Thursday, August 12, 2010

PeMbanCi, MemBancI Dan Di BancI : BancI yA. BukaN BenCi. =))

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:05 PM
Semalam, dalam pukul 5.00 petang, dalam tergolek terlentang memasak untuk berbuka, Pembanci datang untuk membuat bancian.

Soalan-soalan yang di tanya berkisar tentang, berapa orang di dalam rumah, tarikh lahir, pendidikan tertinggi, anggaran pendapatan, pengetahuan tentang teknologi maklumat, dan beberapa soalan ringkas yang lain.

Bila di tanya terus di jawab. Laju. Ha ha ha....

'Senang kerja saya kak. Ada itu walau sudah di terangkan tentang banci masih tidak mahu buka pintu'.

Tidak salah untuk beri kerjasama. Kita mudah dia pun mudah. Tidak sampai 10 minit semuanya selesai. Mereka menjalankan tanggungjawab mereka. Kita membantu mereka melaksanakan tanggungjawab itu.

Bila di tanya kepada Pembanci tersebut mengapa ada yang tidak mahu bekerjasama, katanya 'Mereka takut jumlah pendapatan mereka kita tahu. Takut kena bayar cukai.Ada itu, kita datang sahaja, terus dia lepaskan anjing mahu takut-takutkan. Tapi mereka silap, kami akan tetap juga datang, tapi berdua dengan pihak polis.'

Aduhai. macam-macam karenah.

Kamu sudah di banci?

Nota kakitanganku : Aku tidak boleh jadi pembanci. Tiada kesabaran! ha ha ha







22 kUs-kUs:

Dee on August 12, 2010 at 12:12 PM said...

belum dibanci lagi..tp mmg penuh cabaran jd pembanci ni..

Softtouch [Hanim] on August 12, 2010 at 12:18 PM said...

belum kene banci lagi..

Wanita Mutalib on August 12, 2010 at 12:22 PM said...

diorang dtg, tapi te takde kat umah kottt hee..

aNiSa hANg tUaH on August 12, 2010 at 12:22 PM said...

erkk.saya di hostel
tak kena banci
heee

Hazzy Ishak on August 12, 2010 at 12:22 PM said...

dah lama siap.hehe

Queen on August 12, 2010 at 12:23 PM said...

belum...takde pun.....

atty's on August 12, 2010 at 1:02 PM said...

kesian pembanci.diaorg hanya menjalankan tugas..umah kty lom dibanci..lagi.

J.M.R on August 12, 2010 at 1:04 PM said...

nak jd pembanci, kena bnci diri sndr luh..banci tahap kesabaran..hehehe

makdara TERDIVA on August 12, 2010 at 1:07 PM said...

eh! tunggu jugak org banci dtg umah, tapi x de pun.. :)

Misz Pinkie Winkie on August 12, 2010 at 1:08 PM said...

lin sudah dibanci sambil memberi segelas air kat mamat tue.
kesian kering tekak dia ketuk2 rumah orang tapie tidak mahu bukak.

oh ya.
dia datang tapie lin tiada dirumah.
bila balik ada notis, lin kol dia minta buat bancian.
hehhheheh...senang kerja.

lupie on August 12, 2010 at 1:09 PM said...

Yup, yup yup!
I lepas kucing tetapi pembanci datang jugak ... heheheee

Amieynna on August 12, 2010 at 1:17 PM said...

Saya sudah dikira..
mak sy yang jawab soalan sbb xde org kat umah..

cahayachenta on August 12, 2010 at 2:08 PM said...

aku tak berkesempatan ank jumpa pembanci lagi.. hehe~~

Rifqah on August 12, 2010 at 2:10 PM said...

sblm keje tetap ni dulu keje jadi pembanci.. tapi tak wat projek banci penduduk ni.. dulu buat projek lain.. memang kene banyak sabar keje pembanci ni.. kene marah, tak nak bukak pintu, kene keja anjing, biase sgt da utk pembanci macam kitorg nih..

chentaMAYA on August 12, 2010 at 2:14 PM said...

aq pn xleh. hahaha. blm bnci. kui3

nuraarin-life on August 12, 2010 at 2:18 PM said...

bagus tedi,jalankan tanggungjawab anda

bARdbOO on August 12, 2010 at 2:21 PM said...

sy blom!! nak jgak jmpa dgn tukang banci..hehe

mizz sue on August 12, 2010 at 3:02 PM said...

mmg mencabar...thanks sebab bg kerjasama pada pembanci..http://suhaidasupalio.blogspot.com/2010/08/saya-xmau-beli-banci.html

Cik Siti on August 12, 2010 at 3:19 PM said...

rumahku telah dibanci
tapi hosmetku memberi tarikh lahir yg salah kps pembanci tu

gagagaga....

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on August 12, 2010 at 3:20 PM said...

rumah aku belum dibanci tapi depan pintu dah ada sticker telah di banci. camno tu?

zaradgreat on August 12, 2010 at 10:11 PM said...

tedi, rumah aku belum lagi kena banci!

Faarihin on August 12, 2010 at 11:39 PM said...

umah sy pun blum agi.. cam tak ada org nak banci aje..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting