Wednesday, October 20, 2010

BiLa PeLakOn ayaT-ayaT CinTa Di DakwA MurTaD : sEnanGnyA MerekA MenukaR aGamA macam Tukar BaJu keraNa cinTa!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:15 PM
'Rianti Rhiannon Cartwright yang lebih dikenali dengan watak Aisha dalam filem agama, Ayat-Ayat Cinta, dikatakan sudah murtad sebelum berkahwin lagi, berdasarkan risalah yang dikeluarkan sebuah gereja di Jakarta Selatan.'

Petikan dari HMetro. Pautannya di sini.

Beliau yang memakai purdah dalam filem tersebut. Silalah 'gugel' beliau yang mana satu. Maklumlah Blogger tidak boleh 'upload' gambar buat masa ini. =))

Minta di jauhkan. Kerana cinta sesama manusia sanggup tukar agama. Sedihnya. =((

Oleh itu, moralnya, janganlah terlalu taksub dengan pelakon yang nampak baik di dalam tapi 'hampagas' di luar. =)) Eh! Di Malaysia pun adakan? Dalam drama bukan main litup dan menutup dan nampak suci bila berlakon. Di luar buat parti 'buih'. =))

Nota kakitanganku : Moga di tetapkan hati dan keimanan..





13 kUs-kUs:

Wanita Mutalib on October 20, 2010 at 9:18 AM said...

ada ada ada...
mmg ada kat m'sia nihhh.. :)

atty's on October 20, 2010 at 9:39 AM said...

tu lah kan kerana cinta lah ..apa..semua sanggup tinggalkan agamaislam.

umi_e on October 20, 2010 at 9:54 AM said...

Salam Tedi...

*nauzubillah min zalik...

Amieynna Amin on October 20, 2010 at 10:32 AM said...

cinta sesama manusia sampai sanggup membelakangkan agama..
nauzubillah..

PinQib on October 20, 2010 at 10:44 AM said...

sedih la. sbb watak dia tu mmg mnjadi islam dia

puteri on October 20, 2010 at 11:01 AM said...

sedihnya.

dulu timbul kontroversi pasal si 'fahri' tu.. dalam file warak bkn main, di luar filem...?? hmm..

ejdeejasmi on October 20, 2010 at 11:10 AM said...

kat indonesia benda tu xpelik..sdgkan yg agama islam pun xpuasa xsembahyang...so sng2 la nk tukau agama..

zns on October 20, 2010 at 4:58 PM said...

susah nak cakap kan? kalau artis ni selalu pelik2 lah

ZihNuN FaTiN on October 20, 2010 at 6:55 PM said...

mcm mn lah leh amk dia berlakon..hmmm

gadisBunga on October 20, 2010 at 7:11 PM said...

kesimpulannya cpt cepat taksub dgn pelakon berwatak baik...

ieda on October 20, 2010 at 7:52 PM said...

biar benar nieee dikk ... akak ada jugak tgk citer tuu .. ishhhh minta dijauhkan dari hati yg berubah2 mcm tuuu

Anem arnamee on October 21, 2010 at 1:58 PM said...

Salam.

hye kak tedi! dalam filem lain, luar selalu lain,jgn fanatik dgn sape2 sudeh:p

Anonymous said...

ye...mintak dijauhkan la benda murtad ni.
Tapi dari apa yang saya dapat simpulkan disini,selain dari kes murtad tu, kamu ingin mengatakan bahawa beliau adalah pelakon yang sangat hebat! berkesan lah lakonan dia bukan????????
Normal la tu, tu memang kerja seorang pelakon.memang lah tak sama dengan dunia realiti.yang penting kita sebagai penonton tahu memisahkan antara hak dengan yang batil.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting