Wednesday, November 24, 2010

BanTu kamI unTuk BanTu mereKa : SUmBanGan Di PerLukan unTuk rawaTaN anaK coMeL iNi. BerI sOkOnGan UnTuk akTiviS kUCinG-KucinG TerBiar inI.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 PM
Photobucket

Ini petikan ayat dari tuan punya kucing :
"salam.sy perlukan sedikit bantuan dr para kalian dalam fans club ini...sy perlukan derma sumbangan i...khlas dr anda untuk bantu sy,,,,kucing sy bru semalam doktor bgtau ada btu karang...then kos untuk bedah die hampir 3ratus...sy harap sgt sumbangn IKHLAS anda walau RM1 ke akaun sy segera...anda boleh bank in ke akaun suami sy RHB 1620810009051 atau akaun paypal sy aien89aenn2yahoo.com
sy memrlukan sumbangn anda...walau sedikit...sebb sekarang ni sy tgah ada masalah kewangan...andai anda aggp ni pinjaman sy sudi meminjam dari anda walau RM1 demi kucing terbuang tu....
"

Aku tahu ini melalui akaun FB Cik SS. =)) dan Alhamdulillah sudah berkomunikasi sendiri dengan tuan punya kucing.

Salurkan bantuan kamu ke akaun suami Aenn seperti nombor akaun yang tertera.

Kamu juga boleh menyumbang ke akaun aku di CIMB atau MAYBANK dan InsyaAllah, aku akan melawat kucing beliau dan menyampaikan sumbangan yang di perolehi. Sesiapa yang ingin nombor akaun silalah tinggalkan emel di kotak komen ok.

Seperti yang di nyatakan jumlah amaun adalah berdasarkan keikhlasan masing-masing walaupun ianya hanya RM 1.00. SUmbangan kamu InsyaAllah, dapat menyelamatkan nyawa kucing comel ini dan juga kucing-kucing terbiar yang jumlahnya puluhan ekor yang di kutip oleh Aenn. =))

Terima kasih untuk Aenn dan terima kasih untuk kamu juga kerana sudi membaca. Membaca ini juga merupakan satu sumbangan. Sumbangan sokongan moral. =)) Terima kasih.

Nota kakitanganku : Hari ini hari dia.. esok lusa mungkin kita..





8 kUs-kUs:

Lia @ Norli (Mamarempit) on November 24, 2010 at 3:12 PM said...

salam...emelkan no akaun MBB ke mamaleeya72@gmail.com

Moga sumbangan yg sedikit dpt membantu..insyaAllah

Anonymous said...

salam,
kalau ada masalah kencing susah atu karang, ambil lobak putih, blender atau parut ambil air setengah cawan, force feed pakai syringe. sebanyak yang boleh terus ke tekak jgn ke mulut, kucing tak suka.
kemudian syringe air biasa.
buat setiap hari sekerap yang boleh.. nanti batu keluar. parut buat juice bila nak pakai. untuk hari itu.
pastu beri air kosong kerap. buat setiap hari samapai kucing boleh kencing semula.
Lobak putih. untuk hari itu baki letak dlm fridge, lagi sejuk ke anak tekak lagi bagus pun sebab tak rasa.

sentiasa ada air kosong bersih. Kucing macam manusia bila cuaca panas dia suka minum air sejuk..kalau ada mangkuk ceramic pakai lah untuk letak air. tapi pasti kan ianya bersih.

lobak putih punya juice untuk tak boleh kencing.
air kelapa muda kalau terlalu lemah nak makan.. selang selikan kerana ia menggantikan makanan.


dm

amie on November 24, 2010 at 8:54 PM said...

die nak operate bile ea?

sI tEDI on November 24, 2010 at 8:57 PM said...

amie : bila sumbangan mencukupi.
anon : terima kasih resepi.

sunyi sepi on November 25, 2010 at 3:56 PM said...

dah cukup blum tedi?

Anonymous said...

salam air kelapa bila kucing lemah, dehydrated, muntah muntah, keracunan tersilap makan benda beracun dan demam panas. force feed sebanyak boleh sekerap yg boleh supaya ianya keluar cepat.
kmudian kalau symptom dah reda di hari pertama atau kedua, boleh lah diberi air glukos atau air dicampur sedikit gula untuk tenaga. sehinggalah kucing ada tenaga semula.

dm

firara ara on October 28, 2016 at 5:35 AM said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan


Disini saya ingin memohon bantuan dari encik untuk membantu saya dalam menamatkan pengajian saya

Saya muhammad ahlam firdaus bin abdullah chek,anak ke dua dari 8 adik beradik dan skrg hanya lah tinggal 7 kerana abg saya baru sahaja pergi menghadap ilahi akibat kanser tulang tahap 4 yg di hidapi nya.

Ayah saya merupakan seorang jaga kilang papan,manakala ibu saya hanya lah suri rumah,gaji mereka tidak mencukupi untuk menampung kami sekeluarga dan adik2 saya yang masih ramai di bangku sekolah

Dan saya sekarang dalam proses untuk menamatkan pengajian saya di universitas islam negeri medan sumatera utara dalam couse syariah islam dan saya tidak menerima mana2 jenis bantuan sepeti tajaan,biasiswa mahupun pinjaman

Dengan ini,saya memohon bantuan dari pihak encik bg membantu saya

Sekian,terima kasih.wasalam
0196135660

firara ara on October 28, 2016 at 5:35 AM said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan


Disini saya ingin memohon bantuan dari encik untuk membantu saya dalam menamatkan pengajian saya

Saya muhammad ahlam firdaus bin abdullah chek,anak ke dua dari 8 adik beradik dan skrg hanya lah tinggal 7 kerana abg saya baru sahaja pergi menghadap ilahi akibat kanser tulang tahap 4 yg di hidapi nya.

Ayah saya merupakan seorang jaga kilang papan,manakala ibu saya hanya lah suri rumah,gaji mereka tidak mencukupi untuk menampung kami sekeluarga dan adik2 saya yang masih ramai di bangku sekolah

Dan saya sekarang dalam proses untuk menamatkan pengajian saya di universitas islam negeri medan sumatera utara dalam couse syariah islam dan saya tidak menerima mana2 jenis bantuan sepeti tajaan,biasiswa mahupun pinjaman

Dengan ini,saya memohon bantuan dari pihak encik bg membantu saya

Sekian,terima kasih.wasalam
0196135660

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting