Tuesday, September 21, 2010

ToP 3 : ToPik yanG BoLeh memBuaTkan akU naIk 'HanTu' Di MusiM raYa: 'Eh!. DenGarnyA Laki kaU Dah naiK PanGkaT. Nasi minyAk Pun Tak maMPu naK BeLi ke?'

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:04 PM
Photobucket

Topik atau soalan yang agak kurang kedengaran sebenarnya tahun ini. Mungkin ada yang serik takut aku sembur lagi kata-kata yang tidak dapat tertahan dek telinga mereka. Ekekekekeke...

Namun seorang kawan yang hanya dengar suara dan nampak batang hidung setahun sekali iaitu pada hari raya datang lagi tahun ini. Menggunakan strategi 'Telefon di rumah bukan di telefon bimbit.' Dia tahu aku memang malas mahu angkat kalau dia telefon! Dia juga orang yang sama dalam 'entry' ini. =))

Aku yakin dia tiada membeli apa-apa insurans berkaitan dengan mulut. Walaupun pernah di bahasakan sebelum ini dia kelihatan kebal dengan muka seposennya bertanya soalan.

'Orang tunggu nasi minyak akak ni. Bila lagi?'

Aku jawab.

'Eh! Laki kau kan dah naik pangkat. Siap bertukar ke Kuala Lumpur lagi. Gaji mesti besar. Bini mengidam nasi minyak tak mampu nak beli ke?'

Dia suami isteri gelak. Oh! Keduanya kawan masa belajar dulu. Jadi bolehlah gurau kasar sedikit.

'Sudah-sudahlah tanya soalan tu. Bosan nak jawab.' Kata aku sambil menggeleng-gelengkan kepala.

Emo sangat ke aku ni? Ha ha ha ha

Tapi dia patut hormat dan tahu sensitiviti orang lainkan?

Nota kakitanganku : Kalau dia di tempat aku macam mana? =))







16 kUs-kUs:

Tuah said...

itu namanya kurang ajar dan saja nak malukan kita. taulah dia tu dah kawen, dah ada anak. tp itu bukan jaminan perkahwinan dia akan kekal sampai mati.

xpe cik ted. sabar... tunggu dan lihat.

~LP Lum~ on September 21, 2010 at 2:10 PM said...

salam tedi~

hehehe.. by2 kan bersabar ted.. aku dah lali dah ngan semua nie.. sekurang2 nya dia tu lebih muda dr ko.. nie aku kena ngan mak2 sedara serta bapak2 sedara aku... sindir2 jgn ckp ar.. tau ar anak2 dorg pas sekolah aje dah laku..

Jard The Great on September 21, 2010 at 2:12 PM said...

nasik minyak beli sendiri lain feelnya.. wakaka

gadisBunga on September 21, 2010 at 2:24 PM said...

lenkali kalau dia tanya lagi suh dia dtg umah besoknya. buat nasi minyak jamu. amacam?

Ieda Al-Habsyi on September 21, 2010 at 2:24 PM said...

banyak lagi soalan lain boleh ditanya kan tedi..

Queen on September 21, 2010 at 2:25 PM said...

tak payah tensen2 la ted... kalau ko gelakkan je diorang tu lagi bagus..buat ape nak tensen2..buat sakit diri ko je...

ko anggap je diorang tu kesian..sebab takde tempat nak show off....k!..cheer..

mEiZ SHA on September 21, 2010 at 3:24 PM said...

hehehhe
selumber ko sound dia tedi..heheheh
caya laa..:)

selamat ari raya ye..;D

m.q on September 21, 2010 at 3:53 PM said...

isk..tau la kawan, tp jga la perasaan kwn jugak kannn...
ni soklan sensitip ni

cik fiza on September 21, 2010 at 4:00 PM said...

sy suka laa ayat awk smash dia tu.. kelasss gitu...

lenkali leh la pinjam ek :)

salam singgah tumpang lalu :)

Misz Pinkie Winkie on September 21, 2010 at 4:16 PM said...

susah kan.
kalo ada orang yang tak paham-paham

nuraarin-life on September 21, 2010 at 4:43 PM said...

mengapa mereka tidak cuba memahami dan suka bertanya soalan yang paling menyampah mahu dijawab?? Adakah kerana dia sgt bahagia n ingin kita bagaia juga atau sememangnya dia menyakitkan hati!!!!

J.M.R on September 21, 2010 at 7:11 PM said...

amat klise entri ni, tp i like..

http://www.jmr23.com/2010/09/cenderamata-drp-pencinta-kucing-tq.html

PoJiePooh on September 21, 2010 at 7:26 PM said...

Kalau orang jantan cam Pojie nih sokmo ditanya dengan soalan² cepumas dah naik rimas dah nih nak jawab, apatah lagi orang pompuan kan.. Takde soalan lain ker ek??

pojiepooh.blogspot.com

NahDaTuLIzaH on September 21, 2010 at 8:10 PM said...

same la dengan akak ni tedi..tu jek soklan yang kuar dari mulut dieorang. rimas betol! rasenye penat jek belajau tinggi tapi tu jek soklan yang die reti tanye yek...

FatinZol on September 21, 2010 at 9:01 PM said...

jodoh,ajal maut ni bukan kt tangan kita kn,tedi...
bila org tnya soalan mcm ni,mmg la kena tinggi sabarnya..

Chika on September 24, 2010 at 11:16 AM said...

nyampah kan soklan ni?

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting