Tuesday, October 19, 2010

MeLaKa JereBu. Agak teruK. PengLihaTan TerHaD. SUDahLah sayA PunyA CermiN MaTa PaTah!! SiaPa BoLeh JaDi MaTa sayA?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:50 PM
Jerebu????????

Itu yang aku perasan sedari pagi. Agak kritikal juga. Penglihatan amat terhad.

Tengah hari sempat ke Jabatan Veterinar. Siap pesan 'Sila jangan tutup dulu. Saya nak datang sekejap.' Ha ha ha ha. Suka-suka aku saja mahu kacau orang rehat pukul 1.00 tengah hari. Ha ha ha... Bawa Si BKK. =))

Jalan ke Jasin lagi teruk. Asalnya aku ingatkan ada pembakaran yang tidak terkawal. Tapi bila tengok dan perhati balik. Jerebu. Matahari pun kekuning-kuningan.

Harapnya semuanya akan kembali normal dan hujan akan turun dengan lebat.

Eh! Dengarnya Khamis ini bakal di umumkan cuti bagi Negeri Melaka sempena Pengisytiharaan Melaka Maju 2010? Saya sangat suka!!!

Nota kakitanganku : Sudah mula selesema dan bersin.





11 kUs-kUs:

sarah shafie on October 19, 2010 at 2:09 PM said...

yeke cuti??hehehe

Salmia on October 19, 2010 at 2:23 PM said...

jaga kesihatan ye tedi

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on October 19, 2010 at 2:41 PM said...

teringat pulak dulu sarawak darurat sbb jerebu

ashie023 on October 19, 2010 at 3:18 PM said...

jabatan veterinar mane tuh??hhhuhuhu..

take care tedi..
selamat hari Melaka Maju 2010..huhu..
coti lagi...

Dee on October 19, 2010 at 4:38 PM said...

nasib baik KL hujan hari ini..

Lya Colours on October 19, 2010 at 4:43 PM said...

yup betol2 jerebu kuat jugak hari ni
sakit mata
panas 1 hal
huih
dugaan sempena nak maju 2010 ni la kot
huhu

mier@merr on October 19, 2010 at 5:26 PM said...

oh..sane jerebu eh..? langkawi tneang lagi damai...

MOFASAD on October 19, 2010 at 7:12 PM said...

pasti ker?

J.M.R on October 19, 2010 at 7:34 PM said...

ada tersalah masuk toilet boy x?:_p

~mrs azmi~ on October 19, 2010 at 9:04 PM said...

memang melaka hingga johor jerebu agak teruk tapi tak sampai kl..

sebab tadi ke muar, sampai di persimpangan alor gajah baru mula berjerebu dan semakin teruk sampai ke johor....

ieda on October 19, 2010 at 9:09 PM said...

kuantan tenang jer dik .. dah jarang jerebu nie :)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting