Monday, January 04, 2010

Bos!! Kau BoLeh PerG| M.A.T.|!!!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:50 PM
Hari pertama persekolahan! Eh! Aku tidak bersekolah. Tetapi bekerja. 5 hari cuti masuk kerja hari ini aku ingatkan otak kembali tenang. Tetapi sangkaan aku silap! Pagi-pagi sudah ada yang membisikkan di telinga tentang perjalanan mesyuarat pada 31 Disember lalu.

Bos!! Kau memang S.U.C.K!! Kau boleh pergi M.A.T.I.!

Ingat lagi 'entry' pasal ini? Di dalam mesyuarat pentadbir dan guru Khamis lepas, Bos aku telah mengaibkan aku di khalayak ramai. Yang bodohnya dia, bukan di depan aku. Pengecut!!

Kau cakap belakang beranilah! Cuba depan-depan?

Dia beritahu semua yang aku bila cuti sahaja tidak mengambil panggilan. Tidak mahu bekerjasama. F.U.C.Klah!! Telefon bimbit tidak boleh di buka, macam mana kau cakap aku tidak mengambil panggilan.

Tidak bekerjasama? Aku rasa kau sudah nyanyuk!! Bukankah pukul 3.00 petang hari yang sama aku datang menyelesaikan masalah 'kacang' kau????

Dia juga sebut akan letak markah prestasi aku rendah. Boleh jalanlah!! Kau bercakap di khalayak ramai begitu, staff kau lagi tidak menghormati kau!! Kau buka pekung kau yang busuk itu tanpa kau sedar. Kau pendendam!! Kau guna kuasa! G.I.L.A!!!

Selain dari hari yang kau nyatakan, ada atau tidak hari lain bila aku cuti atau MC, aku langsung tidak mengambil panggilan!! Aku rasa mahu sahaja aku beri penampar 'Jepun' pada dia. Aku memang tidak tegur dia pagi ini. Dia pun tahu-tahu sahaja. Sepatah dua sahaja tanya aku!

Aku rancang mahu 'Face To Face' dengan dia hari ini. Mahu cakap tentang apa yang dia tidak puas hati! Mahu luah apa yang terbuku dalam hati aku ini. Tetapi ada yang menasihatkan supaya aku bersabar. Takut nanti markah aku betul-betul dia letak rendah.

Aku tidak kisah! Aku tidak mati sebab markah aku rendah! Tapi sekurang-kurangnya aku ada harga diri dan maruah. Aku buat kerja aku. Aku tidak kacau kerja orang. Cuma WTH dia mahu kacau aku!! Mahu buruk-burukkan aku depan orang lain!

Perlu bantuan kamu.

Tekan A : Jika aku harus bersemuka dengan dia.
Tekan B : Jika aku perlu terus bersabar dan menerima tohmahan!
Tekan C : Kau fikirlah sendiri TeDi!!
Tekan D : Belasah sahaja dia!!

Sekian. Terima kasih!

Nota kakitanganku : Meluat-luat!!






49 kUs-kUs:

Cik Cookie on January 4, 2010 at 2:02 PM said...

Tekan A laa lagi baik tapi make sure korang ber2 je
tapi tekan D lg syok.
nak je CC join.

Aidi-Safuan on January 4, 2010 at 2:03 PM said...

tekan D jer.
tapi paperhal,cakap anonymous yang suruh yer.hoho

Amal on January 4, 2010 at 2:07 PM said...

A dan D.
bersemuka. pastu ko tomoi je dia.
hahaha

ape2 jer on January 4, 2010 at 2:09 PM said...

c hehe

aniszshahira on January 4, 2010 at 2:14 PM said...

haha..
c boleyh??

ikan emas on January 4, 2010 at 2:15 PM said...

C=B+A

Queen on January 4, 2010 at 2:19 PM said...

tekan A dan D...kelak pekungnya akan terbuka sendirilah tedi...
dont worry key!...

but first ko berseuka dgn dia..lepas tu, ko biar jela..sabar je banyak2.tuhan maha mengetahui..DIA lebih tahu apa yang terbaik..doa org yang teraniaya di makbulkan Tuhan tau!

@reLong on January 4, 2010 at 2:20 PM said...

xtau nk tekan pe..tp yg pntiG..memg giler la bOs ko tu.xsedar dri laGsung..

kLo kT pn..ada yg kene backhand nnti..over tau.org da tlg dia..tp dia malukan org..xkenaG budi pnye org..

wat la ape yg ko rse patut tedi..

che' moon on January 4, 2010 at 2:23 PM said...

bos selalu anggap mereka saja betul!~

Sekiranya A tidak jalan, saya pilih D untuk DUSYUM!! =P

Unknown on January 4, 2010 at 2:27 PM said...

mungkin dier memang dah nyanyuk tuh....ahhaha..

AKU PILIH A DAN D..
ataupun E <-elakkan daripada kene sepak balik....ahaha

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ on January 4, 2010 at 2:27 PM said...

A + D

ape pnye Bos la.. mnyampah tul..

leadleedeea on January 4, 2010 at 2:31 PM said...

A..luahkan semuanya ted..jgn pendam..k?

dan

D~! miahahahaha~!!!

Zuwairi on January 4, 2010 at 2:37 PM said...

sabar ya.. mengikut pengalaman akak saya sama sperti kamo juga..

dia telah memilih A..

dan akhirnya selesai.. tapi masih tidak berpuas hati.. last2.. sebulat suara.. bosnya ditukarkan ke sek lain;)

Unknown on January 4, 2010 at 2:38 PM said...

of course la D. belasah je lah org tu!

F.Aminurrashidd on January 4, 2010 at 2:43 PM said...

Aku pilih A. Kalo dier ko raser pengecut sebab cakap belakang, sila ko tunjukkan keadaan sebaliknya. hahaha.. 1 lg.

Bersemuka bukan dalam suasana tengking2x ya.. suasana tenang dan cakap satu persatu..

TipS: biar die habis cakap dulu.. dan ko pun samer laa.. jangan benarkan dier menyampuk.. biar ko habis cakap.. then baru Pilihan A nieh tepat. Tak gitu Cik Tedi?

Unknown on January 4, 2010 at 2:44 PM said...

mula igt nk pilih D...pkir balik,die bos...t pape hal kuasa kt tgn die jgk...
jadi dgn ini sy pilih A...
muktamad...saya kunci jawapan saya...
hikss...sorry...ter 'ober' plak...

Anonymous said...

ala tedi relax aaa..

tekan D ! hahaha

ONE ZABA on January 4, 2010 at 2:48 PM said...

aku tekan A...jgn lupa bawak cili semangkuk sekali.

flygurl on January 4, 2010 at 3:09 PM said...

A...kemudian D
hohoho..
baru puas hati...

flygurl on January 4, 2010 at 3:09 PM said...

A...kemudian D
hohoho..
baru puas hati...

Unknown on January 4, 2010 at 3:15 PM said...

pada aku A yang terbaik setakat ni..

Hazzy Ishak on January 4, 2010 at 3:22 PM said...

A bersemuka dgn kata2 pedas...

[s][u][e][h][a][n][n] on January 4, 2010 at 3:40 PM said...

A diikuti ngn D...better A la wei...jgn simpan lama2 sgt..nnt tambah sakit hati.

B L O G D E T on January 4, 2010 at 3:43 PM said...

kalau diberi dua pilihan.. A&D-yeah!;D

Dee on January 4, 2010 at 3:45 PM said...

A lah..sbb kdg2 org suka sampaikan yg bukan2...tp masa berbincang tu profesionallah..jgn marah2..ckp elok2..mana2 kekurangan n kesalahan dibetulkan..baik bos ataupun diri kita..sama2 berubah..n saling memaafkan...buka buku baru..

zhrhtoodem on January 4, 2010 at 3:53 PM said...

A!

serang habis2an orang cenggitu tedi
cisss!

Maiyah on January 4, 2010 at 4:12 PM said...

tekan c le tedi

wanita mutalib on January 4, 2010 at 4:17 PM said...

mengenali kamoo disini..
te rasa A sangat sesuai buat kamoo..
u can do it....

te tekan A..

CraZee KenTanG on January 4, 2010 at 4:32 PM said...

A je. Bersemuka dan bincang secara profesional. Bagi tahu apa yg tak puas hati dan apa kehendak yg perlu diikuti tuh. Huhu~ Pendam2 kalo meletop mcm gunung berapi krakatoa nanti bergegar2 laks skola tuh nanti. :P

Watierman on January 4, 2010 at 4:55 PM said...

Akak rasa A juga...tapi be professional ya Dik...because...I know how you are...maruah tu penting..!
Normally org yg cakap belakang ni...bila kita confront...dia gabra pulak!!Good Luck kay!!

arboqskii on January 4, 2010 at 5:02 PM said...

slowtalk dulu cik tedi...tunjukkan sifat berhemah ,,,tanya elok2 dalam nada sopan...biar di malu sendiri....cam ne?

Wanie-san on January 4, 2010 at 5:24 PM said...

Tettttt.. Tekan A..
kdg2 kite perlu diam...tp kdg2....diam xmenjamin penyelesaian...jmpe die n b'terus terang...b'bincang..klu face 2 face ngan die tuk cari pasal mmg ler pergaduhan akan t'cetus nnt.....huhu

zns on January 4, 2010 at 5:25 PM said...

zanas undi cik tedi tekan A dan D..

Unknown on January 4, 2010 at 5:35 PM said...

A kak...bersua ngan dia...xmati kita xkeje ngan dia

ckLah @xiiinam on January 4, 2010 at 5:35 PM said...

eh...sekolah dah start ke hari ni?
Bukan cuti lagi ke?







He..he..he..

Kuwe on January 4, 2010 at 6:35 PM said...

mana butang nak kena tekan tekan nih.

aku ikut majoriti atas nih.amacam?

.millalara. on January 4, 2010 at 6:38 PM said...

haruslah A ditekan kuat2.. lagi pendam lagi bernanah berkulat2 ohh..

sharamli on January 4, 2010 at 6:40 PM said...

jap2..tengah carik huruf B

ya..sabar je la makcik tedi..
kal0 rs perlu bersemuka...semuka baek2...

:)

imam on January 4, 2010 at 7:47 PM said...

aku pilih D..
ya, saya kunci jawapan itu..

p/s: sapa la guru besau tue yek..meh aku lempang..

Mimie.Candy Cane on January 4, 2010 at 7:55 PM said...

D!! kalo ko tanak,biar aku je yang pegi belasah.bodow punyer boss

Tie on January 4, 2010 at 8:02 PM said...

Tekan A pastu pulas kedua-dua telinga dia !! Uwaaaa........

kawie2020 on January 4, 2010 at 8:03 PM said...

aku suka tekan A. Telus dan berhemah.

Jard The Great on January 4, 2010 at 8:15 PM said...

aku sbg bosh jugak terasa dgn entri neh.. ehehe.. tp aku tekan A

miszgarfien on January 4, 2010 at 8:29 PM said...

hurm....nak tlg tedi pun xleh...klo tedi kat area ein, leh kot minta tlg ayh...tp tedi luar kawasan...maaf ye tedi...byk kan bersabar tau

Solehah on January 4, 2010 at 9:12 PM said...

a.a.a.a.a

white rose on January 4, 2010 at 11:26 PM said...

A...

sy dh alami...sy dh g semuka ngn dia...sy ugut dia...akhirnya dia menitiskan air mata kekesalan...hahaha...tpi 2 hnya lakonan dia...xkan ku percaya...

Qib on January 5, 2010 at 12:15 AM said...

ishh22.,
teruk gila bos akak.
x macam ketua punye prangai

a.z.r.i.n.a.03.07 on January 5, 2010 at 9:17 AM said...

cuba calar @ kempiskan tayar keta dia..hehe..jangan sekali tapi berkali2... hehe..

eh..macam budak2 sekolah lah pulak.

Along25 on January 7, 2010 at 3:16 PM said...

tekan U for UNION! padan muke die hahahahahha!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting