Thursday, September 23, 2010

BuDak-BuDak naKaL SuDah HamPir SeBuLan. JaLan MasIh TerkeDek-keDek. =))

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:30 PM
Maaf ya. Perlu 'take note' di sini. Ibu kucing ini adalah kucing yang di buang di rumah aku pada Ramadhan lalu seterusnya telah 'memberanakkan' diri di sini. Sebab itu di buka untuk 'adoption'. Aku hanyalah 'rescuers dan fosterers' sahaja. =))

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Usia sudah hampir sebulan. Aku pandai-pandai tetapkan umur dia. Emak dia beranak masa aku dalam wad. Aku duduk hospital dari 24 Ogos sampai 28 Ogos. Aku ambil tarikh tengah-tengah. 26 Ogos tarikh lahir mereka. Ekekekekke....

Semakin aktif dan kuat menjerit.

Sudah pandai menggigit dan menjilat jari.

2 atau 3 ekor anak kucing ini mungkin aku akan buka untuk 'adoption' termasuk ibunya. Maklumlah, kalau emak dia beranak seekor dua bolehlah aku jaga. Ini sekali 5 ekor. =)) Jadi aku mungkin akan jaga 2 atau 3 juga bergantung kepada ada orang ke tidak mahu 'adopt'.

Siapa-siapa yang datang beraya di rumah pasti terpikat dengan mereka sebab bulu mereka yang tebal dan muka yang 'kiut'. Tapi sayangnya aku tidak izinkan ambil. Masih menyusu badankan? Tunggulah jika sudah berumur 2 atau 3 bulan atau sehingga putus susu.

Jantina mereka masih tidak dapat di kenalpasti. He he he he...

Nota kakitanganku : Jalan terkedek-kedek!





28 kUs-kUs:

Suara Kalbu on September 23, 2010 at 10:28 AM said...

Subhannallah.. indahnya kejadian.

Kalaulah dekat... saya nak amik sekor yang bulu paling lebat dari cik tedi. Comellah

Zqah Ail on September 23, 2010 at 10:28 AM said...

mata comel sebab warna biru .. warna kelabu kan ? mama m pon ku masih bela sebab anaknya hanya 3 klau 5 maybe ku buka untuk adopt juga .. rasa2nya lps nie nak kasi lah mama m .. klau dia beranak lagi , tak larat nak jaga T____T

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on September 23, 2010 at 10:31 AM said...

hehehe, comelnya.. smlm makan kat gerai jump kucing besar macam anak rimau. tapi sgt garang huhuhu... comelllllll

Nour Eyza on September 23, 2010 at 10:33 AM said...

dekat rumah saya pun ada 5 pasang.. tapi warna lain2..
comel2..dah besar sikit dari mereka ni..
hehehehe..
klu tak da siapa nak ambil abh kata mebi nk hantar ke mana2..huaaaa
sebab ramai sgt..

Adem Aizad on September 23, 2010 at 10:36 AM said...

comel2 nya jeles2 hehehheheee

starzieti on September 23, 2010 at 10:48 AM said...

comelnyer..
kaler bulu sume same ke..
susa la nak bg nme nt..hee

meowwmania on September 23, 2010 at 10:49 AM said...

owh super cute!

kembar seiras lima2 ekor :)

ashie023 on September 23, 2010 at 10:52 AM said...

OHhhh MYyyy,...cuteeee..

The Chair Speaks on September 23, 2010 at 10:58 AM said...

The kittens are so cute!

fini mahadami on September 23, 2010 at 10:59 AM said...

cuteness overload!!
They look so adorable!!

fikaryna on September 23, 2010 at 11:03 AM said...

mmg kiut ted..tp aku jadi tukang tgk ok..hehe..

Tuah said...

umur2 mcm ni lah seronok tgk dorg bergurau.

Qistina on September 23, 2010 at 11:40 AM said...

ya allahh comelnye syg je kalau nak dipisah2kan nanti..

~LP Lum~ on September 23, 2010 at 11:56 AM said...

salam tedi~

wah........ cumelnya budak2 tu ted... :)

gadisBunga on September 23, 2010 at 12:11 PM said...

gebu2nye...sungguh menggoda sukma!

ejdeejasmi on September 23, 2010 at 12:37 PM said...

comel jea semua ted...

Misz Pinkie Winkie on September 23, 2010 at 12:51 PM said...

comel.
bila tengok dia jalan terkedek-kedek.
rasa mahu sepak jerk.
biar tersungkur.
gerammmm

puteri on September 23, 2010 at 1:12 PM said...

comelnye!!!!!

Dee on September 23, 2010 at 1:15 PM said...

comel2..mata biru..tp dee x bole nak bela..sy penakut ngan kucing..hihihi..

~AmyLiana8886~ on September 23, 2010 at 1:17 PM said...

comelnyer kucing2 tu..

lupie on September 23, 2010 at 2:19 PM said...

:) The kitties made me smile...
You are such an angel to take them in.

They have grown so beautifully, thanks to you...

deena awanis on September 23, 2010 at 3:05 PM said...

comel..

PinQib on September 23, 2010 at 5:43 PM said...

akak. comel.. sangat eh. geram. mata sekoq wana biru...

Jum Singgah yer
Latest entry di:

Lelaki kurang otak
Letter for adik part 2
Lelaki hensem dan Pompuan Gem--

Juz Call Me Sharz on September 23, 2010 at 9:26 PM said...

memang semua comel2!!!

makdara TERDIVA on September 24, 2010 at 1:33 PM said...

ya Allah, comelnye..

mcm tory akak yg mati 2 hr sebelum raya tu.. isk!

HonEyBuNNy on September 24, 2010 at 2:01 PM said...

comeiinya....

easyzuddin on October 1, 2010 at 3:48 AM said...

besar harapan saya kalau dapat berbudi pada salah satu dari adik-adik bulu ni. boleh bagi izin ke saya berbudi? ini email saya puan : easyzuddin@gmail.com

Anonymous said...

salam.. saya berminat sgt nak adopt budak2 nakal tu bleh tahu tak lokasi kat maner? 012 5838479..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting