Wednesday, October 06, 2010

Allah seDanG MenGuJi keKuaTan Jiwa Dan HaTi sayA. saYa TiDak BoLeh menAnGis Dan JaTuh keRanA RamaI Di BeLakanG MenGharaPkaN sayA. Ya Rabbi. DenGarLah.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:11 PM
Ya Allah,
Beban hari ini amat kuat sekali. Saya hampir rebah. Saya ingin menangis sekuat hati. Saya ingin menghantukkan kepala ke dinding dan mengharapkan yang saya bermimpi. Ujian ini amat berat untuk saya pikul seorang diri. Mengapa saya yang terpilih?

Ya Allah,
Terima kasih kerana beri saya kesabaran yang amat tinggi hari ini. Terima kasih kerana menghalang saya menjadi manusia yang akan bertindak di luar kesedaran. Saya insan berdosa. Dugaan ini tidak tertanggung oleh saya. Ingin saya sujud memohon Pada-Mu agar memilih mereka yang lain. Tapi.....

Ya Allah,
Jangan musnahkan kehidupan saya, juga kehidupan mereka dengan dugaan ini. Saya merayu sehinanya diri. Terus beri saya kekuatan dan ketabahan. Usah biar saya menangis dan meratap. Akhirkan semuanya dengan kemanisan bukan kecelakaan. Kasihani kami Ya Allah. Beri saya panduan dan tunjukkan saya jalan penyelesaian kerana saya sudah tidak sanggup menghadapinya lagi walau hanya sehari....

Ya Allah,
Apakah yang perlu saya bayar untuk mengembalikan semuanya seperti sediakala?? Nyawa sekalipun saya sanggup pertaruhkan asalkan ianya berkesudahan dengan baik.

Ya Allah,
kejutkan saya seandainya saya bermimpi....

Amin.. Ya Rabbillalamin....

Nota kakitanganku : Jangan bersedih. Hadapilah kenyataan.....






19 kUs-kUs:

Unknown on October 6, 2010 at 8:15 PM said...

nape ni tedi?
sedih aku bc,,,

Syazni Rahim on October 6, 2010 at 8:15 PM said...

Tedi, are u okey?

.::WaNiE::. on October 6, 2010 at 8:31 PM said...

harap semuanya ok for u tedi

Dee on October 6, 2010 at 8:33 PM said...

dee harap tedi tabah mengharungi dugaan ini..tabahkan hati ye dik..harap semuanya baik2 je..

cikPija on October 6, 2010 at 9:17 PM said...

nape nie cik tedi??
saye doakan sume nyer baek2 saje yer..

Cetusan on October 6, 2010 at 9:59 PM said...

menangis sikit jerr...kerana menangis berikan kepuasan..melepaskan keluhan serta rintihan..

ILA HonEyBuNNy on October 6, 2010 at 10:34 PM said...

jgn sedih2...kuatkn smgt tau n selalu berdoa kepadaNYA...

ainzuryn on October 6, 2010 at 11:23 PM said...

insyaallah...akan baik kesudahannya jika tedi bersabar...

Watierman on October 7, 2010 at 12:24 AM said...

Salam Dik Tedi...apa juga dugaan yang sedang adik hadapi...moga ALLAH terus berikan Adik ketabahan untuk menghadapinya.....kerana segala ujian itu megikut kemampuanmu....DOA Akak moga ALLAH mempermudahkan segala urusan buat kamu Dik!!Insyaallah....Amin!

umi_e on October 7, 2010 at 1:26 AM said...

Amin... amin... ya rabal alamin...

IntanBerlian on October 7, 2010 at 2:03 AM said...

ted dearie. ko kenapa?

zino on October 7, 2010 at 6:57 AM said...

semuga tabah dan sabar..

sal ya on October 7, 2010 at 7:00 AM said...

dikuatkan iman hendaknya...

wanita mutalib on October 7, 2010 at 8:32 AM said...

kenape nie?

ted|?

Softtouch [Hanim] on October 7, 2010 at 8:49 AM said...

sabar yer tedi..xmo sedih2..nape ni tedi?

Lynn Abd Latib on October 7, 2010 at 9:18 AM said...

awak........sabar byk2..allah menduga insan kesayangannya,,

Chika on October 7, 2010 at 9:49 AM said...

Be strong girl. Allah takkan menguji makhluknya diluar kemampuan mereka. Seharusnya setiap kejadian itu, ada hikmah disebaliknya. Harap Tedi bersabar. Insya-Allah...

kella on October 7, 2010 at 1:01 PM said...

walau apa yang berlaku, ku harap kau tabah dan kuat!
semua yang terjadi diberikan oleh Allah.. anggapnya sebagai ujian dan sebagai hamba Allah jgn mudah putus asa, jgn dikesali tapi terus kuat dan hadapi dengan semangat..

norliza_osman on October 7, 2010 at 5:37 PM said...

nape ni tedi.. sabar walau apa pun ujian yang Allah beri semuanya Sebab Allah sayangkan kita..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting