Thursday, August 19, 2010

MaT BanGLa, MynmaR, InDon Dan AfRika yanG TiDak reTi BaHasa : seKumPuLan CaLon LeLakI keEmPat yanG PaTuT Di CamPak ke SUnGai LinGGi.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:30 PM
Photobucket

Sejak koc Komuter untuk perempuan di perkenalkan 4 bulan yang lalu, masih ada segelintir lelaki yang tidak faham bahasa memasuki koc tersebut. Kebanyakan mereka adalah warga asing.

Melaka belum ada lagi komuter walaupun di war-war akan di laksanakan di sini. Tapi rasanya komuter untuk pelancongan saja sebab landasannya di buat di Kampung Morten di tengah-tengah bandaraya.

Mat-mat di atas ini dengan selamba kodok masuk koc wanita tanpa segan silu. Kalau aku ada di situ, aku sudah karate seorang demi seorang. Mahu tunjuk besar kepala pula!! Penguatkuasaan pun longgar.

Sumber gambar dan berita dari berita Harian online

Nota kakitanganku : Ada batu besar dalam itu `kapla`.





9 kUs-kUs:

ejaMaria on August 19, 2010 at 8:20 PM said...

ah... diorg ni mmg tak reti bahasa... mmg patut kena karate je..

nadirah_nor on August 19, 2010 at 8:40 PM said...

x da sign k??
gmbar pompuan k
gambar lelaki ada pangkah ke..
haaiilahh

beautiful_rose on August 19, 2010 at 9:11 PM said...

bkn mat bangla,mynmar,afrika je tak faham bahasa,org melayu pun sama...mangkuk betul nak juga masuk koc wanita.dah tulis 3bahasa kat situ pun x faham lg?

lg mangkuk bila lelaki tu masuk koc wanita sebab awek dia ada sama.

Kak Anie on August 19, 2010 at 9:11 PM said...

Betul tu tEDl...kelmarin masa akak pi KL...ada jugak lelaki yang tak reti bahasa...masih buat muka selamba kodok duduk dlm koc wanita sedangkan ada juga wanita2 yang sedang berdiri...

Rasanyakan tEDl...lama2 nanti penuh sungai dgn lelaki2 yang tEDl humbankan...hahahah

redNing on August 19, 2010 at 10:22 PM said...

hohohhoo mmg patut spesis nih kita pakat humban ke sungai

al-mankaraqi on August 19, 2010 at 10:46 PM said...

Tanpa penguatkuasaan, ini semua tidak bermakna.........

penguatkuasaan juga satu bentuk pendidikan........

syabas kepada KTM (isu gerabak keretpi) dan Kerajaan Negeri Kelantan (isu kaunter bayaran berasingan di pasaraya) sekalipun ada orang Islam sendiri yg memperlekehkan pendekatan tersebut dengan menyifatkannya sebagai "apartheid Islam".........

iqbalsyarie on August 19, 2010 at 11:28 PM said...

Kesian...org tak paham bahasa malaysia ;D


Bulan puasa kita perlukan makanan rohani,kan? Cerita terbaru di blog.kisah si tudung labuh~kisah nafsu~dan kisah jahiliyyah

Faarihin on August 20, 2010 at 1:19 AM said...

betul tu.. dia orang mmg slalu buat tak paham.. teringat masa dok kl skejap.. mmg cam tu lah prangai dia org..

m.q on August 20, 2010 at 9:47 AM said...

tak reti bahasa punya org

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting