Monday, December 06, 2010

kEk Ni BeLi DekaT MaNa? : eHeM. BuaT senDiri okeY! TemPaHan TiDak Di BukA!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 4:30 PM
Photobucket

Ehem! Ini keknya. Oleh kerana tulisan tidak cantik dan tiada kemahiran mencanting di atas kek, tidak tulis apa-apa tetapi memacakkan lilin sahaja. Tetapi agak senget dekorasinya. Ha ha ha ha...

Photobucket


Photobucket

Selang seli yang tidak sama banyak. Ekekekeke... =)) Kek di buat sempena majlis kecil-kecilan doa selamat untuk Wani dan Mak Usunya yang menyambut hari lahir dengan tarikh yang hampir sama.

Photobucket

Kek ini resepinya tidak tetap. Ha ha ha ha.. Kali ini bancuhan kek coklat ikut resepi ini.

Photobucket

Dan bancuhan kejunya di sini. Bila di 'kahwin'kan dua resepi ini jadilah yang atas itu. Ekekekeke..

Photobucket

Jika hendak mendapatkan rasa keju yang 'mantop' silalah beli jenis keju di atas. =))

Kali ini aku gandakan adunan untuk mendapatkan kek yang agak besar. Alhamdulillah. Kek menjadi. =)) Semua orang dapat rasa. Berbaloi dan jimat bila dapat buat sendiri. Kalau mahu beli yang besar 2 kg pun rasanya tidak berbaloi pula jika tengok harganya. =))

Alhamdulillah.... Kalau orang lain puas dengan kerja kita, kita apatah lagi.

Terima kasih kepada semua yang makan kek saya. Ekekekekeke...

Nota kakitanganku : Nasib baik sempat selamatkan suku daripadanya. =))





12 kUs-kUs:

.::WaNiE::. on December 6, 2010 at 2:06 PM said...

kek kelihatan sangat sedap di situ

ada suku kan?

bak sikit haha

sI tEDI on December 6, 2010 at 2:11 PM said...

wanie : yg suku saya punya!!! =))

Dee on December 6, 2010 at 2:13 PM said...

sedapnya..mesti dah licin boliau ni..

bella-wella on December 6, 2010 at 2:16 PM said...

GULPPPPP!!!~~~
sedap nya! terliur.. nak sikettt

Lelaki Ini on December 6, 2010 at 2:17 PM said...

nmpk sgt2 besh!!!!
nak skit!!!

Suara Kalbu on December 6, 2010 at 2:19 PM said...

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. Cik Tedi sudah menunjukkan taringnya mebuat kek di situ :-)

Tahniah tahniah. Tak cantik pun tak apa pada saya asalkan sedap dan orang yg makan pun menjilat jari

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on December 6, 2010 at 2:21 PM said...

wahhhhhh
sudah pandai deco2
hihi
best best
memang nampak sangat menyelerakan oh :)

Softtouch [Hanim] on December 6, 2010 at 3:23 PM said...

nmpak sedap jer..puas yer masak bila semua irg suka n puji kek nya...

myaishahhafiz on December 6, 2010 at 3:43 PM said...

tgk kek terus rasa lapar plak ptg2 nie

Tuah said...

akak nak jugak... :( kenapa xnak pos ke sini??? sedihnya...

meowwmania on December 6, 2010 at 4:28 PM said...

waahhh terer lah!

terliur tgk :D

baincardin on December 6, 2010 at 4:40 PM said...

Selamat Menyambut Maal Hijrah 1432! ^_^

*adeii..choc cake pulak....slurrppp!!!^_^'

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting