Tuesday, August 17, 2010

LeLaki sPesIs MacaM InI CamPak saJa Ke SunGai LinGGi BaGi MakaN BuaYa TemBaGa HaBis CeriTa : PerLukaH PeLuanG KeTiGa keEmpaT ataU keSeraTus?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 4:30 PM
Photobucket

Nenek tua ini sekali lagi terpaksa mengeluarkan wang simpanannya sebanyak RM 2,000.00 untuk menjamin si suami yang pendek akalnya ini. Entah berapa kali mahu keluar masuk pusat pemulihan.

Perlukah lagi peluang ke tiga, ke empat , ke lima atau ke seratus jika peluang kedua di khianati?

Sumber gambar dan berita di sini.

Nota kakitanganku : Kebahagian yang di harap di hujung usia tuanya tidak kesampaian.





Align Center

36 kUs-kUs:

saya_arief on August 17, 2010 at 2:02 PM said...

aduhh..
parah sih....

m.q on August 17, 2010 at 2:02 PM said...

ntahpape suami tu
aku rasa baik nenek tu dok sensorg lg bagus
sbb skrg ni bukan nya suami yg jaga dia..tp sebaliknya!!

Hazzy Ishak on August 17, 2010 at 2:06 PM said...

dia tak kesian ke kat bini dia tu.

Jullia Jukogyu on August 17, 2010 at 2:07 PM said...

ambik kesempatan!

Misz Pinkie Winkie on August 17, 2010 at 2:11 PM said...

popular kan pasangan nie.
erm.....hanya mereka jerk tau sampai bila mahu bertahan.

Softtouch [Hanim] on August 17, 2010 at 2:14 PM said...

kesian nenek tu....dah syg nk buat mcm mana kan...

redNing on August 17, 2010 at 2:14 PM said...

setujuuu..spesies xguna nih elok bgi mkn boye

atty's on August 17, 2010 at 2:21 PM said...

amik kesempatan je laki nie..sian nenek tuh..speecless..

♥S@R@♥ on August 17, 2010 at 2:27 PM said...

sian kat nenek tu..

sara memang suka mengikuti kisah nek wok ni..
thanks tedi for sharing

Aini on August 17, 2010 at 2:33 PM said...

tak faham dengan lelaki ni. patutnye dia yg jage nenek ni. tapi terbalik plak

Nur Hawa Mohd Zin on August 17, 2010 at 2:46 PM said...

nenek tu kahwin nak dapat kan perlindungan dan kasih sayang suami..tapi dapat suami macam ni plak..kite pun tak tau niat suami dia kahwin ngan nenek tu

YANG GAMBI on August 17, 2010 at 2:46 PM said...

Suami yg tidak pandai menghargai kasih sayang isteri......humban sahaja....

tarmizishukri on August 17, 2010 at 3:04 PM said...

hm, ada jugak terbaca semalam. Lelaki tu just nk ambik kesempatan kat nenek tu. serius aku geram..

ieda on August 17, 2010 at 3:09 PM said...

orang kalau dah ketagih ni mmg payah...kesian sungguh tengok wajah nenek tu..teraniaya semata2 kerana rasa sayang..

~aSHa~ on August 17, 2010 at 3:36 PM said...

harapkan ada suami dapat membantu kita, dapat membimbing kita, melindungi kita..ini sebaliknye..ciskek la

Angah on August 17, 2010 at 3:37 PM said...

episod keluar masuk pusat pemulihan ni sukar nak berakhir...melainkan nyawanye berakhir..

sakit hati! nasib mu la nenek...

relevan on August 17, 2010 at 3:40 PM said...

Meyokong penuh agar tidak dibagi peluang dah..wat nyusahkan nenek itu saja..

deena awanis on August 17, 2010 at 3:45 PM said...

hisshh..dari awal lagi aku cam x puas hati laki ni kawen ngan nenek tu..

aNiSa hANg tUaH on August 17, 2010 at 3:50 PM said...

kesiannye nenek.
hmm

zns on August 17, 2010 at 3:50 PM said...

mmm..sian kat nenek wook ni kan? tapi perempuan selalu macam gini..suka bg peluang ke sepuluh juta bila dah sayang...eiii..benci

tengku_fir21 on August 17, 2010 at 4:22 PM said...

tak tahu ak cakap perr...
nk cakap lebih2 pun puase ;-)

LyNn HaMzAh on August 17, 2010 at 4:41 PM said...

sabar jer la...

Salmia on August 17, 2010 at 4:41 PM said...

Lelaki tu dah tau yg nenek tu banyak duit sblum kawen lg kot..

diraja22 on August 17, 2010 at 4:49 PM said...

sayang punya pasal..

makdara TERDIVA on August 17, 2010 at 4:51 PM said...

rasenye buaya tembaga pun tak hingin nak mkn dia..muahaha!

kesian nenek tu..

QieFLy si Dolce on August 17, 2010 at 5:02 PM said...

aku rasa mcm nak nangis je melihat nenek itu...

aNIe on August 17, 2010 at 5:15 PM said...

Kesian kan tEDl...di usia begitu Mak Wook tu terpaksa mendukung biawak hidup...

Hanis MY on August 17, 2010 at 5:38 PM said...

thanks for sharing tedi..suka jenguk blig tedi tapi asyik tak sempat nak komen, sempat walking je hehe..

ashie023 on August 17, 2010 at 5:42 PM said...

hamprak je lelaki ni...

J.M.R on August 17, 2010 at 6:16 PM said...

nmpk sgt cam amik kesemptan je kan..nnt sesapa kalo kawen ngn laki muda, jgn berkorban sgt ye..nnt terkorban..:-p

beautiful_rose on August 17, 2010 at 6:41 PM said...

lelaki itu seolah2 mengambil kesempatan je...
kesian kat nenek tuh.

zulaikha on August 17, 2010 at 7:10 PM said...

tumpang simpati. lelaki seperti ini memang tak boleh pakai. menyusahkan isteri je.. xberperikemanusiaan.!! eii.. geram aku!


(maaf tuan blog, sedikit emosi. geram)

ASaDa RyutaRo on August 17, 2010 at 8:16 PM said...

heyy.. teruk betol la lelaki ni. tak kenang budi isteri dia betul la..

payah la nak cakap klu dh attitude tak nak berubah cam laki ni masih ada.. bawak2 sembahyang la pakcik..

ASaDa RyutaRo on August 17, 2010 at 8:17 PM said...

kalau la pakcik tu baca komen ni.. uhh!

sama-sama ambik iktibar, ambik pengajaran. hargai pengorbanan orang lain terhadap kita..

Chika on August 17, 2010 at 11:20 PM said...

Aduhai... kesian...

umi_e on August 18, 2010 at 1:25 AM said...

camnalah nenek ni boleh sayang sangat kat mat pit ni ekkkkk

*kesian*

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting