Tuesday, August 17, 2010

BanJir sEkeJaP : Terasa MaHu BerenanG Dan Main HuJan macaM zaman Kanak-kanaK DuLu. =))

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:32 PM
Petang tadi leka betul tengok hujan mencurah-curah dari pejabat. Sesekali bila petir sabung menyabung cuak juga rasa hati. Teringat peristiwa pahit Pasar Ramadhan Jasin.

Photobucket

Kebiasaannya air di padang akan naik atau lebih tepat lagi bertakung. Tengok! Geram saja di buatnya. Terasa ingin berenang dan melompat dalam lopak air macam masa kecil-kecil dulu. =)) Rindu.

Suasana malam yang dingin dan sejuk. Dak Oghen jom peluk-peluk. Jangan terbabas sahur sudah =))

Nota kakitanganku : Baru perasan. Baju suami Wook dengan baju Roslin Hashim sama. Corak kotak-kotak. Sesuailah sama-sama berenang dekat Sungai Linggi nanti. Ekekekeke..





13 kUs-kUs:

Nur Hawa Mohd Zin on August 17, 2010 at 10:11 PM said...

sejak peristiwa tu..bile petir, guruh, hujan dan angin..awe pun takot...nak main air hujan pun takot..huhu

devoted lily♥ on August 17, 2010 at 10:26 PM said...

semua ni kuasa Allah.. redhalah kita..

redNing on August 17, 2010 at 10:38 PM said...

jgn main hujan..demam

Azuan on August 17, 2010 at 10:40 PM said...

suka mandi sungai time banjir..hoho..

Tuah Hanani on August 17, 2010 at 10:51 PM said...

Zaman kecik2 dulu, xdpt main kat lopak air (kes takut kena sebat ni :)), dpt main air yg turun dr zink pun dah kira ok lah tu.

Chika on August 17, 2010 at 11:24 PM said...

Hehehe...dua lelaki itu mmg sesuai berkawan2...
tgk banjir ni memang ingat zaman kanak2 dulu. Seronok dapat main hujan yang lebat.

ASaDa RyutaRo on August 17, 2010 at 11:25 PM said...

hahahaha.. lama seyh x mandi hujan.. last tahun 2004 rasanya.. huhu..

**adeh.. termasuk jugak fesyen baju roslin hashim kat sini =P

al-mankaraqi on August 17, 2010 at 11:26 PM said...

kini, hujan seringkali beserta ribut....

banyak kali ribut mendahului.......

ctpayong on August 17, 2010 at 11:47 PM said...

rindu nak berenang kat air pasang di kampong morten...hehehe

Faarihin on August 18, 2010 at 2:28 AM said...

andailah dpt kembali ke zmn kanak2.. memang best bila dpt mandi ujan tu... (^__^)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on August 18, 2010 at 7:39 AM said...

ada kosong lagi tak sungai linggi tu? aku ngat nak campak gak la org itam kat sebelah ni. suka pasang radio kuat2 time maghrib

Misz Pinkie Winkie on August 18, 2010 at 8:46 AM said...

sekarang nie musim tengkujuh ker?
dekat sinie pon ujan.
mungkin bukan tengkujuh tapie tenglapan.

Softtouch [Hanim] on August 18, 2010 at 9:54 AM said...

semalam kat cni pun ujan...takut plak bila teringat tragedi pasar ramdhan jasin tu..Minta dijauhkan...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting