Thursday, January 21, 2010

PerNaH T|Dak kamU Terf|k|r...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:00 AM
Aku ada membaca beberapa blog yang mana tuannya telah tiada lagi di dunia ini. Yang paling terakhir blog seorang pelajar UPSI yang meninggal dunia kerana kemalangan jalanraya! Syukur. Ada yang mengenalinya dan mengwar-warkan bahawa pemilik blog itu sudah kembali ke Rahmatullah!

Sebelum ini juga ada beberapa blog yang aku lawati tuanya juga sudah tiada. Ada yang masih mengomen bertanya mengapa blog tidak di kemaskini. Seorang Hamba Allah kemudian memberitahu yang tuannya telah tiada.

Sewaktu muda mudi dulu, di zaman myspace juga aku sering menegur seorang kawan, mengapa sudah lama tidak mengomen di laman aku. Kata aku 'Wah! Kamu sudah berkahwin, terus senyap sahaja!!' Selang beberapa hari ada yang mengomen di halaman aku dan mengatakan kawan itu sudah meninggal dunia 2 bulan selepas perkahwinan kerana tumpah darah dan keguguran. Innalillah. Terkejut. Masih terbayang-bayang lagi gambar perkahwinan dan pelamin impiannya.

Pernah tidak kamu terfikir.. Andaikata kita sudah tiada lagi, siapa yang akan memberitahu orang lain bahawa tuan blog tidak akan lagi mengemaskini blog buat selama-lamanya? Perlukah kita berkongsi kata lalauan dengan seseorang yang kita percayai?

Aku pernah terfikir,
andai aku sudah tiada nanti, zaradgreat pasti memberitahu kamu. Bolehkan zara?
He he he..

Nota kakitanganku : 'Entry' agak melalut sebab petang tadi baca sebuah blog yang tuannya meninggal dunia kerana barah otak! Ter'gugel'!!







49 kUs-kUs:

Dak Wan® on January 20, 2010 at 8:23 PM said...

Tu ahh... saper erk yg boleh tolong? Maybe keluarga terdekat kot?

Unknown on January 20, 2010 at 8:24 PM said...

mybestfriend bleh kata blogger tegar jg...

'dia' yg kenalkn i dgn dunia blogging nie...

but now blog dia hanya tinggl sejarah bila arwah dh meninggal...terlibat dlm kemalangan jalan raya di Kaherah, Mesir...
-hampir setahun dia meningglkn kami!!-

Ibu Ammar on January 20, 2010 at 8:38 PM said...

aku punya beberapa teman rapat yang blogger juga..pasti mereka akan tolong kasi tahu..

GadisKasutConverse on January 20, 2010 at 8:52 PM said...

aku dh wasiatkn pada seorg teman!!

zhrhtoodem on January 20, 2010 at 9:18 PM said...

erk tedi,,
berat itu amanah.
jangan cakap gitu...
T_T

insyaAllah...
ko pun sama lah ek.
aku pesan gak nih.

wanita mutalib on January 20, 2010 at 9:23 PM said...

abang kiter ada blog..

tapi dia dah meninggal..

:(

kawie2020 on January 20, 2010 at 9:26 PM said...

wadusss... x per.. zara pasti khabarkan... jgn ko bimbang ye tedi...

white rose on January 20, 2010 at 9:27 PM said...

btul tuh kak...kena ade someone yg btul2 kenal kta diluar atau didalam blog...supaya dia dpt bgtau apa yg terjdi kt kita kan...

Unknown on January 20, 2010 at 9:59 PM said...

Andai aku tiada....ruangan cintaAnna...akan menjadi kenangan...
Ngeh ngeh ngeh...

abigemok on January 20, 2010 at 10:16 PM said...

Aku takde btl2 kenal dgn sapa2 lagi dalam blog ni... tapi ada gak member yang kdg2 baca blog aku even dorang tu bkn blogger...

andaikata blog aku tak pandai update untuk jangka masa yang lama.... anggap aje la yang aku dah tiada di dunia ni lagi...

ONE ZABA on January 20, 2010 at 10:17 PM said...

manusia pergi meninggalkan blog...

izinkan yg pergi itu dengan damai...

.millalara. on January 20, 2010 at 10:24 PM said...

ohh.. kena mula berfikir untuk menurunkan wasiat..

ciK LyndaWawa on January 20, 2010 at 10:24 PM said...

ala..moodsedihdisini....sob2..sob2.sapeyenakbgth nantiklu kita dah takde....

Maiyah on January 20, 2010 at 10:26 PM said...

kalo sy dah takde.. sapa yek

Anonymous said...

rasanya aku perlu kongsi dgn seseorg gak neh

Cetusan on January 20, 2010 at 10:40 PM said...

baguzz idea..leh kongsi..sama-sama..jika sepi maknanya 'GELAP' laa tu

PN[asam]pedas on January 20, 2010 at 10:40 PM said...

hmm kalau aku??
ikan ke nak bg tau?
think! think! think!

Unknown on January 20, 2010 at 10:42 PM said...

yup...betol 2..de jgk terfikir...
misi mencari kwn yg boleh dipercayai...
perlu membuka hati semula utk mencari bezfren...
thanx cik tedi bg info cmni...

Nakamura Kazuki on January 20, 2010 at 10:45 PM said...

terfikir juga kadang2 tu

Anisa on January 20, 2010 at 10:46 PM said...

erm

kite nak wasiatkan kpd siapa ya?

ape2 jer on January 20, 2010 at 11:07 PM said...

blog blom pernah cik tedi tp myspace ada sorang kwn yg dah meninggal juga..rs mcm x caya hmmm

Didi Nadhirah on January 20, 2010 at 11:09 PM said...

kekedg terfikir jugak macam tu

sonata anak kancil on January 20, 2010 at 11:34 PM said...

andainya aku tiada lagi ....

Saya dah dapat idea...kita satu negeri lain daerah....sure satu negeri tau jika saya tak ade! Si Tedi tolong war2kan yer.....


(mungkin anak2 akan buat satu N3 )

ILA HonEyBuNNy on January 20, 2010 at 11:40 PM said...

erm....mmg xpernh terpk...tp skrg terpk gk neh....

*Cik Sara @ D'Sahanara* on January 20, 2010 at 11:41 PM said...

nak kena turunkan wasiat gak la..tkpun klu diam lebih 3 bulan tu paham2 ar..

AJ on January 20, 2010 at 11:57 PM said...

dunia ini hanyalah sementara..

Great Teacher Onizuka

aNIe on January 21, 2010 at 12:13 AM said...

tEDl...blog akak telahpun diwasiatkan...hehehe

JMR on January 21, 2010 at 12:25 AM said...

maybe pasni kena ada wasiat utk password blog..hehe..

semoga kita sumer dipanjangkan usia...amin:-)

Penjenayah Bahasa on January 21, 2010 at 1:03 AM said...

innalillah...sye pnh terpk kot..bru semalam..xsngke de jgak org yg pk mende yang sme..

Cahaya Yang Riang Gembira on January 21, 2010 at 1:13 AM said...

Tak melalut pn.. Buat ku berfikir juge ni.. Hmmmmm.. sebak lak rasa.. Mahu kawen dn jadikan suami admin blog ku juge laaa.. ;)

♪ cik katak ♪ on January 21, 2010 at 1:17 AM said...

ajal 2 kita x tau bila..

Rara on January 21, 2010 at 1:22 AM said...

sesungguhnya ajal maut,jdoh ptemuan ditgn tuhan..tkot jgk..

Unknown on January 21, 2010 at 1:30 AM said...

zaradgreat diatas tuh..ur neighbour rite??..
...erm...to think of it..kekadang terpikir, siapalah yang akan beritahu, kalu empunya diri ini juga tiada nanti...

NARDtheNERD on January 21, 2010 at 4:00 AM said...

hhmmm~...agak sedih disini.. T.T

joegrimjow on January 21, 2010 at 5:59 AM said...

yg blog barah tu
ley bagi link?

Ieza on January 21, 2010 at 7:04 AM said...

tu la..bleh ker share link diorg ni..teringin gak nk tahu kisah hidup mereka..

Ieza on January 21, 2010 at 7:04 AM said...

tu la..bleh ker share link diorg ni..teringin gak nk tahu kisah hidup mereka..

Nadiene on January 21, 2010 at 7:22 AM said...

maybe dengan entry yg menyuruh membuat kebaikkan, boleh menanbahkan pahala seseorang yg telah pergi...

on January 21, 2010 at 7:36 AM said...

mari lah kita sama2 saling ingat mengingati....

Al-Fatihah utk yg telah pergi....

Suraya I. on January 21, 2010 at 7:38 AM said...

hurm, sy mcm tau je spe tuan blog yg meninggal sbb barah otak tu..
arwah sara ke? heh men teke je sbb penah bc blog arwah..

Alimaz-Kembara Terasing on January 21, 2010 at 8:44 AM said...

errkkkkk......nanti ada la yg bagi tau kiranya aku sudah tiada lagi...huhuhu

[s][u][e][h][a][n][n] on January 21, 2010 at 9:20 AM said...

n3 yang buat aky terharu n sedih..kat sapa erk aku nak turunkan wasiat ni???

Dina Zakaria on January 21, 2010 at 9:48 AM said...

huhu..susah gak ni..
bukan stakat wasiat harta je kena wt,wasiat blog pun kena jugakkk...

Faarihin on January 21, 2010 at 10:42 AM said...

saya selalu terfikir tentang hal ini.. dan saya harap kakak atau abang saya atau kawan saya akan bagitau kepada kawan2 semua bila saya dah tiada nanti..

Qib on January 21, 2010 at 4:05 PM said...

huhu..
takut mati..
kena wasiatkan kat sapa ye?
ish3..
sedih weh baca entry ni!

Qib on January 21, 2010 at 4:07 PM said...

huhu..
takut mati..
kena wasiatkan kat sapa ye?
ish3..
sedih weh baca entry ni!

Softtouch [Hanim] on January 21, 2010 at 4:28 PM said...

xterpk plak sy tedi..haah kan kalu sy xde sape yg nk inform yer..n3 ini meyedarkan sy ttg mati itu pasti...

sueanne on January 21, 2010 at 6:33 PM said...

kite pun ada terbaca blog sesorang ni..die pun dah meninggal..cam sayu je bila jengok blog arwah..wlupun tak kenal tapi ntahla..sedih plak..huhu

a.z.r.i.n.a.03.07 on January 21, 2010 at 6:44 PM said...

sayu pulak.

tak terpikir pulak psal tu..

kena ajar kat abg ni..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting