Friday, January 01, 2010

TamaN TeMa A|r, AyEr KerOH, MeLaKa.

Photobucket

Petang semalam ke Taman Tema Air , Ayer Keroh. Pintu masuknya berkongsi dengan Taman Buaya. Ini pertama kali aku ke sana. Taman Buaya pun ini pertama kali aku jejakkan kaki. Bayaran masuk ialah :

Untuk Dewasa 13tahun dan ke atas : RM 10.00
Untuk Kanak-kanak 5 tahun hingga 12 tahun : RM 6.00
Untuk kanak-kanak 4 tahun dan ke bawah : Percuma

Ini adalah harga tiket untuk masuk ke Taman Tema Air dan Taman Buaya. Untuk ke Taman Buaya sahaja lain pula cajnya.

Photobucket

Photobucket

Melihatkan keadaan buaya dan habitatnya, amat simpati sekali. Macam hidup segan mati tidak mahu. Tengok kandangnya. Macam tiada ciri-ciri keselamatan pula.

Photobucket

Ini taman tema airnya. Kecil sahaja. Satu kolam sahaja.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Si kakak memang suka sangat main air. Kalau lalu depan Seri Negeri, ada kolam air pancut di situpun jika di tanya, dia mahu mandi. He he he...

Kami tidak lama. Satu jam sahaja.

Rumusannya. Bayaran yang di kenakan terasa tidak berbaloi. Mahal. Lagipun Taman ini masih dalam pengubahsuaian. Sepatutnya cajnya juga tidak perlu di kenakan dengan harga penuh.

Air kolamnya keruh. Ada sampah sarap di gigi air. Sebab itu kami 'cabut' cepat. He he he... Tidak mengapalah melabur sekali ini. Lain kali boleh fikir lagi dua tiga kali.

Mungkin selepas siap sepenuhnya pengubahsuaian taman ini, kelihatan akan lebih ceria, cantik dan bersih! InsyaAllah.

Rasanya lebih berbaloi masuk ke sini. Bayaran juga murah.

Nota kakitanganku : Belum cuba belum tahu.








26 comments:

Sharinginfoz said...

macam seronok aja.. hmmm tak pi lagi kat melaka....

Gula Naik 20 sen

Jom Gunting Rambut

zns said...

mmg tak berbaloi...kalau zns pun rasa mcm tu gak..patutnya cik tedi mintak balik separuh duit tiket masuk tu..hik hik

zns said...
This comment has been removed by the author.
[asam]pedas said...

besh jenjalan abiskan duit! berbaloi-baloi..mahal ker? biaselah tu..nak murah buatla sendiri kat belakang rumah..muahahaha
selamat tahun baru tedi!

 IRIS  said...

Salam 2010

Wah...best nya jalan2.

selamat bersantai ye.

Ms.Independant said...

Kesian kan tgk haiwan tu kene kurung kat tempat yg kotor plak tu.
Tak sehat lgsg!

Jom g Bukit Gambang!
Dgr cite kat situ pon best!
Baru lagik taw!

:)

imam said...

aku tak pernah tau yg kat air keroh ada taman tema air..sejak bila dia buka?

niesz said...

niesz br je g ngn fmily niesz ari tu..but time tu ade petunjukan buaye..xla rase bosan sgt even ptunjukan tu cam xlogik jer..ehe..

xg pon kat air tu sbb xmo basah kan baju..but yg best g taman mini..syok!

aNIe said...

tEDl...akak pergi Taman Buaya tu duluuuuuu....sekali je...tak tau pulak dah ada taman tema air...

Akak ke link air panas Jasin tu...cantik sungguh tempat tu ye...

Wanita Itu said...

buaya!!!!!!

Cik Biol said...

hehe mmg x selalu pelaburan menguntungkan ekeke

nursarah said...

taman tema kalau kecik mmg tak puas, macam yg kat batu pahat lagi best..hehe

Koyuki said...

jom kita ke disneyland
hehe

maiyah said...

dah lma x ke sana.. boya yg xde ekor tu ada lg x

GhOsToNe said...

pnah g!!

memg besh!!!

aNiSa hANg tUaH said...

dah lame tak pegi taman buaya ngn taman tema
rindu melaka!

relevan said...

Taman buaya yerk..kawan pernah lalu depan tu..tapi tak pernah masuk lagi..kawan cuma masuk dalam perigi Hang Tuah jer..

zaradgreat said...

mak oiiii!
mahai nye
dah lama tak pegi taman buaya tuh
last pergi time skola rendah kot..

aniszshahira said...

keciknye taman temanye..
memang tak berbaloi pun..
tapi sekali sekala melabur pun ok jugak

Zuewairy said...

wow.. bab2 main air nih best;)

mukasurat17 said...

wah! kat ayer keroh ada tmn tema? apsal aku bru tau? malu2.... malu sbg org melaka. hahahha

Wanie-san said...

uh..mahal gak...biasa la 2...skrg sume benda nak mahal...huhu

Faarihin said...

wah.. dah lama tak masuk sini.. hanya memandang dari jauh je.. hmm..

sueanne said...

uihhh lame dah tak g air keroh..klu g sane pun jumpe makcik je..tak sempat nak jalan2x..huhuh..

comelnye budak besar tue tersenyum..cam patung pun ada.pandai die posing beb..hehehe

miSs s!v said...

mandi kat rumah lagi bersih.
hahahaha

♥GAdiSMeRaHJaMbU♥ said...

singgah baca entry ni.
nnt nak pegi..yeyyyyy!!! ^^