Monday, December 27, 2010

TemPat JaTuh LaGikaN Di kenanG, inIkan PuLa TemPaT BermaIn : PorT DicksOn, sayA DatanG. nanTi DenGan SenyUmaN. =))

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 AM
Hari ini Cuti Rehat lagi. Hari Isnin seperti minggu lepas juga. Hari yang sama.

Saya di besarkan di Negeri Sembilan. Merangkak, bertatih, berjalan dan berlari. Laut adalah hidup saya. Laut adalah lambang tumbesaran saya. Laut mewarnakan kulit saya menjadi gelap. Masakan tidak, sejak kecil lagi saya umpama anak nelayan yang berumahtangga di laut. Dari pagi membawa ke senja.

Laut, pantai dan ombak. Mainan yang tidak dapat di pisahkan.

Sudah lama tidak ke Port Dickson. Perancangan Alhamdulillah menjadi untuk hari ini. Rindu tempat saya bermain. Rindu juga tempat saya jatuh dan menangis.

Ingin bermain pasir sepuasnya seperti zaman kanak-kanak dulu. Menghidu bau laut yang menjadi helaan nafas semasa kecil.

Saya datang,
bersama hati yang meronta-ronta....

Nota kakitanganku : Nanti dengan senyuman...





.

3 kUs-kUs:

Tuah said...

kirim salam pd Poli PD ye cik ted.
Selamat bercuti. Selamat bergembira. Mudah2an selamat pergi dan balik.

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on December 27, 2010 at 9:41 AM said...

aku pun nk pg pd. jommmmmmmmmm
jumpa dia sana

Softtouch [Hanim] on December 27, 2010 at 12:03 PM said...

bestnya p pd..InsyaAllah sy ke situ 1 hb nie...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting