Friday, August 06, 2010

zeHRa , JanJi KekasiH Di Tv3 DaN PaDamU kU BersuJuD DarI aFGan : KenaPa waTak wanITa BerTuDunG DaLam GamBaraN yanG NegaTiF??

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:00 PM
Photobucket

Setiap Jumaat aku akan tengok cerita ini. Janji Kekasih pada pukul 9.00 malam. Walaupun jalan ceritanya agak biasa tapi episod demi episod buat aku ternanti-nanti.

Barisan pelakonnya juga buat aku tertarik untuk terus menonton. Erma Fatimah, Datuk Jalaluddin Hassan, Jue Aziz, Ayu Raudhah, Iqram Dinzly, Almy Nadia, Puteri Sarah dan Fezrol Khan.

Tapi satu yang aku perasan dalam drama ini, watak wanita bertudung di gambarkan sebagai watak antagonis. Watak Almy Nadia dan Eri Malik. Almy Nadia seagai kawan baik Ayu Raudhah yang selalu menjaja cerita buruk tentang Jue dan Eri Malik sebagai emak saudara Fezrol Khan yang bersikap iri hati dan penyibuk.

Nampak sangat okey tuan pengarah!!

Tapi yang paling aku suka tema lagu dia Padamu Ku Bersujud dari Afgan. Macam syahdu gitu. :))

Okey! Ada tidak yang geng dengan aku minat drama bersiri ini? :))

Nota kakitanganku : Paling suka babak Jue tarik tudung Almy sampai tercabut kemudian Almy `cover` rambut dia dengan buku. He he he. Comel sangat Almy yang sedia comel masa itu. :))





16 kUs-kUs:

pae's faezah on August 6, 2010 at 8:50 PM said...

saye suke..indi pon suke hehe..
memang best citer nie..
geram jerk tgk watak elmy 2 huhu

Shafika Syuhada Rosli on August 6, 2010 at 8:52 PM said...

in reality world, ade jep girl yg bertudung prangai die teruk.. (:

Dee on August 6, 2010 at 9:01 PM said...

xnak cakap in reality world gadis yg bertudung teruk..itu sudah judge orang..tp apa yg dpt sy katakan..itulah realiti..x kiralah bertudung ke tidak..hehehe...rasanya tedi pun sedia maklumkan..mereka juga manusia biasa..

ejaMaria on August 6, 2010 at 9:24 PM said...

senang kata... tak semua yg bertutup tu baik... yg terbuka tu pulak buruk... don't judge a book by it's over... ok gitu?

azieazah on August 6, 2010 at 10:59 PM said...

Tedi > Kak Azie geng dengan awak. Tengok juga tiap episod. Drama ni arahan Erma Fatima, kan?

Bagi Kak Azie, alunan selawat Nabi tu yang paling best sekali. Selawat tu irama baru sekarang kan? Kak Azie sendiri pernah berselawat dgn irama lembut lagi syahdu ini dalam sebuah majlis.. Sorang ustaz yang bawa CD iramanya..

Sungguh sayu dan syahdu sekali...

aNIe on August 6, 2010 at 11:07 PM said...

tEDl...akak ni peminat tegar drama2 melayu...cakap aje dari tghari sampai malam...hahaha...

Apa yang digambarkan dalam drama tersebut adalah realiti...sebab di luar pun ada yang bertudang itu baik orangnya...ada juga yang berkelakuan dan buruk peribadi mereka macam Erin Malik & Almy Nadia...jadi kita ambil iktibar dari drama itu...bila orang yang bertudung buruk peribadinya memang orang lain akan nampak mereka itu buruk...

elly on August 6, 2010 at 11:43 PM said...

kadang2 pakaian tu belum tentu melambangkan peribadi seseorang...suka juga tgk citer ni....

Uruchimaru @ kf on August 6, 2010 at 11:43 PM said...

suke almy nadia!!!!!!!

ch0mbi wan ken0bi on August 7, 2010 at 7:48 AM said...

dun judge a b00k by its cover

itu yg slalu prg ckp.luarn mgkin mnunjukkn sumthin' but not evrythin'...,

~x pnh tgk...hihihi..,

>>nyit2<<

~** PROFFY **~ on August 7, 2010 at 8:45 AM said...

suka jgk!!! :)

1 lagi drama bersiri menarik

Epilog Syurga Cinta..

tp syg jln cerita cam dah tau je.. sebab dier cam amik dari filem Syurga Cinta lakonan Heliza..

[s][u][e][h][a][n][n] on August 7, 2010 at 9:27 AM said...

part tarik tudung tu lawak giler...hahahahah

norliza_osman on August 7, 2010 at 10:11 AM said...

memang best ceta ni.. setiap minggu liza tunggu

PinQib on August 7, 2010 at 12:49 PM said...

hee. minbat ngan jue.. lawa siyes lawa. nak tery tengok la citer ni nt



Sekian. Eh. Ada update la. Jom singgah!

Blogging boleh dapat kanser?

Magibon, makhluk comel

mychubby on August 7, 2010 at 4:01 PM said...

drama yg best.tp kekadang tu telepas gak nengok huhuhu.suka tgk ayu raudah...kalau dia terus pakai tudung kn bagus..heheh..kiut

washfa 'ubaidah said...

sy x tahu sape awak...sbenanye sy nak crik selawat yg ade dlm crita janji kekasih...sbb syahdu sgt...tp bile tgok gmba kucing awak `REST IN PEACE'...sy tringt kat kucing sy...die pon pergi...da lame sy pelihara...satu family sy da aggap dye mcm family...tp Allah lg sygkan dye...T__T ...skrg ni nk bela kucing pon x smgt je..sbb sy tkot sdeh lg...

p/s: klw tau selawat dlm janji kekasih tu...gtwla sy..thanx...

AIN NAZRI on August 9, 2010 at 3:49 PM said...

mmg suka sgt kat citer nie.. nampak sempoi tapi tu laa dunia skrg... bila tgk citer nie teringat citer lama... huhuhu

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting