Thursday, January 21, 2010

Pak PaND|r

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:00 PM
Pak Pandir ingin membeli tv warna. Dia pun ke kedai..

Pak Pandir : Awak ada jual tv warna?
Penjual : Ada.
Pak Pandir : Kasi saya tv warna hijau......

===============================================

Pak Pandir pergi ke kedai. Dia ternampak benda berkilat..... Dia pun bertanya kepada penjual...

Pak Pandir : Apa benda yang berkilat tu
Penjual : Oh! Itu tarmos
Pak Pandir : Apa kegunaannya??
Penjual : Ia memanaskan benda yang panas dan menyejukkan benda yang sejuk
Pak Pandir : Baiklah, saya beli satu....

Keesokkan harinya, Pak Pandir pun pergi ke kerja dengan tarmosnya....

Pengurus : Apa benda tu Pak Pandir?
Pak Pandir : Oh ini tarmos saya. Baru saya beli semalam...
Pengurus : Benda tu untuk apa?
Pak Pandir : Ia memanaskan benda yang panas dan menyejukkan benda yang sejuk.
Pengurus : Oh... jadi apa di dalamnya?
Pak Pandir : Saya tuangkan 2 cawan kopi dan 1 cawan air bandung di dalamnya.

===============================================

Pak Pandir mahu pastikan segala kerjanya dilakukan dengan baik. Jadi setelah membuat fotokopi untuk dokumen-dokumen itu, dia selalu membandingkan salinan itu dengan salinan yang asal. Takut kalau-kalau terdapat salah ejaan...

===============================================

Pengurus : Pak Pandir, jika terdapat kecemasan, awak dail 911. Jangan lupa lagi.
Pak Pandir : Saya tak lupa Tuan. Masalahnya, saya tak nampak angka 11 di talipon ini..

===============================================

Kerani : Tuan, ini faks dari Pak Pandir..
Pengurus : Macam mana awak tahu? Tak ada nama dia pun
Kerani : Di faks ini ada setem.....

Nota kakitanganku : Pak Pandir! Kamu sungguh comel!





22 kUs-kUs:

!!!~ZuE SmiLeYx5~!!! on January 21, 2010 at 1:13 PM said...

HaHa..mmg comel....ngeh3

Cik Biol on January 21, 2010 at 1:19 PM said...

ekeke comel ke hehe

laila on January 21, 2010 at 1:26 PM said...

hahaha'
lawakla pak pandir ni
:p

lupie on January 21, 2010 at 1:46 PM said...

Always my favourite! Pak Pandir!

Didi Nadhirah on January 21, 2010 at 1:46 PM said...

pak pandir sangat alert sampai photostat mende pun kena check

en_me on January 21, 2010 at 1:46 PM said...

chomeyyy kannns.. ekeke

SoFie NuR on January 21, 2010 at 1:58 PM said...

hahaa...pak pandir memang la pak pandir...

mamai on January 21, 2010 at 2:06 PM said...

pak pandir yang cerdik tu

~LP Lum~ on January 21, 2010 at 2:06 PM said...

salam tedi...

angka 11 di talipon, anatr fax gna setem, isi air kopi + air bndung dlm termos yg sma... :)

wah... betapa "pandir"nya pak pndir.. ngalah Mr Bean yg wat sandwich kat park.. ;))

~0~ on January 21, 2010 at 2:17 PM said...

hahaha

Ms.Independant on January 21, 2010 at 2:26 PM said...

Alahai Pak pandir!
Wat aku ilang stress betol!

:)

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on January 21, 2010 at 2:27 PM said...

hehehe

lawak petang

zella on January 21, 2010 at 2:30 PM said...

pak pandir mmg raja lawak heheheh

fiD on January 21, 2010 at 2:38 PM said...

pak pandir ni, sesuai jadi kisah iktibar, tp maken lame maken teruk pak pandir nie, heee

Uruchimaru @ kf on January 21, 2010 at 2:40 PM said...

agaggagaa ade setem plak ekk guna faks!

ONE ZABA on January 21, 2010 at 2:49 PM said...

tak ada dah watak pak pandir sekarang ni...yg ada cuma watak kurang cerdik je.

Hazzy Ishak on January 21, 2010 at 2:52 PM said...

pak pandir pak pandir...

maiyah on January 21, 2010 at 3:01 PM said...

pak pandir oh pandir

white rose on January 21, 2010 at 4:15 PM said...

mak andeh mane???

sueanne on January 21, 2010 at 6:28 PM said...

pak pandir yg lurus bendul..hehehe..

Faarihin on January 21, 2010 at 10:37 PM said...

hahaha.. pak pandir memang comel... sangat2 comel.. hahaha.. (^__^)

.siv. on January 22, 2010 at 6:49 PM said...

hahaha.
bongek!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting