Thursday, October 28, 2010

'Eh! SiaPa PuLa yanG BuanG KucinG Ni?' : iTu kuCinG sayA PakciK! NaMa Dia Dak Tom! Tom Tom Bak! JoM BaLik!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:00 AM
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Aku sudah ajar Dak Tom membuang di luar. Tiada lagi kotak pasir di dalam rumah. Alhamdulillah. Dia mendengar kata. Kalau 2 bulan sebelum ini dia agak 'homely' kini dia sudah pandai berjalan-jalan ke halaman rumah.

Cuma hari ini, bila aku duduk perhatikan budak 10 ekor itu bermain, Dak Tom tiba-tiba berlari ke rumah Pakcik Arnab. Puas di panggil-panggil dia buat 'dekkkk' saja! Aku biarkan sebab aku boleh nampak lagi dia dari tempat aku duduk.

Tiba-tiba Pakcik Arnab keluar. 'Eh! Siapa punya kucing ni? Tak pernah nampak pun? Ada yang buang agaknya.' Aku yang keluar dari tempat duduk yang tersorok terus cakap 'Kucing saya pakcik. Selalu duduk dalam rumah je. Dah 2 bulan jaga.' =))

'Tak pernah nampak!' Jawab pakcik Arnab. Nasib baik aku ada di situ Dak Tom. Kalau tidak kau sudah jadi ahli kedai makan. Ekekekekke...

Nota kakitanganku : Malam tadi hairan bin ajaib sebab dia boleh duduk diam bila gambarnya di ambil. =))





6 kUs-kUs:

J.M.R on October 27, 2010 at 10:44 PM said...

nanti ajar dia lak cara nak basuh najis sndr ye..hehehe

ctpayong on October 27, 2010 at 11:05 PM said...

ted...
dak tom dah tahu cara2 bagaimana nak jadi glam amour!!!

Kak anie on October 28, 2010 at 1:10 AM said...

Wah!! Dak Tom dah pandai berdikari...

fikaryna on October 28, 2010 at 7:55 AM said...

tedi..aku minat budak yg jadi model 2..kiut jer..hehe..

umi_e on October 28, 2010 at 9:34 AM said...

Salam... dak Tom dan dak kecik tu dua2 comel!

* Tolong pesan pada jiran tetangga agar jangan ringan tangan untuk cepat2 membuag kucing ke kedai makan etc...

Chika on October 28, 2010 at 3:17 PM said...

Ramah nya jiran sebelah... scarry beb... huhuhu

Comel budak ni. muka anje. macam geram je nk ciom...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting