Friday, August 13, 2010

HukumaN MaTi BaGi kEs BuanG BayI Dan MaTi LemaS SeLePas Nahas.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:27 PM
Ada dua berita yang menarik perhatian aku pagi ini.

Berita pertama.
Bagi pesalah kes buang bayi boleh di hukum gantung. Yey! Tepuk tangan laju-laju. Jika sebelum ini ada yang di jatuhkan hukuman setakat dua tahun, bak kata orang celah gigi sahaja. Kali ini kasi gantung sama mereka yang berperangai lebih dari binatang ini.

Berita kedua.

Photobucket

SUmber dari kosmo.

Guru KAFA yang selamat dalam nahas, berusaha bergerak ke sebuah sungai dan terjun. Dia di jumpai mati lemas. Aku tidak tahu masalahnya. Tetapi ini satu yang mendukacitakan. Al-Fatihah untuk beliau dan takziah untuk keluarga.

Nota kakitanganku : Cuti.





12 kUs-kUs:

..nOj.. on August 13, 2010 at 10:08 AM said...

setuju. membunuh hukumannye adelah dengan dibunuh jugak.

Hazzy Ishak on August 13, 2010 at 10:17 AM said...

setuju dgn hukuman baru terhadap org yang buang bayi, harap mereka2 diluar sana berfikir 2 3 kali sebelum buat benda2 macam ni

makdara TERDIVA on August 13, 2010 at 10:18 AM said...

sudah sampai ajalnya..takziah buat keluarga..

alfatihah..

eT on August 13, 2010 at 10:27 AM said...

wahh...sokong melantun2 nih bg gantung itu pembunuh...haisshh...

h a n i e on August 13, 2010 at 10:42 AM said...

tapi mesti lah pesalahnye perempuan jek kan..sb perempuan yg selalu buang bayi. ape jadi dengan lelaki yg tak bertanggungjwb yg antara punca kes hamil luar nikah ni?

selamat mcm selalu2? kes buang bayi..asyik pandang salah pd pompuan..patutnya hukuman tu adil.





emo sb tak bangun sahur..hahahaha

Aini on August 13, 2010 at 11:07 AM said...

si bapak pun akan kena. Ada ujian dna yang akan dijalankan

zns on August 13, 2010 at 12:13 PM said...

sangat setuju...biar depa ingat sikit kan?

Solehah on August 13, 2010 at 12:43 PM said...

cerita yang pertama tu good news..

yg kedua, Innalillah..

yoro okino on August 13, 2010 at 1:24 PM said...

sngt layak tuk dibunuh

deena awanis on August 13, 2010 at 1:34 PM said...

setuju sangat hukuman untuk buang bayi tu..xpun, buat hukuman rejam sampai mati..lagi best!!padan muka!!

kella on August 13, 2010 at 2:35 PM said...

yeh tepuk tangan laju laju la.. itu memang dikira membunuh!

tentang kes 2 tu.. ajalnya mungkin ditentukan mati lemas...

Takziah..

SYANI on August 13, 2010 at 2:43 PM said...

MEMANG PATUT PUN KENA BUNUH PEMBUANG2 BAYI TU.

kES KEDUA TU... ALFATIHAH

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting