggle on September 21, 2010 at 11:58 AM said...

berani dia lastik bofren aku.. huh!

meowwmania on September 21, 2010 at 12:03 PM said...

isk melampau btl org tua tuh! mmg sakit hati kalau berjiran dgn org mcm nih..sian dak itam :(

Lelaki Ini on September 21, 2010 at 12:22 PM said...

jgn bakar..
ko pg umah diew..
then ko lepaskan sume arnab2 diew..
biar bebas skit!!!
hahaha!

umi_e on September 21, 2010 at 12:37 PM said...

salam... dak tedi masih boleh bersabar...

* kalau kak e - orang tu yang kena lastik!

m4rilyn on September 21, 2010 at 12:52 PM said...

dapat kat i..selamba je jerit

DAK ITAM BALIK, BUAT APE KAT RUMAH ORANG BUDUK HATI TU??

hahaha

Dee on September 21, 2010 at 1:43 PM said...

bela haiwan tp kejam terhadap haiwan? apa masalah dia ye sebenarnya..hmmmm...

m.q on September 21, 2010 at 3:58 PM said...

tedi, tak payah bakaq kandang arnab dia, ko bukak saja pintu kandang tu, biar semua arnab dia berterabur
pehtu ko suh dak itam main aci kejar dgn arnab2 tu hahaha

hafizul_azri on September 22, 2010 at 12:25 AM said...

macam2 org dalam dunia skrg..
mintak2 la yg kt skeliling aku ok2 ja..amin..

Chika on September 24, 2010 at 11:09 AM said...

Anak anjing kawan saya mati selepas dilastik oleh jirannya di kepala. Ia mengambil masa dlm 10 minit utk berlari balik kerumah dan terus tergolek mati di bawah pokok pisang. Cuba cakap elok2 ngan jiran tu tedi. Kang saya pula cari rumah dia sbb teringin sgt nak lastik org2 kurang siuman macam ni.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting