Friday, October 22, 2010

KemaskiNi : anaK yanG Di BuanG TeLah Di seraHkan kePaDa IbunyA. =))

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:05 AM
'Happy ending.'

Sebelum Maghrib tadi aku meredah rumah orang untuk mencari ibu kepada anak yang di'buang' tadi. Berjaya. Bukan dia seekor rupanya. Tapi ada lagi 3 ekor. Aku tidak tengok sebab sudah Maghrib. Nanti kena kacau 'momok' pula. Ha ha ha ha.

Setuju dengan Kak E. Ibu kucing walau haiwan dia tidak akan buang anak dia merata-rata. Ianya adalah keciciran oleh kerana habit seekor ibu kucing yang suka memindah randahkan anak-anak ke tempat yang baginya selamat.

Bila nampak emaknya tadi, aku letak atas lantai dan menyorok. He he he he. Emak dia terus gonggong leher anaknya dan bawa masuk ke dalam reban ayam di percayai ada lagi beberapa ekor.

Kucing jalanan yang bermaustatin di rumah jiran. Harap mereka selamat InsyaAllah.

Alhamdulillah.

Nota kakitanganku : Kalau manusia buang anak ada tak dia akan balik semula untuk ambil anak dia????





4 kUs-kUs:

ctpayong on October 21, 2010 at 10:54 PM said...

contohilah kucing hehehe..anak yg tercicir pun dia pasti datang ambil semula.

umi_e on October 22, 2010 at 12:27 AM said...

Salam...

Alhamdulillah... telah ditemui ibu kucing itu dan adik beradiknya...

Watierman, rmanbkr on October 22, 2010 at 7:30 AM said...

Manusia ni jarang belajar dari contoh dan tauladan......ambik contoh apa yang dia suka aje!tak kira baik ke buruk......naluri keibuan tu adalah anugerah dari Allah pada semua wanita....cuma insan itu sendiri sedar atau tidak perihal anugerah yang dimilikinya....Allah tu jadikan Hambanya dah cukup segalanya......

Wanita Mutalib on October 22, 2010 at 8:17 AM said...

takde makna nak cari balik...

haiwan lagi bagus..haih..dunia..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting