Wednesday, November 17, 2010

Isu PusaT JaGaan KucinG TerBiar MPJ : ToLonG JanGan BuaT sPekuLasi senDiri. ToLonG JanGan BerI kOmeN yanG PenuH ProVaksI Dan MenGanCam KeaManaN!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:03 AM
Peringatan : Pihak http://myqza.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab atas semua komen yang terpapar di blog dan di laman-laman Facebook yang mana pautannya di kongsi bersama berkenaan dengan isu Pusat Jagaan Kucing Terbiar MPJ.
Komen kamu adalah atas tanggungjawab sendiri.

Photobucket

Agak ngeri membaca sesetengah komen yang di terima di blog dan di laman-laman Facebook. Aku mendedahkan isu ini bukan minta ianya di sensasi dengan pelbagai cara sehinggakan satu 'page' di Facebook di buka untuk isu ini. Atas permintaan aku ianya telah di padam. Terima kasih kepada pihak pentadbir. Tidak perlu itu semua. Ianya di dedahkan bukan untuk mencari publisiti. Apatah lagi menerima makian dan ugutan atau menggunakan bahasa dan ayat yang tidak bersesuaian.

Isu ini sudah selesai dan selepas ini ianya akan selalu di pantau. Sesiapa pun boleh pantau dan ikut perkembangan PJKT ini. Jika mahu melihat dengan mata kepala sendiri pun tiada masalah. Kita boleh sama-sama pergi. Tiada halangan. Kita sama-sama menjadi pengadil dan sama-sama menilai akan perubahan yang di lakukan ini. InsyaAllah. Kesilapan lama tidak akan berulang.

Maaf, 'entry' dan gambar tidak dapat di papar buat masa ini. Keterbatasan waktu. InsyaAllah jika ada kelapangan, aku akan membuat 'entry' tentang apa yang telah dapat di capai berkenaan dengan isu ini. Apa yang berlaku dari pagi hingga ke petang. InsyaAllah.

Terima kasih atas sokongan semua. Tidak perlu kita terlalu menunding jari. Yang penting kita bekerja menggunakan gerak dan tindakan bukan sekadar mengetuk jari di papan kekunci.

Terima kasih.

Nota kakitanganku : Yang lepas jadikan pengajaran!






15 kUs-kUs:

Unknown on November 16, 2010 at 8:03 PM said...

harap2 ada ar perubahan seperti yg di janjikan... :)

azianierdawati on November 16, 2010 at 8:40 PM said...

hopefully.. doa2kan... sayangilah haiwan seperti kita sayangi makhluk Allah yang lain. Amin

azieazah on November 16, 2010 at 9:14 PM said...

...Ermmm tanpa teguran, tanpa pendedahan dan sinikal yang berani, mana mungkin mereka sedar atau terfikir..

so wajar juga sekali sekala ada isu dibangkitkan.

Selamat Menyambut Aidil Adha TEDI...

JAMILKUCING on November 16, 2010 at 10:15 PM said...

Askm saya telah menghubungi seseorang bergelar dato di melaka yg saya kira mempunyai kuasa untuk mengambil tindakan, saya telah menghantar email dan sms link anda. harap ia dapat membantu.

Kalau di izinkan Allah saya dan Ybg Dto tersebut sednag berbincang untuk membuat taman kucing terbiar untuk tujuan pelancongan di melaka, doakanlah ia terjadi dan terbesar di malaysia.

Tuah said...

Mudah2an benarlah perubahan spt yg dkatakan.
Kalau xde, nmpknya terpaksalah buat tindakan lg hebat... Ke akhbar atau adukan ke SPCA.

Tuah said...

Mudah2an benarlah perubahan spt yg dkatakan.
Kalau xde, nmpknya terpaksalah buat tindakan lg hebat... Ke akhbar atau adukan ke SPCA.

Unknown on November 17, 2010 at 1:03 PM said...

kerajaan duit banyak takkan nak bantu haiwan terbiar pun tak boleh..mintak awak bongkarkan jugak yg jadi kat KL ni sama je pusat kurungan nya

JAMILKUCING on November 17, 2010 at 10:04 PM said...

Bila tuan punya blog komen di blog saya pasal pusat kucing terbiar ni say terus masuk blog tengok. mulanya rasa mcm kurang percaya. tapi
setelah di amati betul betul perasaan marah saya meluap. selalunya saya akan mengeluarkan kata-kata kesat terhadap manusia yg menginaya haiwan,

tapi sekarangs aya mals nak buat begitu sebab pengalaman orang mcm ni maki hamun pun tak berguna,berginilah kalau peniaga makanan di suruh repair computer. maknanya orang yg tak ada hati terhadap haiwan di suruh menjaga haiwan. atau kadang-kadnag cakap , cerita punyalah lebih. mcm byk byk yg saya jumpa di bukit bintang.cakap berdegar degar but nothing kosong.

kenapa bangsa kita melayu selalu begini, sorry to said this ok.pengalaman. kalau kucing mahal , import punyalah jaga sanggup berhabis duit, tapi locak cat. just like garbage. dan untuk pengetahun SPCA tu bukan bagus sangat ok.kucing yg tak cantik di suntik bagi mati, yg elok boleh jual di ambil. kalau ko orang hantar kucing ko orang kena bayar,

Saya nak tengok orang sembelih lembu korban pun say tak sanggup.kelmarin sehari sebelum hariraya saya lalu di sebuah masjid ada 5-6 ekor lembu ,saya menitis air mata ,sebab kita tahu nasib dia.tapi dia.tapi yg itu saya tak boleh marah sebab ajaran agama.tapi kenapa banyak orang suka inaya haiwan, orang melayu nampak je anjing kita nak baling kayu , baling batu , anak-anak melayud i ajar nampak haiwan kira nak kacau je. kenapa? kenapa?

tolonglah jangan inaya haiwan.pleaseeeeeeeeeee

myQza on November 17, 2010 at 10:42 PM said...

JamilKucing.
bila masa pulak saya masuk blog anda dan komen pasal ini. Sila betulkan semula statement ini sebelum saya mendelete komen anda.

sila beri statement yang benar.

terima kasih.

JAMILKUCING on November 18, 2010 at 10:23 PM said...

Di sini awak nak berdebat apsal masuk blog ke atau menyelamatkan haiwan.penting sangat ke siapa beri komen atau tidak, tak peduli siapa masuk, atau tidak yg penting haiwan haiwna tu jangan di inaya. sila delete setiap komen saya , taka da masaalah.

MASAGE YG SAY TERIMA DI BAWAH INI.


brother Jamil,

I cant trace your email so I hope you can highlite this matter: http://myqza.blogspot.com/2010/11/pusat-jagaan-kucing-terbiar-mpj-hati.html

these ppl left the cats died in the cage for stupid reasons. I hope if you knew someone who can rescue the cats out from there....
November 15, 2010 10:02 PM

Anonymous said...

Abg jamil biasalah tuan punya blog ni sebenarnya nak cari publisiti murahan .off couse orang mcm abg jamil dia tak mahu masuk involve sebab dia takut nanti you dapat nama, cuba tanya tuan punya blog berapa banyak kucing terbiar yg dia jaga dna bela di rumah
sendiri. berjuta alasan akan dia beri.biasalahkan seperti yg selalu abg jamil cakap melayu. mencari publisiti murahan ,buat sendiri mcm jamilkucing tu kalau betul betul bagus. jangan memekik cari publisiti murahan

myQza on November 19, 2010 at 1:20 PM said...

jamikucing dan anon,
saya suka kepada fakta. saya tidak suka kepada putar belit. itu bukan cara saya. saya tidak beri komen mengapa kata saya beri komen? Itu menipu namanya. Menipu itu satu perkara yg baik? Dalam menyelamatkan kucing, saya tidak gunakan istilah tipu atau ftnah. berani kerana benar. bukan pengecut berselindung di sebalik nama.

en anon,
sila baca komen saya dalam entry yg satu lg yek? berapa kali mau terang da...
ada 16 ekor ye semuanya?
nak tgk?
tiada masalah?
ada emel juga di situ saya sertakan.

tiada masalah jika kami berdua mahu menyiasat atau apa. silakan.
manalah tahu, kucing 8 ekor itu akan hidup balik kalau penyiasatan berjaya.

good luck!

AngeL BeaR on November 20, 2010 at 12:58 AM said...

I was the one who gave this link to Brother Jamil because I believe he's the one who understood the situation and the pain the animals went thru.

Regards,
AngeLBeaR

AngeL BeaR on November 20, 2010 at 1:04 AM said...

I'm sorry for the misunderstanding. FYI, I am also against animal cruelty, not belong to any organisation, me and my family has been rescuing cats from the streets too, and I am pretty sure won't let anyone do any harm to animals, especially with these.

It's just sad that I am not in West Malaysia (currently in Sabah), therefore I tried my best to contact anyone who might be a help to this matter - and Bro Jamil is the one that I can think of, since I had been silently following his blog.

So let us just focus on to what we are trying to fight for these poor animals and hopefully with this clarification, all misunderstanding is cleared. Peace to all.

myQza on November 23, 2010 at 3:44 PM said...

angel bear,
terima kasih atas penjelasan.
saya suka orang membantu tapi saya tak suka bila ada org putar belit kenyataan dan bercakap besar.

Maaf angle andai kamu tersinggung dgn komen2 sebelum ini.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting