Friday, January 01, 2010

m|nGGu Sak|T

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 AM
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Nampak tanda hitam bawah leher itu? Luka semakin kering. Hari Isnin sampai Hari Rabu tidak mahu makan. Tidak tahulah mogok ke apa? Diet agaknya. Semua di sua buat tidak tahu sahaja. Semalam sudah mula gelabah cari makanan.

Photobucket

Budak ini pula mengalami penurunan berat badan. Kalau dulu perut macam mengandung, sekarang sudah kempis sedikit. Diet berjaya mungkin. Tapi, selain pandai bawa diri, satu yang baik pasal beliau ini ialah, selera makan sentiasa ada. Sualah apa sahaja. Makanan basah atau kering. Licin.

Photobucket

Budak ini selsema dan batuk.Patutlah sehari dua ini tidak dengar suara. Turun makan pun sudah jarang. Semalam bila panggil tidak menyahut. Sekali mengiaw, 'aiseyyy!!' Suara macam 'nyah kepit'. Hujung-hujung sahaja yang dengar. Halus.

Macam manusia juga bila sakit tekak tidak boleh bercakap. Aduhai... Tidak sempat bawa ke klinik. :( InsyaAllah. Minggu depan.

Okey! Sekian laporan tahun baru. Kucing pun sakit bila tahu harga gula naik walaupun mereka tidak minum air dan makan makanan bergula
He he he....

Nota kakitanganku : Oh! Lagi seekor memang selalu sihat walafiat!!
He he he...






21 kUs-kUs:

ber_uwang on January 1, 2010 at 9:14 AM said...

untung kucing kucing tu, my twin memang sayang kat mereka

ashie023 on January 1, 2010 at 9:15 AM said...

semoga cepat sembuh dak utih..

GhOsToNe on January 1, 2010 at 9:23 AM said...

moga kgingmu cepat sembuh!

Liliyuli on January 1, 2010 at 9:31 AM said...

dak utih eh yg sihat walafiat tu? hahahaha..

zino on January 1, 2010 at 9:45 AM said...

sempena tahun baru ni kucing2 tu akan lebih segar

Wanita Itu on January 1, 2010 at 9:56 AM said...

lor sakit upenye..

cian nye..

jaga diorang baik2 ye ted| :)

sueanne on January 1, 2010 at 9:59 AM said...

semoga dak utih n yg lelain cpt sembuhhh..

gula naik lagi..huh!!!

niesz on January 1, 2010 at 10:12 AM said...

hihi..get well soon k..cian die...bg die mkn bnyk2 tau..da start nk makn tu..ehe..

smileitusenyum on January 1, 2010 at 10:13 AM said...

sakit nk smbut thn baru.. hihihihi

heatzik on January 1, 2010 at 10:21 AM said...

Comelnya,Comelnya,Comelnya,Comelnya,
Comelnya,Comelnya,Comelnya,Comelnya
Comelnya
ComelnyaComelnya
Comelnya
Comelnya!!!!

Wargh!!! Aku suke kucing!!!!Miaow

leadleedeea on January 1, 2010 at 10:46 AM said...

sakit ke? bawak pegi klinik le ted..

yg sentiasa sehat tu, dak utih ke? hehe~!

AzuanBudakPandai on January 1, 2010 at 10:52 AM said...

uit! dah lama tak nengok kucing3 ni huhu

GiGGLe GaL on January 1, 2010 at 10:55 AM said...

ahahaha... tq ted..tq sbb memberi pembuka 2010 untuk aku.. ahahaha.. somel betul dak utih nih.. aku nobatkan beliaw kucing of d year..ekekeke...

thanks ted.. uploadkan .. :)
ku sangat hepi!

seKut taWar on January 1, 2010 at 11:29 AM said...

err..yg luka tu kena pe?gadoh ek?

Dak Wan on January 1, 2010 at 11:38 AM said...

Semoga semuanya akan selamat! dan juga Selamat tahun baru untuk kamu dan selamat mengubah impian dan mencapai cita-cita juga.

~LP Lum~ on January 1, 2010 at 11:45 AM said...

comey2 kucing ko tedi... :)
aku suka kucing.. tp aku xblh dkat ngan kucing... aku ada asma... :(
so aku tgk dr jauh aje ar... :))

Yunus Badawi on January 1, 2010 at 11:55 AM said...

ada berapa ekor kucing semuanya kat rumah ko?

HonEyBuNNy on January 1, 2010 at 12:02 PM said...

arap2 cpt sembuh...xley tgk..kecian...;-(

.millalara. on January 1, 2010 at 12:08 PM said...

aloh3.. mereka2 sakit sebab nak berlaku tumbesaran :)

Cik Biol on January 1, 2010 at 2:04 PM said...

ala sian cpt2 la bdk2 ni sembuh harapnya

FatinZol on January 1, 2010 at 6:02 PM said...

hensem sungguh kucing2 tue..wewiiit...! ngorat sket...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting