Thursday, November 11, 2010

SayA MenGaLami MasaLah keGuGuraN RamBuT yanG KroniK! ToLonG Beri Tips aTau PeTua UnTuk menGatasinyA....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 AM
Rambut semakin banyak gugur. Bergumpal. Mungkin dalam masa 3-4 bulan lagi aku akan jadi botak. =((

Ini semuanya berlaku sejak aku sakit dulu. Sejak itu, rambut selalu gugur. Kalau sikat, lebih sepuluh helai. Sekarang, aku jarang sikat rambut. Aku cuci rambut tanpa syampu. =((

Sesiapa ada petua, tips atau cara rawatan untuk mengatasi masalah rambut gugur yang kronik? Kalau keadaan masih sama, perlu jumpa pakar kulit lagi nampaknya.

Atau...

Aku lebih sesuai botak?

La la la la..

Nota kakitanganku : =))





9 kUs-kUs:

Relevan on November 11, 2010 at 8:06 AM said...

Nanti tanya akak..

tRio CoLLeCtiOn on November 11, 2010 at 9:18 AM said...

mungkin boleh cuba petua guna pati santan tedi...klu x ok gak baru jumpa pkar tau.

selain tu rambut akan jadi hitam berkilat n lebat :)

Softtouch [Hanim] on November 11, 2010 at 9:33 AM said...

ala xtaulah tedi rawatnnya..mgkin kene pg yunnam hair care

Ila on November 11, 2010 at 9:44 AM said...

Slm..mayb leh try pakai syampu bawang yang iklan jackie chan tu!
Sy try guna kira effective la jugak..rambut da kurang gugur..

bylindakitchen on November 11, 2010 at 11:54 AM said...

tedi.
cam membe lin guna yun nam.
ok jugak...sbb dia rawat akar rambut kita.

potong pendek tedi.
senang nak urus.

Princess Ayang on November 11, 2010 at 6:51 PM said...

guna pati santan..
letak kan kepala, kasi kena kulit kepala.. bungkus rambut dlm 30min..
bilas..
dulu kecik2 mak selalu buatkan..
sekarang dh mula buat balik sebab rambut byk gugur lepas mengada letak chemical byk sgt..

amal on November 11, 2010 at 9:21 PM said...

huuu sedang mengalami masalah yg sama! gugur macam ape je huuu...

yun nam ape sume tu ok ke? aritu yg ada kes saman tu yg mana eh? huuu~

CekLa on November 22, 2010 at 6:09 AM said...

kurangkan makanan berminyak. jangan garu kepala guna kuku.

guna shampoo anti gugur rambut. pakai conditioner. pakai hair serum.

senang2, letak minyak bijan je. hehehe...

Nizam said...

Salam,

Saya juga mengalami masalah keguguran rambut.. bermacam2 kaedah & produk saya try..
Selama lebih setahun saya mencari produk yang boleh menyelesaikan masalah saya.. makin lama makin nipis rambut saya sehingga kawan2 officemate pun dah mula tegur saya tentang rambut saya (tapi masih belum botak lagi).

Sebelum ni, saya try bermacam2 produk. Segala jenis shampoo di pasaran - DOVE, CLEAR, PANTENE, LOREAL, dll dah saya try.

PRODUK BIOHERB ni pun dah dekat 10 botol serum & ginseng saya try tapi sama je..
http://www.facebook.com/rambutgugur

ENZIM NONI ni pun dah try tapi tak sempat nak try lama-lama.. pakai 2 botol je, tak de perubahan pun.. mungkin kena pakai lebih lama kot..
https://www.facebook.com/patimengkudu

SERI BALKIS pun dah try..tak menjadi jugak.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=156514254545427&set=a.119569524906567.1073741828.119559608240892&type=1&theater

Minyak zaitun pun dah try.. santan kelapa pun dah try..semua sama..
Produk Shaklee pun dah try..- Zinc + B Complex + Vitamic C + Shampoo. Sama jugak.. hahaha.
Mungkin semua2 produk tu tak sesuai dengan saya..walaupun banyak testimoni dari orang2 lain kata produk tu OK.


Akhirnya baru2 ni saya ada terjumpa satu produk di FB. saya dah try seminggu dan alhamdulillah resultnya sangat positif.
Boleh try ini : BF1
http://www.facebook.com/bestformula


Ada banyak pakej-pakej yang boleh dipilih mengikut tahap kronik rambut anda, tapi saya pilih pakej RM399 ini --> http://shop.bf-1.com/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=12&zenid=75fde1fea1ddff47ae513fd54b3248ea

Dengan pakej RM399 ni, saya dapat 4 item - mask powder, tonik, shampoo dan conditioner. Saya rasa boleh tahan pakai sebulan atau dua bulan utk RM399 tu. 100% herba dan ginseng. Lepas sehari pakai sahaja saya dah dapat tengok result dia, tiap kali sikat dah tak de gugur. Sekarang dah seminggu saya guna. Very positive. Saya akan terus gunakan produk ni sehingga habis. Cuba la try.

Saya bukan agent produk ni, dan saya bukan nak burukkan2 produk lain. Saya cuma kongsikan pengalaman sahaja.

BF1 ada sediakan perkhidmatan COD juga. Free delivery. Kalau tak sanggup keluarkan modal RM399, dia ada trial package RM98 kalau tak silap...


Harap2 perkongsian ini dapat manfaat kepada orang lain, insyaAllah.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting