Tuesday, August 17, 2010

IBu BersaMa TiGa anaK mauT KemaLanGan : aPa LaGi yanG MaHu Di KaTa, JikA kiTa berhaTi-HaTi, oranG Lain TiDak Pun TiDak GunA JuGa. HaTi-HaTiLaH....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:40 AM
Photobucket

Sumber gambar dari Berita Harian Online.

Hiba sangat bila lihat jenazah yang bersusun ini. Bagaimana jika mereka adalah isteri kita? Anak-anak kita? Suami kita? Saudara mara kita? Dapat selami perasaannya hilang 4 ahli keluarga sekaligus? Mungkin juga 5, 6 atau 7 orang sekaligus?

Bila kita menjadi pemandu, keselamatan mereka yang menjadi penumpang menjadi tanggungjawab kita. terletak kepada keprihatinan kita ketika memandu. Tanggungjawab yang di pikul membawa nyawa-nyawa mereka yang di sayangi perlu di ambil berat.

Musim perayaan semakin tiba. Acapkali bila tiba hari raya, bagai ada satu 'Pertandingan Maut Di Jalanraya' akan berlangsung. Takut bila memikirkannya. Giliran kita pulakah tahun ini?

Apa lagi yang perlu di kata. Hati-hati dan bertanggungjawablah di jalanraya.

Nota kakitanganku : Minta di jauhkan sebarang kecelakaan. =((





23 kUs-kUs:

Amieynna Amin on August 17, 2010 at 10:08 AM said...

sedih sangat kan..
mesti si suami rasa menyesal kerana membuat pusingan U..
anak2 itu sangat comel..
mungkin ada hikmah..

saya pun minta djauhkan dengan kemalangan.. cukuplah sekali..

blueCITY® on August 17, 2010 at 10:13 AM said...

innalillah...

tedi, harap u sihat2 dan baik2 sahaja, amin...

Softtouch [Hanim] on August 17, 2010 at 10:13 AM said...

sedihnya...
mintalah kita smeua, keluarga kita n keturunan kita dijauhkan dr kemalangan n semtiasa dilindungiNYA

Lya Colours on August 17, 2010 at 10:25 AM said...

al-fatihah
ajal maut x kira masa

cheqna on August 17, 2010 at 10:41 AM said...

alfatihah
mesti terasa sangat2 kehilangan..

Eye_nee on August 17, 2010 at 10:42 AM said...

Sudah sampai waktunya...tidak dpat dilambatkan atau dicepatkan walau sesaat...Al-Fatihah...

deatH_luVer on August 17, 2010 at 10:45 AM said...

babe..
betul..
aku pun pk camtuh..
klu aku berhati2 tapi orang tak berhati2 same jugak..
:(

[z@ck] on August 17, 2010 at 10:50 AM said...

Ya Allah..sekali Tuhan rentap 4 nyawa sekaligus..besarnya kuasa Tuhan

aNIe on August 17, 2010 at 10:59 AM said...

tEDl...bila seseorang tu pegang aje steering kereta untuk memandu...dia kena sedar bahawa...banyak nyawa bergantung pada cara dia memandu...

ejaMaria on August 17, 2010 at 11:08 AM said...

sedih... tp kdg2 kita dah berhati-hati... org lain pulak buat pasal...

makdara TERDIVA on August 17, 2010 at 11:20 AM said...

innalillah..

sedih tapi ajal mereka dah sampai..kita x tau bila..

Misz Pinkie Winkie on August 17, 2010 at 11:40 AM said...

inalillah.
memnag sedey sangat,
arie tue balik kg ada 13 biji kereta hancur betembung bontot.
mungkin mereka follow rapat..hujan pulak tue.
aduhai risaunya...ingat mahu drive balik nantie.

ASaDa RyutaRo on August 17, 2010 at 11:50 AM said...

adeh.. entah cmna la perasaan ayah anak2 ni..

m.q on August 17, 2010 at 11:59 AM said...

semoga memberi pengajaran buat semua
tambahan pulak skrg ni musim perayaan

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on August 17, 2010 at 12:09 PM said...

tak dapat bayangkan perasaan dengan kehilangan orang tersayang :(

Dee on August 17, 2010 at 12:11 PM said...

al-fatihah buat yg telah pergi..tulahkan..kdg2 kita dh berhati2..tp orang lain pya angkara kita pun terbabit sama..pd org yg memandu tu pikir2kanlah keselamatan penumpang lain..jgn nak dok lenjan sakan no..

nuraarin-life on August 17, 2010 at 12:31 PM said...

berhati2 semasa memandu... ingatan buat diri sendiri!!

nadirah_nor on August 17, 2010 at 12:39 PM said...

innalillahh
al-fatihah untuk mereka

deena awanis on August 17, 2010 at 1:29 PM said...

innalillah...

moga kita & keluarga dijauhkan dari dugaan begitu..

Zairie Husin on August 17, 2010 at 1:31 PM said...

al fatihah

my recent post:
sempena ramdhan|peniggalan nabi s.a.w

[s][u][e][h][a][n][n] on August 17, 2010 at 1:52 PM said...

aku sedih :(

zns on August 17, 2010 at 1:54 PM said...

alfatihah.semoga roh mereka dicucuri rahmat..kemalangan di musim perayaan.memandu ni susah, kadang2 kita dah berhati2..orang lain pulak sengal

~aSHa~ on August 17, 2010 at 3:38 PM said...

bila yang dipinjamkan olehNya diambil kembali....

sekejap je pinjaman duniawi..
turn kita ntah bila...takutttttttt

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting