Friday, October 15, 2010

KesayanGan sayA amaT BerGayA sekaLi BiLa menaikI kErETa kaLi PerTamA ke 'vEt' unTuk Di Beri sunTikaN TiGa seranGkaI.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:17 PM
Photobucket

Kelima-limanya begitu teruja. Berdiri sepanjang perjalanan. Mengiaw-ngiaw sekali sekala.

Photobucket

Kumpulan yang ini pula siap boleh tidur lagi. =)) Nampak seekor sajakan? Yang lain semua sudah Zzzzzzzz.....

Isnin lepas kebetulan cuti terus bawa ke sembilan-sembilan mereka ke Jabatan Veterinar Jasin. Ini kerana 2-3 ekor daripadanya telah di jangkiti fungus.

Pembantu veterinar begitu teruja melihat 9 ekor anak kucing yang terloncat-loncat di dalam biliknya. Ha ha ha ha... Kata dia 'Lepaskan saja kak. Tak perlu kurung.' Meriah! =))

Suntikan 3 serangkai itu meliputi suntikan untuk kurap, kutu dan cacing. Sekali suntik sahaja untuk ketiga-tiga perkara itu. Jadi bayangkanlah keesokkan harinya, bagaimana rupa 'litter box' yang di penuhi cacing dari perut 9 ekor anak kucing? Ekekekeke.. Tolong jangan bayangkan!! Ngeri!!

Bila tiba untuk buat pembayaran 'RM 5.00 je kak.' Wah! 9 ekor RM 5.00 saja. ALhamdulillah. Selalu bawa budak-budak besar, seekor RM 5.00 untuk suntik kurap. Syukur.

Budak-budak ini pengubat kerinduan kepada anak-anak bulu yang sudah tiada. Kalau balik makan tengah hari memang masa amat suntuk sekali. Siapkan dan beri mereka makan, kemas-kemas, baru aku boleh makan.

Nota kakitanganku : Buat selagi terdaya.






16 kUs-kUs:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on October 15, 2010 at 11:07 AM said...

rm5 jer, murah :)

Aini on October 15, 2010 at 11:07 AM said...

murah je ek tedi.. ingat mahal. Tak pernah lagi bawak budak2 kat umah ni pegi klinik.. Ingat nak bawak la nanti..

Adem Aizad on October 15, 2010 at 11:14 AM said...

murah nya dekat klinik mana leh tolong publish kan nama klinik murah tu ke? hehehee

Cat-in-Sydney on October 15, 2010 at 11:36 AM said...

Meriahnya ada 9 ekor! purrr....meow!

Snowwhite Zone on October 15, 2010 at 11:37 AM said...

pic yg 1st tu kan.. sungguh comey n bgaya mrk kan?

kire murah jgk cucuk kurap.. ingatkan mahal.

Tuah said...

wah... bagusnya budak2 tu tak bising atau gelisah dalam kereta. Oneng akak, huh jgn haraplah nak duduk diam baik2 mcm tu. Snowbelle yg duduk elok2 pun bising dgn perangai abg oneng nya. hehehe...

baik betul klinik tak kenakan caj yg mahal. syukur Alhamdulillah. itulah antara kemudahan dan rezeki yg tak dijangka bila kita bela mereka dgn baik.

Liliyuli on October 15, 2010 at 11:48 AM said...

cacing? eeee! hehehe

Azura Ani Salaim on October 15, 2010 at 12:56 PM said...

ahhhhhh. comelnyaaaaaaa. hehehe, si comel tu buat2 muka sedih pula, geramnyaaaa.... nak cubit!!!

Wanita Mutalib on October 15, 2010 at 1:17 PM said...

comelnya!!!! geram ar!!!!

Misz Pinkie Winkie on October 15, 2010 at 1:19 PM said...

murahnyaaa..comel la mereka semuaaa..eiii geram..mestie umah meriah.

amie on October 15, 2010 at 1:36 PM said...

best giler bela skali 9 ekor.hoho

meowwmania on October 15, 2010 at 1:39 PM said...

murahnya....

brapa umur budak2 tu ekk tedi?

sI tEDI on October 15, 2010 at 1:55 PM said...

kawan-kawan semua :

murah sebab aku abwa ke Jabatan veterinar. Vet govt. =))

RM 5 mungkin sbb dia tahu anak2 kucing ni dari ibu strays. =)) macam diskaun gitu.=)) ada makcik g bawa 2 ekor anak kucing strays free jek. =))

umur budak2 ni 1 bulan setengah. 26hb ni genap 2 bulan.

gadisBunga on October 15, 2010 at 2:54 PM said...

ic..murah saja...

tapi kagum betul dgn kamu...teruskan! :)

HonEyBuNNy on October 15, 2010 at 9:10 PM said...

comeiiinya...murah la rm 5 ja kan...

Suara Kalbu on October 17, 2010 at 9:03 AM said...

Cik Tedi...

Mereka sangat comel.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting