Thursday, October 21, 2010

SusULan GaDis Di Dakwa Di CuLik : OranG cari kaU saNa sinI, KaU SiBuk 'BerhaNimUn' Di BukiT BinTanG 'PuLeeKk'!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:16 PM
Photobucket

Sudah selamat di jumpai. Sedang bertafakur 'Apalah nasib aku selepas ini?' =))

Nampak sangatlah ini bukan kes culik tapi kes lari dari rumah.

Lain kali jangan susahkan emak dan ayah. Jangan fikir diri sendiri tanpa pedulikan akan kerisauan orang yang dekat dengan kita. Jangan bertindak ikut perasaan. Jangan bertindak ikut suka hati kita. Bukan kita saja yang ada masalah. Orang lain juga.

Setiap apa yang berlaku ada ujian dan cubaan.

Sumber berita di sini .

Nota kakitanganku : Setiap masalah pasti ada penyelesaian.





22 kUs-kUs:

Kak Anie on October 21, 2010 at 10:06 AM said...

Anak2 muda sekarang selalunya bersikap selfish...mementingkan diri sendiri... tidakkah mereka tau tindakan mereka itu hanya menyusahkan mak dan ayah... bertindak terlalu mengikut hati

Amieynna Amin on October 21, 2010 at 10:22 AM said...

muda sangat nak kawen..
mungkin die nak enjoy..
tapi tidak muda untuk memikirkan tentang mak ayah..
20 tahun rasanya cukup umur untuk dapat memikirkan tentang kkesusahan mak ayah..

atty's on October 21, 2010 at 10:22 AM said...

dah teka dah .mesti lari..
tapi kot ye bawak lah berbincang ngn family .ni dah buat malu family je.

sarah shafie on October 21, 2010 at 10:23 AM said...

btul tu...ingtkn btul2 kena culik..

Suara Kalbu on October 21, 2010 at 10:28 AM said...

Tak fikir panjang bila buat sesuatu perkara. Hanya fikirkan hati sendiri saja. Itu lah .. remaja zaman sekarang

Softtouch [Hanim] on October 21, 2010 at 10:33 AM said...

kesian family dia..mgkin dia nk batalkan tp kluarga dia xkasi tulah dia lari kot...

Watierman, rmanbkr on October 21, 2010 at 10:34 AM said...

Masalah ni bukan untuk kita larikan diri...harus cari jalan untuk atasi....bawa berbincang & berfikir dengan waras!

dotblogspotdotkom on October 21, 2010 at 10:37 AM said...

ntah le.. kita hanya tau cerita dalam surat kano ye... cite sebenar.. kita tak tau.....

nape dia buat macam tu....

ntah le....

iva saionji on October 21, 2010 at 10:53 AM said...

tindakan yg tak wajar....dah terlajak perbuatan tanggunglah akibatnya...rasanya kalau dibawa berbincang takdelah menyusah atau memalukan mane² pihakkan...

relevan on October 21, 2010 at 11:07 AM said...

Betul lah budak ni nyusahkan mak bapak sahaja..

zacky ~786~ on October 21, 2010 at 11:13 AM said...

aiiiyaaa..
wa ingat kna culik oooo ..
haisshh.. apa sudah jadi..

hurrmm..
biase la tu.. hidup rmaja ..
bertindak ikot nafsu ..
cian mak bpak die..
sggup amik gmbar letak kt paperr..
ingat kna culik... apa terjadi kn susah..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on October 21, 2010 at 11:26 AM said...

menyusahkan orang sajok

iman on October 21, 2010 at 11:28 AM said...

akal cetek sungguh...buat kerja ikut hati sj..mak pak dirumah risau xthingga..mak kna patuk ular pulak tuh..nilah budak2..bukan reti pk kesan dan akibat..main redah sj..

ainzuryn on October 21, 2010 at 11:38 AM said...

apa punyer sengal lah pompuan nih! nyusahkan banyak orang...boleh buat bini ke???

Eye_nee on October 21, 2010 at 11:47 AM said...

Siapa pon dia...dia sendiri yg tau apa sebenarnya yg bersarang dlm otak pikiran dia...Ingin diluah mati emak..mahu ditelan mati ayah...tak penah pulak kita terpikir...apa tabiat silelaki sehinggakan dia mengambil keputusan yg drastik utk tidak mahu hidup bersama nya..Walahualam..

Dee on October 21, 2010 at 12:02 PM said...

betul..kita x tau..kotlah dia dh penah ckp ngan mak ayah dia..dia xnak kawin..tp dorang paksa2 gak..tp harap dia berubahlah..jgn lari dari masalah..cari jln penyelesaian yg terbaik..

fikaryna on October 21, 2010 at 12:39 PM said...

tah hapa2..nape la budak2 skang suka pk singkat?

tengku_fir21 on October 21, 2010 at 1:47 PM said...

isi pokok dekat sini..kenapa setuju bertunang selepas 4 bulan berkenalan dan setuju berkahwin dlm masa terdekat...

Anem arnamee on October 21, 2010 at 1:57 PM said...

Salam.

nak nikah ni takleh terburu2. sebab kekdg belum nikah, bru tunang, perangai lelaki dah mula berubah. kena kenal betul2:)

*itulah, anak bersuara,parents wat dunno:P

gadisBunga on October 21, 2010 at 2:01 PM said...

sigh...komen lelebih kang takut terkena kat org lain pulak..

Liliyuli on October 21, 2010 at 2:07 PM said...

punyalah dia tak nak kawen...hehehe

kella on October 21, 2010 at 3:41 PM said...

iskh! ngapa sanggup susahkan hati mak bapa.. hmmmm... sedih la bebudak zaman sekarang..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting