Thursday, October 28, 2010

AC MizaL TerLePas HukuMaN PenJarA 25 HaRi : SuDah TerHanTuk BaRu TernGaDah!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 PM
Pengacara popular AC Mizal atau nama sebenarnya Mizal Zaini,39, terselamat daripada hukuman penjara 25 hari selepas dia menjelaskan tunggakan nafkah anak berjumlah RM9,800 seperti yang diarahkan oleh Mahkamah Rendah Syariah.

Mampu tapi tidak mahu bayar. Sudah hampir di penjara baru mahu langsaikan. Di dunia bolehlah lari. Nafkah anak-anak buat main-main.

Apa mahu jadi.

Ini contoh bakal Datuk ke?

Kui kui kui.

Nota kakitanganku : Ada duit cakap tiada duit!





14 kUs-kUs:

Nidza on October 28, 2010 at 3:02 PM said...

si tedi,

biar jadi iktibar buat semua yg memandang ringan hal2 mcm ni...

♥S@R@♥ on October 28, 2010 at 3:12 PM said...

bertambah bengang dah dgn dia ni.. menyesal lak rasanya join biz dia..

Wanita Mutalib on October 28, 2010 at 3:31 PM said...

ee..makin lama makin menyampah!!

atty's on October 28, 2010 at 3:38 PM said...

ada pun duit..kalo bayar je dr dulu kan senang.

kella on October 28, 2010 at 3:40 PM said...

duit akn dituntut di akhirat kelak..

~aSHa~ on October 28, 2010 at 4:09 PM said...

dgn anak pun nak berkira..bagi je la....darah daging sendiri kan....nak berkira jugak...anak dgn bini baru mewah lak...so mmg akan terasa la anak yg lain tu...

Lelaki Ini on October 28, 2010 at 4:33 PM said...

adeyh!!!
geram giler kowt!!!
kate harta bertimbun2..
tp duit x nak bagI!!!!

ieda on October 28, 2010 at 5:25 PM said...

penjara 25 hari takut...hukum Allah boleh plk buat main2...apa daaaa.....

aNIe on October 28, 2010 at 6:05 PM said...

Orang laki yang dah bercerai... selalunya ambil mudah ttg nafkah anak2...sebab mereka tak ingat hukum ALLAH...

fndrocka on October 28, 2010 at 6:36 PM said...

Apa salahnya bagi aje duit tu..anak sndiri tuu..berkira mende

eeeda on October 28, 2010 at 9:02 PM said...

Tu lah orang kita kan... beli keta mahal blh.. beli brg berjenama boleh... bab nafkah anak sikit punya berkira... harap rakan2 disekeliling kita tak tergolong dlm kelompok nie.

Zareda Norman on October 28, 2010 at 9:04 PM said...

ada duit pun kudukut... dengan anak sendiri plak tu.. hampeh punya orang

azieazah on October 28, 2010 at 9:12 PM said...

Itulah satu contoh lelaki tak sedar diri...



*Bukan sudah bergelar Dato’ ker? belum lagi ek?

alina on October 29, 2010 at 9:07 AM said...

Tengok kat TV..cakap dia dah tunaikan tggung jwb & nafkah anak..mana yg betul ek?...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting