Friday, November 05, 2010

MoTonyA RTM TeTaP unGGuL. TaPi akU MaHu TerGoLek GeLak BiLa PemBacA BeriTa TersasuL ucaPkaN sELamaT MenyamBuT AidiLFitri . BuKan DeePavaLi.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:18 PM
Dengan berpakaian sari yang melekat di tubuh dan bunga yang berjujurai di rambut, pengacara yang aku tidak tahu namanya tersasul sewaktu siaran langsung Berita Semasa pada pukul 12.00 tengah hari tadi.

Sewaktu ingin menutup laporannya dia mungkin di arahkan mengucapkan 'Selamat Menyambut Deepavali' kepada semua penonton. Malangnya, kuasa maruku tidak dapat menutup kegugupannya dengan tiba-tiba dia mengucapkan 'Selamat Menyambut Aidilfitri' kemudian memohon maaf dan mengucapkan 'Selamat Menyambut Deepavali '.

Aduhai!!

Lucu pun ada.

Nota kakitanganku : Masih teringat pembaca berita yang menguap ketika siaran langsung . =))







14 kUs-kUs:

Faarihin on November 5, 2010 at 3:44 PM said...

alahai.. dah lama tak tengok berita kat tv 1..

Jia Sensei on November 5, 2010 at 3:48 PM said...

hahaha..."tershashul" plak..

sharamli on November 5, 2010 at 3:50 PM said...

kah3..rugi tak teng0k

princeduyong on November 5, 2010 at 3:55 PM said...

hehe...dia insan biasa...terkadang terlupa...macam kita

Miss ... on November 5, 2010 at 4:10 PM said...

wkakakaka x puas raya lagi kot tu tersasul hehehe

Lelaki Ini on November 5, 2010 at 5:20 PM said...

hahahahaha..
kelakar sgt2!

ejaMaria on November 5, 2010 at 5:25 PM said...

sian nye termalu la pulak...

lupie on November 5, 2010 at 6:16 PM said...

Betul ke????
Hehehehehhe!

P:S: Dah lama tak tonton RTM yg tetap unggul tu! :)

Ain on November 5, 2010 at 8:58 PM said...

tengok berita jam 6 tadi pun pembaca berita tv1 tersasul jugakk...

huhuhu...

azieazah on November 5, 2010 at 9:48 PM said...

Hehehe tersasul semasa siaran langsung memang tak leh elak. Tambah kalu tak banyak pengalaman lagi.

hehehehe... pembaca berita RTM menguap dulu dah lama sangat. Tahun 80-an rasanya. Dah pencen pun pembaca berita tuh.

nurazima haji mohinadin on November 6, 2010 at 12:05 AM said...

buat ape d heboh2kan aib org..tiap manusia kan xsempurna..bukan tiap2 hari dia tersasul pon. baru sehari dia tersasul,dah lupa jasa dia selama ni? cube la letak diri kita kat tempat dia..ape kite rase lau tetiba ade cite xbaek tentang kita d blog seseorg?? sedih kan??buat ape d tambah dosa free membuka aib org. sy xbaek sgt tp cuma sedih baca entry AWAK kali ni sebab sy da lama follow blog awak,sy bangga awak penyelamat binatang..tp xsalah kan lau dgn manusia pon kita berhati baek..sekadar memberi pandangan..yg baek tu dr allah dan yg buruk tu jua dr allah tp melalui kelemahan diri sy sendiri..wassalam

relevan on November 6, 2010 at 8:38 AM said...

Hepi Deepavali :)..

umi_e on November 6, 2010 at 10:17 AM said...

Salam... masa tu, kak e dengan suami pun tengok juga :p

* kak e sedang buat kerja dan sempat tengok, pembaca berita sendiri nak ketawa bila dia tau dia tersalah sebut hehehehe

Snowwhite Zone on November 6, 2010 at 10:30 AM said...

opss tersasul lakk

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting