Wednesday, September 08, 2010

PerLukaH akU MaraH TM DaN TaLiaN 100 samBunGan 2 nyA yanG amaT memBuanG masa Dan MenyakiTkan HaTi?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 5:30 PM
Dari pagi telefon talian 100 TM untuk bercakap dengan pegawai di sambungan nombor 2. Amatlah malang sebab talian itu sentiasa sibuk yang amat.

Kali pertama aku telefon dapat tapi silapnya bil telefon tiada di tangan. Bila bil sudah ada aku mendail lagi sampai lenguh, sayangnya mesin hanya cakap 'Semua Pegawai Kami Masih Sibuk.'

Aku tidak tahulah 'semua' itu membawa maksud apa. 100 orang petugas atau hanya seorang sebabnya aku mendail tanpa henti selama 30 minit tetapi jawapan masih sibuk.

Kalau rasa-rasa tidak terlayan semua panggilan tambahlah kakitangan supaya tiada pelanggan yang membuang masa terlalu lama mengadap telefon dan mendail 100 berulangkali!!

Nota kakitanganku : Aku tidak suka bercakap dengan mesin!!!






13 kUs-kUs:

Khairy1986 on September 8, 2010 at 2:03 PM said...

same lah saye pun terkena bnyk kali,
plaing teruk maxis sebab nak tanye ape hal internet lombab, RM32 riggit melayang x silap aye, 2 ari tue

http://merapu-aje.blogspot.com/

al-lavendari on September 8, 2010 at 2:09 PM said...

sabar jer lah ! apa lagi yang saya boleh cakap.

zns on September 8, 2010 at 2:11 PM said...

dah balik beraya kot..tinggal sorang dua jer yang kerja..mana nak terlayan

Dee on September 8, 2010 at 2:21 PM said...

ramai dh cuti raya tu tedi..sabar jelah..

shaf lina on September 8, 2010 at 2:23 PM said...

hai tedi sebagai ex staf TM (HEHEHHEEHHE)time cmni mmg tak ramai staff...pastuh time camni ramai orang balik kg dah n sibuk nak ada tenet kat kampung..kadang tgh berbuka kat meja pun ada jugak org call..i sendiri kadang call TM sakit hati tapi sbb penah keje kat situ tahan jela..huhuhu

shaf lina on September 8, 2010 at 2:25 PM said...

btw cuba email me wats the case munkin le guna pengatahuan selama keje sana untuk bantu niasalina@gmail.com

black_mel on September 8, 2010 at 2:49 PM said...

pernah kena jgk..tp slalunya kalau nak cepat kena pg tm jer...sbb bila tel slalu mmg sibuk...patut diorg syarikat telekomunikasi kena pandai atasi masalah bz2 tu..

Tuah Hanani on September 8, 2010 at 3:26 PM said...

semua operator dah cuti raya. tu yg berjawab2 kot cik ted.

Misz Pinkie Winkie on September 8, 2010 at 3:28 PM said...

alahai kesiannya tedi.
nak buat macamna.
zaman sekarang semuanya pakai mesin.

Uruchimaru @ kf on September 8, 2010 at 3:35 PM said...

mesin yg ckp tue urgnye blm tentu ade!

aNIe on September 8, 2010 at 3:39 PM said...

tEDl...biasalah tu...kadang naik jem kaki berdiri kat tepi meja telefon tu menanti orang jawab...sakit hati dibuatnya...

shaf lina on September 9, 2010 at 1:08 PM said...

kalau ada masalah jngan la pg TM point sbb depa akan call 100 jugak..banyak kali la gaduh dgn orang tmpoint pasal ni..n kena paham kadang dalam 1 hari 1 agent jawab more than 100 call,,nak g toilet pun tak sempat..huhuhu..tats y kdg berjaman nak tgu

naniE on September 12, 2010 at 9:44 AM said...

betul. g kedai tm trus..penat dial, takde angkat..saya penah kena..tm silap potong no telefon saya..suka-suka hati dia..lepas tu tak minta maaf..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting