Monday, August 16, 2010

BiLa anak TiDak BerPuasA, IBu JuGa TuruT TiDak PuasA.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:07 PM
Ini adalah perbincangan dari sudut yang positif. ila anak tidak puasa ibu pun tumpang sekaki bukan sebab si ibu suka-suka tidak mahu puasa. Tetapi ada sebabnya.

Di hujung katil emak terdapat seorang pesakit kanak-kanak berusia 2 tahun 4 ulan yang di masukkan ke wad kerana demam dan tiada selera makan. Pada mulanya si ibu agak malu-malu untuk makan.

Terasa diri di perhatikan dia berkata `Kena makan dik, kalau tidak dia tak mahu makan`. Aku terima alasan itu. budak-budak. Mahu beri makan pun perlu mainan psikologi. `Satu sudu untuk emak, satu sudu untuk adik.` `EEe... Ayam ini sedaplah dik, makan meh`.

Itu antara ayat-ayat yang berjaya buat adik itu makan.

Jika ibunya berpuasa, bila di sua makanan, dia pasti menggelengkan kepala.

ila di lihat dari segi umur budak itu, agak relean juga ibunya masih memujuk dengan cara begitu. Tapi kalau sudah besar panjang, umur 12 tahun tidak perlulah ya. He he he he.

Nota kakitanganku : =))






16 kUs-kUs:

farra8979 on August 16, 2010 at 10:06 AM said...

aiyak, pastu ibu tu kena ganti pose ke camne?? ^_^

Wanita Mutalib on August 16, 2010 at 10:11 AM said...

stujuuuuuu :p

makdara TERDIVA on August 16, 2010 at 10:21 AM said...

tapi kalau hari2 jenuh jugakla nak mengganti puasa..huhu! kalau acah2 makan pun ok gak kan???

Salmia on August 16, 2010 at 10:26 AM said...

hohoho.. teruk la mcm tu hari2..

Alimaz-Kembara Terasing on August 16, 2010 at 10:30 AM said...

dah tak dak cara lain kena juga lah....

Softtouch [Hanim] on August 16, 2010 at 10:42 AM said...

terpaksa tedi...budak2 mmg mcm tu..nak2 bila dia sakit n demam lagi berganda2 perangai dia tau..

atty's on August 16, 2010 at 10:43 AM said...

kalo bawah 8 thn leh lagi..ar..
tp kalo dah 10 tahun ..takdpt kty terima..ponek acik ganti kang..

baby berry on August 16, 2010 at 10:58 AM said...

klu dah umur 12 tahun tu..amik kesempatan la tu hehe.

ctpayong on August 16, 2010 at 11:10 AM said...

kasih ibu sampai syurga...

aNiSa hANg tUaH on August 16, 2010 at 11:49 AM said...

heee
kasih sayang (:

edda(",) on August 16, 2010 at 12:23 PM said...

boleh ke mcmtu?? tp untuk kebaikan si anak tuh, takpe kot...*kot

Kak Anie on August 16, 2010 at 12:24 PM said...

Hehehe...kalau dah 12 tahun nak kena buat camtu..saja lah nak kena anak tu...hehehe

Misz Pinkie Winkie on August 16, 2010 at 12:30 PM said...

tedi.
bila anak bulus tidak berpuasa..boleh tak mak bulus join sekalie.
hihihihih.

Chika on August 16, 2010 at 12:36 PM said...

huhuhu... lama btol tak ziarah Tedi. Mak sakit ye. Tedi pun sakit jugak ye. Dugaan bulan Ramadhan thn ni ramai yang Chika dengar sakit. Harap2 semua cepat sembuh.

.::WaNiE::. on August 16, 2010 at 12:40 PM said...

kalau dah 12 tahun mcm mmg nak makan lempang jek hahaha

Dee on August 16, 2010 at 3:37 PM said...

wui..terpaksalah ibunya ganti nti ye..hmm..kesian..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting