Wednesday, October 06, 2010

ManusiA SuDah TiDak BoLeh Di samaKan DenGan BinaTanG TeTaPi BinaTanG sEsETenGahnyA mEmPunyAi NaLuri SePerTi maNusiA. HakikaT.....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:00 PM
Photobucket

Pernah dengar ayat 'Kau ni perangai macam binatanglah'.

Binatang yang mana satu?

Kalau sekarang musim orang bunuh anak dengan membuangnya sesuka hati, kau letakkan di dalam tong sampah atau membaling ke dalam sungai. Mencekik atau kau tikam sehingga tidak bernyawa.

Kau patut malu dengan kucing di dalam gambar di atas. Darjatnya lebih tinggi dari kau yang meletakkan akal di bawah tapak kaki.

Tanpa dengusan dan tanpa marah dia menyusukan 2 ekor anak kucing yang bukan miliknya. Tiada rungutan. Ikhlas.

Rasa sayu betul tengok adegan ini. Rasa sebak dada. Haiwan ada perasaan sayang menyayangi walau bukan dari darah daging sendiri, sedang manusia??

Indah sungguh pemandangannya... =))

Nota kakitanganku : Ibu Empat Anak sedang menyusukan Si Labu (Kelabu) dan Si Kelat (Cokelat)






18 kUs-kUs:

Zqah Ismail on October 6, 2010 at 8:08 AM said...

baiknya ibu kucing tuu .. kelakar tgk nama kecing yg tedi bagi , mujur x labu labi .. hehe

Wanita Mutalib on October 6, 2010 at 8:14 AM said...

sweet.... :)

Softtouch [Hanim] on October 6, 2010 at 8:53 AM said...

baiknya dia...nak plak dia susukan yer..

.::WaNiE::. on October 6, 2010 at 9:02 AM said...

he ye ye betul binatang yg mana

dan perbuatan ape

hikhk

azieazah on October 6, 2010 at 9:23 AM said...

Kasih sayang milik setiap insan, tak kira kita or binatang...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on October 6, 2010 at 9:56 AM said...

itu bukan anak kandung eh??

lupie on October 6, 2010 at 10:08 AM said...

Beautiful Indeed ....

LyNn HaMzAh on October 6, 2010 at 10:16 AM said...

so lovely la ibu kucing tu...

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ on October 6, 2010 at 10:19 AM said...

contoh dan teladan...

Misz Pinkie Winkie on October 6, 2010 at 10:26 AM said...

sangat terharu..
kamu sangat mulia ibu kucing.

zeqzeq on October 6, 2010 at 10:52 AM said...

ayat memaki biasanya dikeluarkan insan tak sihat..

cuba tukar perangai macam burung hee macm kucing..

kucing itu nakalkah??

perangai mcm RIMAU ok kan?

Watierman, rmanbkr on October 6, 2010 at 11:18 AM said...

Salam Lebaran dan maaf zahir batin Dik Tedi.....sejuk hati dapat masuk sini......miss you & company so much!!!Moga kalian sentiasa sihat dalam peliharaanNYA!

dotblogspotdotkom on October 6, 2010 at 11:20 AM said...

... ntah nye.... kalau le rimau tu pandai cakap... mesti dia akan ketakutan bila ada manusia yang bunuh anak sendiri....... huhuhuhu

deena awanis on October 6, 2010 at 2:41 PM said...

kucing pun tau susukan anak..=)
manusia plak sebok kasik susu mende lain kt anak..huhu

Rozita on October 6, 2010 at 3:23 PM said...

skrg binatang lebih elok fikiran nya dr manusia.

Rozita on October 6, 2010 at 3:23 PM said...

skrg binatang lebih elok fikiran nya dr manusia.

PinQib on October 6, 2010 at 3:31 PM said...

sini pun ada baby born kitties. comell


Jum Singgah yer
Latest entry di:

Anak kucing comel takda bapak
Tuorial tambah koleksi fonts
Maksud sebenar iklan raya Tv3

Dee on October 6, 2010 at 5:24 PM said...

hmm..binatang pun lebih tinggi darjat dari manusia kan..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting