Monday, December 20, 2010

anaK KucinG cOmeL UnTuk 'aDoPTion' : KiKi Dan LaLa. KemBar seIraS. akU Mencari meReka yanG BerminaT Dan seRius saHaJa.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:30 PM
Sebenarnya sejak kecil dua ekor ini sudah di 'booking'. Tetapi sampai hari ini tuan yang mem'booking' belum menyatakan apa-apa. Aku sanggup tolak beberapa permintaan untuk meng'adopt' mereka semata-mata aku berpegang kepada janji. Tapi sayangnya walaupun tempoh yang aku berikan kepada yang mem'booking' sudah tamat, dia masih diam membisu.

Bagi aku senang sahaja. Aku ikut seperti apa yang kita janjikan walaupun aku terpaksa tanya berkali-kali jadi atau tidak. Cukup masa, aku tidak akan tanya lagi dan lagi sebab bagi aku kalau orang yang serius dan berminat dia yang akan beritahu aku sendiri bukan aku yang asyik mahu tanya saja.

Maaflah kalau aku agak tegas di sini. Tapi sekurang-kurangnya kalau kau sudah tidak berminat untuk 'mengadopt' sepatutnya bila sampai tarikh yang berkenaan beritahu aku. Aku selalu cakap, aku tidak marah kalau ianya di batalkan. Lebih baik begitu dari aku tertanya-tanya.

Okey! Tutup cerita. 'Adoption' di buka semula.

Photobucket

Ini Kiki.

Photobucket

Ini Lala.

Mereka seiras. SUsah mahu bezakan kecuali ekor Kiki yang sedikit bengkok di hujung dan ekor Lala yang lurus.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Yang tidur adalah Lala dan yang berjaga adalah Kiki. =))

Jantina : Betina ( Kedua-duanya )
Umur : 3 bulan setengah
D.O.B : 26 Ogos 2010

Sudah di 'dewormed'.
Status : Sihat walafiat.
Makanan 'dry food ' : Blackwood
Makanan 'wet food ': Qiut pelbagai perisa kecuali Ikan kembong. Aku bagi satu kali sehari.
Bayaran : Percuma dengan syarat jaga dengan baik.

Aku tinggal di Melaka dan InsyaAllah kalau area Melaka aku boleh tolong hantarkan. Kalau di luar dari Melaka masih boleh di pertimbang dan bawa berbincang. =))

Untuk tujuan 'tengok dahulu' juga boleh. Sila buat temujanji. He he he he...

Sesiapa yang berminat boleh emel kepada aku di mylosermind@yahoo.com atau tinggalkan emel kamu di ruangan komen.

Terima kasih.

Nota kakitanganku : =))





9 kUs-kUs:

Suara Kalbu on December 20, 2010 at 10:03 AM said...

Salam Cik Tedi,

Ini pertanyaan yang tak berkaitan dgn entry ni. Just nak tanya SK ada 4 ekor anak kucing baru dilahirkan about 3 weeks mcam tu. Tak mampu nak dijaga semua sebab peraturan apertment melarang pets dalam rumah. Sekarang pun curi2 saja.

Bila masa sesuai yang boleh SK berikan anak kucing tu untuk di adopt ? 3 bulan ? 4 bulan ?

Thanks ye Cik Tedi

Lelaki Ini on December 20, 2010 at 10:14 AM said...

adoyai!
rumah aku plak kat kelantan...
jauh2!

Softtouch [Hanim] on December 20, 2010 at 10:25 AM said...

ala...sy xdpt nk jaga...smeoga tuan baru kcing comel tu dpt jaga dorang sebaik mungkin

sI tEDI on December 20, 2010 at 10:27 AM said...

SK, seeeloknya sampai dia putus susu atau paling minima umur 2-3 bulan. bila dia dah pandai makan dan minum sendiri.

Suara Kalbu on December 20, 2010 at 10:52 AM said...

Terima kasih ya Cik Tedi. Appreciated.

~** PROFFY **~ on December 20, 2010 at 11:22 AM said...

anak dak itam ke ni?

Cik Alejandra Amante on December 20, 2010 at 3:16 PM said...

minat ni..tp nk bincang dulu boleh tak???

hans on December 20, 2010 at 4:28 PM said...

owh
betul tu Tedi
maybe dia rasa takut nak bagitahu ekau kata dia xjadi nak amik
tapi ekau cakap pun betul juga
bukan ekau marah kan kalau bagitahu pun
hohohoho

P/S : Hikayat Merong Mahawangsa Nih Main - Main Lah Dengan Aku! Kenapa Aku Tak Jemu Menonton Filem P.Ramlee?

Anonymous said...

I am extremely impressed wikth your writing skills as well as with the layout on your blog.
Is this a paid theme orr did you customize it yourself?
Either way keep up the nice quality writing, it is rare to see a nice bblog like this one today.



My page ... borax for black mold on carpet

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting