Monday, November 22, 2010

PenDaPaTan NuFFnanG : PerLukaH Di TeBus memanDanGkaN BE suDah PuPus? Jom kiTa 'survEy' aPa kaTa BuDak 'BuLus'!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:10 PM
Photobucket

Itu BE yang tinggal. Huhuhuhu... Tinggal satu. Amaun bolehlah tahan.. =))

Rasa mahu tebus, tapi tunggulah dulu BE yang akhir itu ke meter, barulah meriahkan.

Okey, sebelum di tebus, mari kita tanya anak-anak bulus apa yang mereka mahu jika aku sudah tebus pendapatan ini.

Photobucket

Calon pertama : Dak Itam.

Dak Itam : Bos, aku mahu ke spa untuk cuci daki-daki aku. Sudah setahun aku tidak mandi!!
Bos : Erk! Kau tidak boleh mandi. Nanti kau lari lagi dari rumah, sebulan tak balik!!

Photobucket

Calon Kedua : Dak Oghen

Dak Oghen : Bos, sila beli ikan. Aku tak mahu, Vita Cat ke, Vita Cot ke, Qiut ke, Cun ke? Aku tak nak!! Aku nak ikan rebus.
Bos : Bukan aku tak nak beli. Tapi Raya Haji ni peti ais penuh dengan daging. Mana ada tempat nak letak ikan kalau aku beli banyak-banyak.
Dak Oghen : Okey! Sila beli peti ais lagi satu!
Bos : Erk!

Photobucket

Calon Ketiga : Dak Tom.

Dak Tom : Bos, sila belikan aku Takasima F1 Racing Treadmill.
Bos : Okey! Kau tak suruh pun aku nak beli supaya kau boleh lari setempat bukan macam kucing gila yang berlari tanpa henti dari depan rumah sampai ke belakang rumah semata-mata untuk kau terus nampak kurus.

Photobucket

Calon Keempat : Dak Em

Dak Em : Bos, aku mahu pengering bulu ( Baca : Pengering Rambut ) tiap kali aku mandi, aku kena jilat bulu sendiri pula. Penat tau!!
Bos : Okey! Akan di pertimbangkan!!

Photobucket

Calon Kelima : Dak Onchet.

Dak Onchet : Bos, sila bawa aku ke London Weight Management untuk aku kuruskan perut aku yang buncit ini.
Bos : Erk! erhMmMM... Aaaaaa...

Calon yang mana satu yang patut aku penuhi kemahuaannya?
ErhMmm....

Nota kakitanganku : Duit aku 'ciput' saja, tapi kamu mahu yang bukan-bukan!!






17 kUs-kUs:

Adam Aizad on November 22, 2010 at 3:01 PM said...

best nyer saya berbulan2 blog dapat RM1.25 je..hehehee

Dee on November 22, 2010 at 3:26 PM said...

byk tu..walau 1 BE..hehehe..

..nOj.. on November 22, 2010 at 3:26 PM said...

byk betul permintaan budak2 bulus. yg mane 1 nk penuhi ni. kang penuhi sorg, yg lain mesti merusuh punye. cik tedi kena pk masak2 ni tau. hehehe

eh btw, byk betul amaun be yg tinggal tu

ejaMaria on November 22, 2010 at 3:40 PM said...

hahaha... noti la budak-budak tu...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on November 22, 2010 at 4:05 PM said...

bos aku pun mahu buat pemintaan.
jeruk buah 1. orang dalam perut aku yang nak makan, bukan aku. hahahahaha

mama affan on November 22, 2010 at 5:23 PM said...

tedi : bawak p spa semuanya..mau kasi urut2 n cuci2..hehe..

Rozita on November 22, 2010 at 6:37 PM said...

ha ha
lebih baik kau penuhi impian kau sendiri Tedi..

en_me on November 22, 2010 at 8:54 PM said...

akak kayo tewww.. ehehe

Unknown on November 22, 2010 at 9:13 PM said...

HEPPPPPP ...ahhahahhaha sangat lawak..ahahahhaha...adeh golek suke..
saya nak TAkasima F1 Racing Treadmill jugak...ekke

hans on November 22, 2010 at 10:02 PM said...

amboi
1 BE pun
banyak sih
dah lah teddy
belanja la aku pizza dominos sekeping
hehehe

P/S : Review Film : Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 Menarik Walaupun Agak Berat

Amieynna Amin on November 22, 2010 at 10:35 PM said...

amboi dak oghen..
banyak betul idea die eh..
siap bg idea suh beli peti ais..

comel2!

Faarihin on November 23, 2010 at 12:19 AM said...

tengah bayangkan ada satu drama melayu yang mana pelakon2 utama adalah watak2 di atas bersama tuannya.. hahaha.. mesti gempak citer tu kan... (^__^)

ape2 jer on November 23, 2010 at 6:02 AM said...

ekekek byk songeh dak2 bulus ni wakakaka

ULtradya on November 23, 2010 at 10:10 AM said...

IKAN..................heehheehhehehe

kella on November 23, 2010 at 10:18 AM said...

hahahahaha... lucu lah dialog mereka nih... bosnya turuti sahaja lah... hehehe :)

dkama on November 23, 2010 at 11:49 AM said...

aku vote calon ke2... hahaha sebab dia lebih bijak... PEACE...

Cendana Kasih on December 13, 2010 at 2:21 PM said...

nape calon yang pertama tu namanyer Dak Itam, padahal tak itam pong.. hehe...

Pilih dak Oncet laaa.. nape perut tu..banyak makan ikan goreng ke? hehe

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting