Wednesday, January 06, 2010

s|apa BoLeh ToLonG Panc|ngkaN |kaN?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:50 PM

Ikan di laut. Bukan ikan sungai. Bukan ikan di kolam. Jauh sekali ikan dalam akuarium.

Photobucket


Ini Oyen. Atau nama keduanya Merah! Sejarah budak ini panjang. Tapi aku tidak mahu cerita. Sila selak 'entry' yang lepas-lepas jika ingin tahu.

Aku bukan mahu cerita pasa Si Bising ini. Aku mahu cerita pasal ikan! Sudah lebih kurang 4 hari stok ikan aku habis. Pembekal juga mengatakan tiada ikan yang sesuai untuk kucing aku. Yang ada mahal. Sekilo mahunya RM10.00. Aku tidak mampu. Kalau yang selalu, 6 hingga 7 kilo aku boleh dapat RM 20.00.

Aduhai! Aku beli bertin-tin Whiskas dan ProDiet. Tidak cukup dengan itu Whiskas dan Pro-Diet dalam paket. Tapi sedih sungguhlah, Dak Utih tidak mahu makan. :(

Dak Itam memang tidak cerewet pasal makan. Dak Oyen makanan Whiskas paket masih boleh telan. Dak Kimo pun sama.

Photobucket

'Menyampahlah kau Bos! Ikan aku mana?'

Dak Utih sahaja tahap 'demand'nya amat tinggi. Dia hanya mahu ikan rebus. Aku cuba juga suap Whiskas dalam mulut. Budak ini memang mengada-ngada. Siapa mahu, sila ambil! Eh! Gurau!! Gurau!! He he he..

Siapa mahu tolong pancingkan ikan? Sila beritahu.

Photobucket

Sebelum terlupa, terima kasih kepada Nuffnang kerana telah meng'undo' penebusan aku yang suku ribu tu! Amaun adalah rahsia. Takut ada yang hunus pedang mahu aku 'cashout' pula! Ekekekeke...

Nota kakitanganku : Ikak kekek mak iloi.. iloii..







27 kUs-kUs:

ninim on January 6, 2010 at 8:20 PM said...

wow
duit manyak

flygurl on January 6, 2010 at 8:20 PM said...

ikan sardin nak??
hehehe...

fiD on January 6, 2010 at 8:20 PM said...

wah! banyak ea kak tedei???

kucen aku dulu xkisah makn ape jew, durian pon dia sental.hhahaah

tp kucen xle makan begoreng kan??? takut bulu tercabut...

GhOsToNe on January 6, 2010 at 8:51 PM said...

LUCING AK PN KDG2 X MAU MAKAN WHISKAS..

KALO ADE MOOD BARU LA DIA MAM BENDA ITHU...

ezzati on January 6, 2010 at 8:52 PM said...

nama kucing kat kg oren..sikit lagi nk sme oyen..hehehee

[asam]pedas on January 6, 2010 at 9:13 PM said...

try bagi ikan bilis..hahaha

Jijahh @ f.k on January 6, 2010 at 9:17 PM said...

wahhh ... tekak jepun .. mau makan ikan jerr ...

zorro suka makan nasik .. tapi kalo kasik whiskas .. dia telan jugak .. pstt .. kuat makan macam tuan dia gak .. semua bedal beb..

aNiSa hANg tUaH on January 6, 2010 at 9:28 PM said...

oyen cumel,,,

hehe

xiiinam on January 6, 2010 at 9:48 PM said...

Lewat petang tadi puas meronda Pasar Sehari...cari ikankembung untuk kucing kami, si Imau, isterinya yang dalam pantang dan 3 babynya.....


Mahal sungguh ikan kembung tadi...

(kucing kami makan kembung kukus....frieskies tak pandai makan...)

HonEyBuNNy on January 6, 2010 at 9:48 PM said...

hai oyennn...ihihi

Watierman on January 6, 2010 at 9:54 PM said...

Tomei & Jello dah ketawa guling2...nak tau kenapa....tu la sapa suruh Bos ajar Dak Utih ngada2...kita orang minum air ikan dari akuarium je...jimat...tak pernah habis bekalan sebab selalu ditambah dengan air tapis....ala-ala BIo Aura gitew!!!..Dasar tak pernah susah....!!!Dak Utih....bertambah kurus la nanti!

GiGGLe GaL on January 6, 2010 at 9:56 PM said...

wei. aku nak dak utih tu.. bak sni..

s.c.h.u.l.t on January 6, 2010 at 10:02 PM said...

kucing ngade2 kita kerat je buat sup. eh? (pastu sape nk makan?) HAHA

tape tape. sayangkan kucing berkorbanlah apa saja :)

iqbalsyarie on January 6, 2010 at 10:13 PM said...

haha..susah gak ek nak bg dorang makan..

PinQib on January 6, 2010 at 10:27 PM said...

heheh..

;)kucing pun pandai demand,.
pintar sekalliiii.,


bapa akak??
hhehehe.,
nk tahuu

zeqzeq on January 6, 2010 at 10:43 PM said...

cuba cukur sikit sesekali bulu putih..mana tau boleh jual

Jard The Great on January 6, 2010 at 10:55 PM said...

wah.. high maintenance la kucing ko.. ehehe..

Faarihin on January 6, 2010 at 11:00 PM said...

kucing zaman skang.. memang memilih.. tapi untunglah kucing2 itu dapat tuan sebaik cik tedi.. huhuhu.. (^__^)

Cik Biol on January 6, 2010 at 11:06 PM said...

suku ribu cam byk je ehehe
bak la dak utih
umah aku byk ikan hahaha

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ on January 6, 2010 at 11:31 PM said...

haha.. demand nye Dak utih..

bg Dak Utih dok sini..
blkang umah ade paya..
biar die gi tngkap ikan sndri..
hahaha..

Zyma Saad on January 6, 2010 at 11:59 PM said...

Salam Tedi Deary......

Comel sungguh kucing2 kamu ni. Pandai bela ye....


;)

aNIe on January 7, 2010 at 12:22 AM said...

Kucing2 akak tak pilih makan...semua diorang bedal...hehehe

tEDl...akak baru cash out duit akak...tapi tak dpt lagik....

aNIe on January 7, 2010 at 12:22 AM said...

Kucing2 akak tak pilih makan...semua diorang bedal...hehehe

tEDl...akak baru cash out duit akak...tapi tak dpt lagik....

panggiL guA siv. on January 7, 2010 at 4:07 AM said...

mcm tiga angka je.

::alwaniamalini:: on January 7, 2010 at 6:15 AM said...

dak utih demand! eheh
tp kat umah saya pon camtu gak..makan ikan rebus goreng..kalo makan whiskas terus cirit birit..ngengade..

white rose on January 7, 2010 at 8:49 PM said...

aloha...manyak demand sungguh tu dak utih...kasik bg tempoyak je...hahaha...

bnyk pulus??? mai2 sedeqah...

sumpit on October 2, 2010 at 10:38 AM said...

meh cik belanja ikan harga 3ribu nak..kot2 die nk mkn he3hehe
http://sumpit2u.blogspot.com/2010/08/rm-3000-diatas-pemanggang.html

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting