Sunday, December 19, 2010

BiLa sI tEDi menJaDi seOranG PemunGuT GeTah sEGerAP yanG TiDak BerTauLiaH : waLawEy!! nyaMuk cinTa saMa aKu!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:02 AM
Photobucket

Ini getah segerap pertama yang aku kopek seumur hidup. Ekekekeke..

Photobucket

Abah sedang berada di luar kawasan liputan sejak semalam. Abang pula kerja. Tiada siapa yang ada untuk mengambil alih tugas mengopek getah segerap di kebun. Ekekekeke.. Jika lambat alamatnya semua getah segerap akan menjadi habuan kepada pencuri yang bila-bila masa sahaja akan datang.

Photobucket

Pertama kali bawa kereta ini. Stereng amat berat wooo. Sakit otot-otot bahu. :P Aku dah Along menawarkan diri untuk melakukan kerja ini. Ialahkan.. penat-penat abah aku menoreh , senang-senang saja pencuri yang tidak makan saman mahu ambil.

Photobucket

Nyamuk pula jangan cakaplah. Beratus sekali hurung aku. Ala-ala macam aku buat derma darah gitu! Ekekekeke...

Photobucket

Melakukan kerja dengan pantas dan inilah hasilnya. Tadaaaaa.... Dapat satu baldi setengah. Yang lain-lain belum beku lagi. Cair. =)) Petang giliran orang lain pula ya? Ekekekekke...

Huhuhuhu.. Baru satu hari dan sekali. Memang penat. Mencungap turun naik bukit. Ekekekeke...

Nota kakitanganku : Bau getah! =))





10 kUs-kUs:

ejaMaria on December 18, 2010 at 8:15 PM said...

bukan bau getah... bau duit... ;p

eLeMeNt 0f L!fE on December 18, 2010 at 8:45 PM said...

salam...mesti penatkan...tak berpeluang mencuba lagi...

Ms.Lilies on December 18, 2010 at 9:00 PM said...

darah ko sedap tu tedi

ekekekeke

nurayunni on December 18, 2010 at 9:14 PM said...

xpernah tgok...

niesz on December 18, 2010 at 9:47 PM said...

ley kuruskan bdn kalau ari2 mcm tu kan...hehe

Ibnu K on December 18, 2010 at 11:10 PM said...

Hahaha.. memang seronok kutip getah sekerap ni walaupun tak biasa buat. Tapi yang best, bau dia power.. yang boleh bikin khayal berjam-jam.. Hehehehe.. Bila la nak kutip lagi ni??

wahida on December 19, 2010 at 1:38 AM said...

salam...x pernah noreh getah...teringin gak nak try...
salam kenal dan salam ziarah, saya dah follow, kalau sudi follow me back k!!

Relevan on December 19, 2010 at 11:42 AM said...

Ha ha Tedi..nanti datang tolong kome pulak angkat getah sekerap..upah kira baldi..

Unknown on December 20, 2010 at 8:17 AM said...

aku penah skali menoreh...sebab kebun dolu depan umah aku je...skrg dah xde...tp skrg terima duit getah je, upah org toreh....

Softtouch [Hanim] on December 20, 2010 at 10:28 AM said...

mak mertua sy pun tireh getah tedi...dia pegi lagilah sian naik basikal sebab takut nk bwk motor..bukan getah mahal ke skrg?:)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting